Welk voer voor bejaarde pony/paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 14:11

Wat kan je het beste voeren aan bejaarde pony's/paarden die geen arbeid meer verrichten en om ze goed op gewicht te houden en als ze te schraal zijn aan te laten komen?
Maispulp en eiwitarme basisbrok en veel hooi krijgen ze al en overdag staan ze op de wei.

beantsje

Berichten: 9297
Geregistreerd: 09-06-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:36

lijkt me goed. Beetje off-topic maar houd het gebit goed in de gaten! Je kun ook eens slobber geven.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:50

Subli heeft een nieuw voor, Seniores Priores, speciaal voor oude paarden. Meer hierover kan je lezen op www.subli.nl en ook op bokt zijn er topics over te vinden.

Bianca6
Berichten: 1319
Geregistreerd: 06-05-05
Woonplaats: Eerst Eindhoven nu KESSENICH BELGIE!

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:27

Paardenmeel (DW MEAL) van de Dommelsche watermolen. Mijn oude paard valt nu pas na 4 jaar pensioen en 26 jaar een beetje in. Het heeft haar heel lang het uiterlijk gegeven van een jonger paard want zonder extra energie stoot zorgt het voor een gelijkmatige speklaag. Ik voer het samen met eiwitarme brok.

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:29

mijn paard(29) krijgt gewoon basisbrokken daardoor hou je het gebit juist goed verder goed onbeperkt hooi en na ht rijden krijgt ze wel eens muslie of zemelen vind ze heerlijk. zoek anders heel vetrijk voer(muslie van marschall) het vet duurt lnger om af te breken dus zijn ze daar ook nog tijdje mee bezig en doen ze het erg goed op(kan je als kompleet voer geven) hier worden ze ook niet gek van.

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:38

Je zou een deel van het hooi kunnen vervangen door luzerne, dit is gemakkelijk te kauwen en bevat iets meer eiwit. Je kan het natuurlijk ook als extra geven, naast het hooi.

Anoniem

Re: Welk voer voor bejaarde pony/paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:06

Lekker onbeperkt hooi als ze dat nog kunnen eten, ik wou de slobber van Subli ook al aanraden, verder gewoon brok, Luzerne, bietenpulp, maismeel & het beste: weidegang.