Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lorsina
Berichten: 69
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Friesland

Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 19:14

Het paard waarvan ik de zorg e de training op me neem is er slap achter. Nu is mijn vraag wat voer je een paard in combinatie met training. Knipoog

p.s. 5 jarige merrie dioe langere ijd niets heeft gedaan.

tamary

Berichten: 29191
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:16

Overgangen, heuveltjes en geduld. 5 jaar is nog lang niet uitgegroeid. Een deel van de kracht van een paard komt ook pas met volwassenheid (vanaf ong 8 jaar)

Norton
Berichten: 446
Geregistreerd: 29-04-06
Woonplaats: Rooi

Re: Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:19

Ik weet niet wat ze aan voeding krijgt. Maar een goede brok is altijd nodig als het paard aan werk moet. Verder zou ik in de training veel overgangen rijden, balkjes lopen is ook goed voor de coördinatie en eventueel longeren (met een bijzetteugel of ander soortige teugel). Ik ben zelf niet zo'n longeerder maar ik zie wel goede resultaten bij anderen. Ik heb gemerkt dat veel slappe paarden er baat bij hebben als je vele buitenritten maakt en dan veel stappen (echt een uur of zo). Niet in een sukkel tempo, wel een actieve stap. Ze hoeven dan niet in de krul te lopen, maar wel flink doorstappen. Als het kan een beetje heuveltje op heuveltje af. Ik weet niet of je een bos of iets dergelijks tot je beschikking hebt. Je moet wel heel rustig opbouwen met het heuveltje rijden want het vergt best veel van ze.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:20

Inderdaad, ik geloof dat training het beste is. En je hebt ook nog een jong paard!

Draflinger

Berichten: 2425
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Malden

Re: Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:49

ja ik denk niet dat voer hierin gespecialiceerd is maar veel trainen. Veel overgangen en kleine voltes rijden helpt goed:D

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Welk voer zorgt voor betere sterkere achterhand

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 00:14

Voer maakt niet zo heel veel uit, training wel.