muesli met antibiotica...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 18:39

De dierenarts constateerde vandaag bronchitis bij mijn fjord. Hij heeft 2 spuiten gehad en krijgt nu 10 dagen antibiotica. Het is een poedervorm wat ik dan over de muesli doe. Hij krijgt normaal nooit muesli, dus ik had een zak speciaal gekocht. Vanavond gevoerd, liet ie de helft staan. Zo krijgt hij de medicijnen dus ook niet binnen. Misschien vind hij het niet zo lekker ofzo. Het muesli ruikt ook apart maar dat komt omdat er een kruidenmix doorheen zit.

Zou ik er toch wat brokjes bij moeten mengen? of wat suiker misschien? dat ie het wel binnenkrijgt. Of iets anders?

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 18:41

Maak je het voer wel vochtig? Dan blijft de poeder liggen op de brokjes en moet hij het wel mee eten en kan hij het niet wegblazen.

Anders zou je er inderdaad brokjes bij kunnen doen, lijkt me sterk dat dit niet zou kunnen Lachen

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 19:54

Het smaakt waarschijnlijk vies (bitter). Vaak helpt het goed als je er wat appelmoes doorheen doet en dan met muesli. Sommige paarden eten het overigens alleen met babyfruithapje Lachen

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:18

Kyona schreef:
Het smaakt waarschijnlijk vies (bitter). Vaak helpt het goed als je er wat appelmoes doorheen doet en dan met muesli. Sommige paarden eten het overigens alleen met babyfruithapje Lachen


Oja idd, dat deed ik ook Lachen

Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 22:24

okeej haha fruithapje! ben benieuwd! ik probeer eerst die appelmoes wel even! bedankt!

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:45

in zemelen

shemar
Berichten: 1428
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Purmerend

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:28

Mijn fjordje liet ook alles staan waar ik z'n antibiotica in deed, uiteindelijk gebruikte ik een spuitje waar ik het poeder in deed met een heel klein beetje water en spoot het net als een wormenspuit zo z'n mond in dat vond hij weer geen probleem.

Renske_fjord

Berichten: 694
Geregistreerd: 20-12-04
Woonplaats: Zwolle, Holten, Nijverda.

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 22:05

dat lijkt me misschien ook wel een idee idd, met die spuit. misschien met een beetje suikerwater. ik heb nog wel een oude wormenspuit, daar kan ik het misschien wel mee opzuigen. ga het even proberen, want hij laat het nog steeds voor de helft staan.

sneeuwuil

Berichten: 258
Geregistreerd: 27-06-06

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 01:31

Ik heb ook zo'n pietje precies.......vind alles lekker, maar een vreemd poeder erdoor........niet eten dus Koe
Wat ik doe is het poeder oplossen in bijv. appelmoes of vanillevla (ja, het is een lekkerbekkie Clown ) en dan in een oude spuit die ik van de VA gevraagd heb. Gewoon als een wormspuit inspuiten, werkt perfekt Cool

Succes ermee!!

Boutje
Berichten: 218
Geregistreerd: 16-07-05

Re: muesli met antibiotica...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 10:27

Met bruine suiker, geeft een andere geur en smaak (wel neit echt gezond maar voor even kan dat geen kwaad). En het voer vochtig maken, anders gaat de poeder er van af.
Of inderdaad met een wormenspuit als niks lukt, wel meteen er achteraan iets lekkers want eens ze doorhebben dat die spuit vies is heb je in de toekomst ook problemen met ontwormen...