Probiotica

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:34

Mijn vriend heeft vroeger veel antibiotica gehad door keelontstekingen en had daardoor een heel slechte weerstand, hem is aangeraden pro biotica te nemen en de vooruitgang was enorm!

Nu heeft mn paard antibiotica en zag ik bij de paardendrogist ook probiotica te koop staan.
Ik heb zoiets van, het heeft bij m'n vriend ook gewerkt, en na antibiotica heeft de darmflora een behoorlijke klap gekregen, een opkikkertje lijkt me wel goed.

Dus wat denken jullie heeft probiotica zin of is het onzin? En als jullie er ervaring zowel goede als slechte mee hebben hoor ik het graag!

Heidi2
Berichten: 276
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Emmer Comapscuum

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 14:43

Zeker geen onzin. Het begint er zelfs op te lijken dat de huisartsen in veel gevallen voor schrijven. Het wordt bij enorm veel kwalen gebruikt. En bij mijn paard is het standaard dat hij probiotica krijgt na wormenkuren en anti-biotica of andere medicijnen zelfs ook. Het is gewoon weerstand verhogend. Normaal hersteld de balans in de darmen wel maar dat duurt normaal een jaar na anti-biotica gebruik in die tijd zijn ze dus extra vatbaar voor diverse ziektes. Met probiotica duurt het herstel van de darmflora een aantal weken.
Ik slik het zelf dagelijks in kleine dosering omdat ik een lage weerstand heb.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Hm er zijn wel diverse probiotica. Laat je even informeren of je een juiste hebt dat er niet een aantal culturen ontbreken ofzo om het goedkoop te houden. Zou zonde van je geld zijn want het levert zo weining resultaat op dan.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-06 14:57

Bedankt, daar heb ik zeker wat aan!

Bij de paardendrogist is er maar 1 te koop,
welke voer jij dan?

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:37

Ik heb het mijn paard ook gegeven en het gaat veel beter ik gaf die van groene os.

Anoniem

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 22:52

Het schijnt zeker goed spul te zijn!
Ik ken tot dusver alleen de ProBio Forte van de Groene Os; Die prijs is alleen minder, maar Yakult en dat soort dingen voor mensen zijn al behoorlijk duur..

lightmorebh

Berichten: 1513
Geregistreerd: 22-09-03

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 11:38

ik heb het via iemand anders en toen was het goedkoper. maar je hebt toch meerdere dingen bij de paardendrogist.

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:30

ik heb een veulen van 10 weken
en die heb (had) een wormenkuur vergiftiging en was dus van binnen helemaal gespoeld met lauw water norit en parafine. toen was hij 2 en halve week jong.
daarna is hij naar emmeloord geweest daarvoor. toen hij emaal terug was uit emmeloord, had hij heel erg de diarree. echt heel erg, elke stap die hij nam spoot het eruit. dus toen heb ik eerst een spuit gehad wat niet werkte (weet even niet meer hoe dat hete sorry)
toen heeft hij 6 dagen antibiotika gehad en dat werkte ook niet en hij had nog steeds de diarree. toen was hij in middels al 8 weken en we hebben er echt alles aan gedaan tot ik op een gegeven moment zo iets had van zal het niet aan de voeding liggen Verward
ik de volgende dag de pavo gebeld (dat krijgen ze te eten bij ons) toen kreeg ik zo een voedingsdeskundige aan de telefoon en die zij stop nu met de antibiotika en probeer yogerd of probiotica dus ik de zelfde dag nog de probiotica opgehaald bij iemand. en meteen mee begonnen en met 4 dagen had me veulen vaste ontlasting.
echt geweldig spul. heb er spijt van dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. maar goed

dus probiotica is echt voor mij veulen de laatste redmiddel geweest wat we nog hadden.
en hij krijgt nunog probiotica en dat gaan we morgen afbouwen Haha!
sorry als er spellingfouten in staan maar ben dislecties

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-06 14:35

Ik heb ook weleens gelezen over mensen die hun paarden mensendingen zoals yoghurt en yakult gaven ja, werkt dat even goed?

