Wat voeren aan 4 jarig paard (is te schraal)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amina_

Berichten: 953
Geregistreerd: 26-12-05
Woonplaats: België

Re: Wat voeren aan 4 jarig paard (is te schraal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:41

Misschien kan je ook een liksteen erbij leggen?
Of (als je al alle andere manieren geprobeert hebt zonder resultaat) bloed laten trekken en zien of hij geen tekorten heeft en daarop dan een supplement geven?
Mijn 4jarige is ook mager, hij komt geen grammetje bij en toch geven we hem aangepaste voeding, is hij op tijd ontwormd e.d.
We hebben voor de veiligheid eens zijn bloed laten trekken en daaruit bleek dat hij ijzertekort had. We hebben hem daarop een supplement bijgegeven (wat hij overigens super graag lust!) en nu is hij een stuk opgewekter èn verdikt!!
Hij is ook net als jouw paard in een korte tijd een flink pak gegroeid (en nu nog eigenlijk)

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Wat voeren aan 4 jarig paard (is te schraal)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:46

hey
mijn 4 jarige was ook vrij iel qua bouw. Meesten zeiden dat ze zo gewoon was. Ze was ook niet té mager hoor, maar net goed. Nu staat ze sinds een maand op de weide, heeft dus onbeperkt ruwvoer en krijgt beetje krachtvoer bij (is hoop en al 1 schep per dag) en ze is al ongelooflijk veranderd.
Ik zou je ruin ook niet té intensief gaan trainen. Dan gaat alle energie die nodig is om te groeien, eruit om te werken.
xxx