Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 15:23

Wie voert dit aan zijn hoefbevangen paard?
Ik kom alleen site's in het engels of nog andere talen tegen over dit voersoort en vroeg mij wel af of iemand mij hier meer over kan vertellen.

Kan ik bijv. alle 3 mijn paarden ermee voeren, terwijl er maar 1 last van hoefbevangenheid heeft?

Kortom, alle info over dit voer of ander voer wat zeer geschikt voor hoefbevangen paarden is, is welkom!

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:35

Ik voer het al lange tijd. Staat ook een stukje daarover in de sticky op Medisch.
bevalt heel goed, geeft langzaam energie vrij. is vrij van fructanen en eiwitten en daarom zeer geschikt voor bevangen paarden. Mijn paard is inmiddels stabiel en ik voer nog deels safe and sound en daarnaast leisure mix en Pasture Nuts ook beiden geschikt voor hoefbevangen paarden. Met dit voer kan ze ook aardig het werk vol houden. Daarnaast gaf ik in het begin ook alfalfa en Fibergy (zijn ook voor hoefbevangen paarden). Alle voersoorten zijn van Dodson and horell maar behororlijk prijzig dus zou het niet aan mijn gezonde paarden geven.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 16:58

Ik heb eerder Dodson&horrel gevoerd en mijn paard deed het hier erg goed op, dus wilde het vanaf deze winter weer voeren.
Leisure mix voerde ik altijd, dus dat kan net zo goed? Van dat weet ík zeker dat ze het alle 3 kunnen hebben.

Zal de sticky op medisch even bekijken.

Kabouterdans
Berichten: 5088
Geregistreerd: 19-06-02

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 08:54

Misschien is dit ook wel wat???

www.marstall.nl

NIEUW: MARSTALL VITO

Met VITO heeft de productontwikkelingsafdeling van MARSTALL weer een volkomen nieuw en innovatief voer ontwikkeld. MARSTALL VITO is een zetmeelarm, suikerarm speciaalvoeder voor paarden die licht verteerbare koolhydraten slecht verdragen. Ook voor paarden met stofwisselingsproblemen zoals hoefbevangenheid, tying up, cushing syndroom. MARSTALL VITO is gebaseerd op niet-zetmeel-koolhydraten (NSP) en is zetmeel-arm en graanvrij. Verder is VITO melassevrij en heeft de samenstelling een lage glycemische index en insulinereactie. MARSTALL VITO is verkrijgbaar in zakken van 25 kg


http://www.marstall.nl/pdf/Vito.pdf

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:14

levi schreef:
Misschien is dit ook wel wat???

www.marstall.nl

NIEUW: MARSTALL VITO

Met VITO heeft de productontwikkelingsafdeling van MARSTALL weer een volkomen nieuw en innovatief voer ontwikkeld. MARSTALL VITO is een zetmeelarm, suikerarm speciaalvoeder voor paarden die licht verteerbare koolhydraten slecht verdragen. Ook voor paarden met stofwisselingsproblemen zoals hoefbevangenheid, tying up, cushing syndroom. MARSTALL VITO is gebaseerd op niet-zetmeel-koolhydraten (NSP) en is zetmeel-arm en graanvrij. Verder is VITO melassevrij en heeft de samenstelling een lage glycemische index en insulinereactie. MARSTALL VITO is verkrijgbaar in zakken van 25 kg


http://www.marstall.nl/pdf/Vito.pdf

hé dit is misschien iets voor Gam? Niet hoefbevangen maar wel gevoelig voor suikers en eiwitten in de zin van mok klachten en ophopingen in zijn stofwisseling. ik ga ze een mailtje sturen, bedankt Lachen

romeorowan

Berichten: 2751
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Asperen

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 19:18

Ik heb ook een tijd Safe and Sound van Dodson and Horrell gevoerd. Beviel prima, ik kon er alleen erg slecht aankomen. Moest het altijd ver van te voren bestellen en dan nog maar afwachten of het er bij zat.
Nu geef ik Spillers, Happy Hoof, een soortgelijk voer ook voor hoefbevangenpaarden. Dit komt via een duitse leverancier uit Engeland en wordt aan huis bezorgt.
Voordeel van Spillers is dat het langer houdbaar is (waarschijnlijk omdat het iets droger is).

jetm
Berichten: 1284
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:10

Hoi,

Weet iemand het percentage suiker en zetmeel in Safe & Sound ?
En wat voor een vorm is het muesli of brok of ...
En als iemand ook nog weet waar je het in de buurt van Leersum of Driebergen kan krijgen ...

Bij voorbaat dank
Jet

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:40


jetm
Berichten: 1284
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Re: Dodson&Horrel: Safe en sound (voor hoefbevangen pony)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:11

Bedankt !