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:01

Splinter schreef:
Ik heb ook weleens gelezen over mensen die hun paarden mensendingen zoals yoghurt en yakult gaven ja, werkt dat even goed?

je moet er wel veel mee van geven en wordt daardoor ook erg duur, oke probiotica is ook duur maar werkt ook sneller. maar heb je maar een beetje nodig kan je beter yoghurt of jakult geven ja. maar ik weet niet hoeveel je moet geven.

_Simone

Berichten: 1634
Geregistreerd: 17-01-04
Woonplaats: Koudekerk aan den Rijn

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 19:08

Als het afweersysteem van je paard een 'klap' heeft gekregen heeft dat zeker nut ja. De 'goede' bacteriepopulatie die de 'slechte' bacterien tegenhouden wordt dan weer opgebouwd zodat het lichaam het weer beter/eerder in stand kan houden.
Als je paard gewoon gezond is een een normaal, goed werkend immuunsysteem heeft is het daarentegen volkomen overbodig. Dit geldt overigens ook voor mensen. Dan is de goede bacteriepopulatie in onder andere de darmen namelijk gewoon in stand om ervoor te zorgen dat de slechte bacterien niet binnen kunnen dringen en zullen de bacterien die worden ingenomen niets uithalen en dus ook niets positiefs uithalen. Dan is het echt weggegooid geld. Zo is yakult dus ook puur weggegooid geld voor gezonde mensen: de zogenaamd goede bacterien die je dan inneemt voegen geen enkele waarde toe aan de goede bacterien die al in je lichaam huisvesten.

Maar nogmaals: als je immuunsysteem een terugslag heeft gehad is het dus zeker werkzaam als goede oppepper. Lachen
(en anders: zonde van het geld zou ik zeggen Lachen )

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 12:46

Ik moet je daar gelijk in geven. Bij gezonde paarden en mensen puur overbodig. Gelukkig heb ik ons paard wat dus erg veel vocht door de darmen verloor (idd ook na een anitbiotica behandeling) weer helemaal gezonde gekregen. De da schreef me 's morgen en 's avond Yakult voor en het heeft echt meteen effect gehad. wij hebben hem dit drie maanden gegeven en het is nu helemaal genezen.

Aan zijn huid kon je trouwens ook zien dat zijn darmflora niet optimaal was. Dus misschien een tip,kijk goed hoe je paard eruit ziet. En succes ermee.... Knipoog

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-06 13:06

Gaf je hem sochtends en savonds een flesje?

Ik heb mn paard nu van de antibiotica af ze heeft een kuur van 8 dagen gehad, ze is in der vachtconditie behoorlijk achteruitgegaan...

Is yakult beter dan yoghurt? (heb weleens gehoord dat de bacterien in yoghurt niet tegen het maagzuur vd mens kunnen, geld dat voor paarden ook?)

InekeP

Berichten: 281
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 22:35

Splinter schreef:
Gaf je hem sochtends en savonds een flesje?

Ik heb mn paard nu van de antibiotica af ze heeft een kuur van 8 dagen gehad, ze is in der vachtconditie behoorlijk achteruitgegaan...

Is yakult beter dan yoghurt? (heb weleens gehoord dat de bacterien in yoghurt niet tegen het maagzuur vd mens kunnen, geld dat voor paarden ook?)


Ik gaf hem 's ochtend en 's avonds over het voer Yakult(Die kocht ik bij de Jumbo daar is hij het voordeligst)
Ja Yakult is zeker beter als yoghurt! Ik neem zelf wel andere probiatica met een lekker smaakje Vingers aflikken

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 19:13

ik vindt de probiotica sneller werken als yoghurt en yakult.

Splinter

Berichten: 4271
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Den Haag

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-06 10:21

Dat is zo'n potje poeder zeg maar? Toch?

brenpasbeau
Berichten: 3900
Geregistreerd: 24-04-05

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 18:18

ja

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Probiotica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 21:53

Ik geef nu mijn merrie die maag en darm problemen heeft ook Yakult. Moet zeggen dat het wel positief effect heeft