Welke supplementen geven jullie je paard ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liene

Berichten: 4275
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Antwerpen in België

Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 14:49

Hoi,

Ik ben eens geinteresseerd in welke suppelementen jullie je paard voeren en waarom ??

Ik voer Unesco biotine voor zijn hoeven en wil hem miss appelazijn bijgeven voor zijn vachtje Vork

Groetjes!

katrien214

Berichten: 484
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 14:54

Ik geef mijn paard iedere dag een scheut zonnenbloemolie over haar eten. Daarnaast krijgt ze tijdelijk Kompleet Plus van NAF omdat ik vind dat ze wel wat extra's kan gebruiken.

Anoniem

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 15:26

Momenteel krijgt Katie HMP Horse (kruidenmengsel voor de luchtwegen) gezien ze een hele tijd heeft gehoest, nu maak ik de kuur meteen af preventief voor van de winter, ipv de Fenegriek die ik altijd geef. Verder krijgt ze binnenkort weer een scheutje olie over der voer, welke ben ik nog niet uit en een kuurtje voor der weerstand (druppels).

Gimli_

Berichten: 4910
Geregistreerd: 13-07-04

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 17:46

Gimli krijgt een scheutje olie en wat zeewier door de slobber.
Olie voor de vacht, en omdat hij er wat energieker en voller van wordt, en zeewier ook voor de vacht, en omdat het gewoon boordevol vitaminen, mineralen, sporenelementen en aminozuren zit. Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 13:31

ik werk in een ruitersportzaak en wij verkopenveel suplementen, vooral voor soepelere spieren en gewrichten, totale suplementen en suplementen voo meer innerlijke rust, ook biotine doet het erg goed.

zelf probeer ik ook wel eens wat uit, puur om te kijken wat er werkt en hoe het werkt.

momenteel voer ik mijn paard dit bij:
een suplement voor meer innerlijke rust, mijn paard heeft veel karakter en heeft moeite zich te concentreren. ik geef hem nu nerv control van pavo (ik heb ook calm van cavalor en easy mag van horsefood geprobeerd)

daarnaast ben ik de training weer aan het opbouwen en voer ik hem voor een betere spieropbouw en snel herstel bodybuilder van horsefood.

smano

Berichten: 327
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 16:51

Die van mij krijgt helemaal geen suplemeten bijgevoerd. Ik geloof er namelijk niet in. Allemaal geldklopperij. Spieren maak je sterk door ze op de juste manier te trainen niet door een paar schepjes poeder. Wij willen het altijd graag geloven en verbeelden ons dan ook dat het echt werkt.

Anoniem

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:22

Er zijn nutteloze supplementen (Balck as Night bijv.), maar ik vind dat er wel degelijk núttige supplementen zijn Knipoog .
Hoe dat met spier opbouwende supplementen zou ik niet weten..

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 17:29

Er zijn wel degelijk nuttige supplementen hoor. Het is alleen de vraag wat je er van verwacht. Mijn paard krijgt Cortaflx voor haar gewrichten (ze heeft artrose) en dat zorgt er zeker voor dat ze soepeler is en makkelijker loopt, maar met dat alleen kom je er niet. Maar het werkt goed als ondersteuning naast je training met je paard.

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:49

Ik geef alleen foenegriek, voor de weerstand en de luchtwegen Haha!

Harvin

Berichten: 275
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Lisse

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 19:55

Ik geef vitamine E en seleneum(Denk niet dat ik het goed schrijf maar jullie weten vast wel wat ik bedoel) Haha!

Anoniem

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:10

Selenium Haha! .

nicoleV
Berichten: 1189
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Baarlo

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:16

Ik geef mijn paard smorgens onder het voer twee schepje foeneknoflook met zeewier voor de weerstand, vliegen, en vacht en savonds twee pompjes lijnzaadolie voor haar vacht.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 22:30

ik heb niet gezegd dat dat spieropbouwende suplement werkt, ik ben het puur aan het uitproberen om te kijken of het werkt.
ik weet in ieder geval dat het niet werkt als je niet traint, het gaat dus ook niet vanzelf.

ik geloof wel in suplementen voor soepelere spieren en een beter herstel. zoals mucsle base en vitamine e-selium. ook suplementen voor de gewrichten werken wel, msn, en msn met glucosamine en chondriotine.

Anoniem

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 20:32

En ik heb zeker met supplementen op 'kruidenbasis' goeie ervaringen Knipoog !

Harinaatje

Berichten: 738
Geregistreerd: 16-08-06

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 12:05

De mijne staan elke dag heerlijk op het land! Dat doen ze het best op vind ik, ben niet zo kapot van supplementen en pas het pas toe al het moet. Bijvoorbeeld als de mineralen balans niet meer optimaal is.

dblijham
Berichten: 1804
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Blijham

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 23:23

Die van mij krijgen zonnebloemolie en zeewier, in de zomer ook regelmatig een kuurtje knoflookolie tegen de vliegen. In de winter heb ik de emmers van horselyx, mobility voor mijn paard en die voor de luchtwegen voor de pony.

deborah26

Berichten: 183
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 00:14

vitamine e als ik dat niet geef merk ik dat gelijk met rijden..de melkzuurbacterieen worden bij mij paard niet goed afgevoerd dan zitten zijn spieren veel sneller vast..met vitamine e is dit probleem opgelost

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 09:21

Vitamine E + Selenium,zeewier,appelazijn,lijnzaadolie en pavo vit 15.

Zomers ook nog knoflook en in de winter foenegriek

Zietje

Berichten: 447
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:56

Mijn paardje krijgt:

- Muscle Build, ze was op vakantie geweest voor een maand en kwam slecht weer 'in' de spieren
- Scheut zonnebloemolie voor de verharing en de vacht
- E'lyte in de zomer tegen het verliezen van zouten
- Foeneknof van september t/m december voor de luchtwegen, mijn merrie krijgt altijd een beetje last in de herfst.

Ik vind dat muscle build, weet niet hoe het met andere spiersupplementen zit, zeker goed werkt! Ik zie heel duidelijk verschil en ze lijkt het werk sneller weer op te pakken. Voor dit resultaat moet je wel gewoon trainen, staat ook op het pakje. Er zitten alleen spierondersteunende middelen in en geen DNA stimulant ofzo waardoor je paard ineens een bonk spieren wordt Tong uitsteken

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:01

Mijn paardje krijgt elke dag een schep Max H en af en toe geef ik er ook een schepje of 2 zeewier bliijkt ook goed voor de vacht te zijn alleen vind ze dat niet zo lekker...daar en tegen vind mn andere pony het heerlijk dus die krijg meer zeewier dan Max H. En de gezonde fruit natuurlijk wat ze krijgt daar zit iig zeker vitaminius enz in...

Nickytje

Berichten: 4032
Geregistreerd: 19-05-06
Woonplaats: Tielen

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:04

Mijn paard krijgt over zijn eten een scheutje lijnzaadolie en Sectolin Algit (zeewier)

rianne1987

Berichten: 1005
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuidland

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:13

Vanita krijgt altijd equi derma voor haar voer tegen het zomerexceem. Meestal krijgt ze er in de zomer nog zeewier/knoflook bij en in de winter lijnzaadolie.

Iepoetjuh

Berichten: 1224
Geregistreerd: 14-11-05

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:11

fenegriek, lijzaadolie, Eplus, knof en zeewier
Best veel, maar het zijn ook meer voor de 'erbij'
Heb er niet echt dingen mee te genezen of aan te sterken. Gezonde en smaakmakende dingetjes

develwife

Berichten: 1039
Geregistreerd: 12-12-05

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 19:13

Hoi,

Die van mij krijgt alleen zeewier over haar brokken.

Groetjes

Anoniem

Re: Welke supplementen geven jullie je paard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 22:14

'Gewijzigd' .
Momenteel nog HMP Horse (had ik al vermeld), Lijnzaadolie (ze verhaart nu, dus als extraatje; Komt ze mooi in der wintervacht) en binnenkort Zeewier/Rozenbottel en Luzerne erbij.