Reform kruiden muesli van Havens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:51

ellepel schreef:
grappig dat die van hartog dus zowat hetzelfde is en voor een lagere prijs.
ik wist inderdaad van misral dat ze het al vrij lang voerd,en dat is voor mij ook reden geweest om daarnaar over te stappen Haha!
ik heb me helemaal niet verdiept in andere merken omdat ik zowiezo wel tevreden was over havens



Haha! Havens is ook goed! Ik heb ook geen andere merken meer geprobeerd, dit bevalt mij super waarom dan een ander merk proberen Knipoog

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 18:46

Ik voer ook de kruidenmuesli van havens. Dit ook omdat mijn paard sinds vorig jaar met zijn luchtwegen zit. Hij krijgt ook lucerne ipv gewoon hooi. De kruidenmuesli vind hij heerlijk en het ruikt inderdaad erg lekker Haha!

johanna84
Berichten: 614
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: eygelshoven

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:57

ik voer ook van havens kruiden reform, en ben zeer tevreden! mensen vragen me constant wat ik voer omdat ze zo blinken!!! ik heb een pony wat gevoelig is met luchtwegen en bevangen heid. het is echt perfect voor haar.

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 23:40

Ik voer ook de kruiden-reform-muesli van Havens! Mijn paard kreeg het al bij de oude eigenaren en ik ben het gewoon blijven voeren toen ik haar kocht. Ik ben er erg tevreden over en mijn paardje vindt het heerlijk! Ze glimt ook super (maar weet niet of het alleen door die muesli komt;) )

samie
Berichten: 3
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:56

Reform muesli is heel goed voor paarden als ze moeten presteren. Het wordt heel snel opgenomen in het lichaam en zet zich om in energie. erg goed dus om te geven als ze zwaar werk moeten doen zoals een marathon rijden of lange ritten maken. Als je paard minder werkt kun je ook beter de mix afbouwen of minimaliseren. Ik zelf voer in de winter eerder slobber hier zit wel de vulling in maar minder energie. Gaan we op wedstrijd dan krijgt ie de dag ervoor muesli (reform mix) en ook de ochtend van de wedstrijd. Verder moet je voeren naar presteren, en dat maakt het houden van paarden zo leuk. Ik heb ook nog een oude pony van 33 jaar die in de winter erg afvalt als je haar niet in de gaten houdt. Zij ( een welsh B) krijgt elke dag wel een kilo slobber en dan nog ruim een kilo brok. Nu krijgt ze wat problemen met de brok omdat ze die niet goed meer kan kauwen en zoeken we weer wat anders op maar dan denk ik niet aan muesli.

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 21:33

ap krijgt 2x per dag 300 gram ervan,moet zat genoeg zijn voor hem.hij ziet er in elk geval supergoed uit,hij glimt ook veel meer nu Haha!

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:14

Mijn oma'tje glimt ook, zelfs nu ze geschoren is Haha!
En zoals ik al eerder zij krijgt ze ook al tijden deze meusli (een van de weinige die madam lust Vork )
Afbeelding
voila... een glimmend geschoren paard van 26,5 jaar Clown

Al moet ik wel bekennen dat ze ook omega olie krijgt in de winter... daar kan de glans ook vanaf komen Schijnheilig

Sjoukie1305
Berichten: 351
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:22

Mijn paard heb ik ook op deze muesli, ze krijgt 2 kilo standaard brok op een dag en een maatbeker (ong halve kilo) muesli erbij! Ze doet het er super op en glimt er idd erg van!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:17

Mijn paarden geef ik deze meusli ook! Ze doen het er prima op en vinden het lekker! Ben er heel erg tevreden over!

Nicky_

Berichten: 3745
Geregistreerd: 22-12-04

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:11

Hier nog een tevreden klant Haha!
Heb ook nog niks anders geprobeert dan de reform Nagelbijten / Gniffelen

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:37

ik had gehoord van een dierenarts dat hij kruiden in het voer maar ongewoon vind en dat je het best niet langer dan 3maanden geeft en dan even mee stopt.. ik weet niet zo goed waarom ,maar teveel van al die groenten, kruiden, of wat er ook allemaal inzit is niet altijd goed om veel en lang te geven.. tja ik geef ook al een tijdje kruidenmélange (muesli van Pavo),ik vind het ook lekker ruiken en de paarden vinden het lekker en zijn gezond.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:41

inke schreef:
ik had gehoord van een dierenarts dat hij kruiden in het voer maar ongewoon vind en dat je het best niet langer dan 3maanden geeft en dan even mee stopt.. ik weet niet zo goed waarom ,maar teveel van al die groenten, kruiden, of wat er ook allemaal inzit is niet altijd goed om veel en lang te geven.. tja ik geef ook al een tijdje kruidenmélange (muesli van Pavo),ik vind het ook lekker ruiken en de paarden vinden het lekker en zijn gezond.



Die dierenarts vind dat, misschien is hij ouderwets? Je kunt ze tenslotte beter op brok zetten waar een hoop rotzooi in zit Vork Als het daadwerkelijk zo slecht zou zijn dan zouden er niet zoveel mensen met positieve reacties zijn. Dan zou Havens ook het advies geven om het een tijdje te geven en dan over te stappen Knipoog

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:45

het was Eric Laarakker die dat zei..mss heb ik het verkeerd verstaan.. maar muesli vind hij beter dan brokken..(de meeste mensen ook) maar hij had het vooral op de hoeveelheid verschillende kruiden en 'groenten' ,..die erin zitten. Mss bedoelde hij dat je niet moet overdrijven met al die kruiden en supplementen.. och ja ik voer het toch dus.. Tong uitsteken

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 00:56

Ik voer alleen een suplement voor spieropbouw aan de jonge merrie en mijn oudere merrie krijgt 2 a 3 keer per week een suplement om de darmen goed in conditie te houden ivm verstopping. Dit is overigens op aanraden van de dierenarts. Er zijn idd wel erg veel mensen die de wereld aan suplementen geven dus in dat geval kan ik me daar wel wat bij voorstellen! Maar de hoeveelheden in deze muesli is natuurlijk niet erg hoog. Daar is wel tijden aan onderzoeken aan vooraf gegaan. De keuringen op paardenvoer is tenslotte streng genoeg

IngLio

Berichten: 2378
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: centraal NL

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 12:22

Mijn merrie kan niet tegen dit voer van havens. Ze krijgt er "krullen" van in haar vacht, wat duidt op een foutje in de vertering van het voer...
op haar flanken krijgt ze een soort van permanentje en ze wordt juist dof...
Direct overgestapt op Marstall en voila, na 2 dagen waren de krullen weg en kreeg ze haar glans al weer terug...
klinkt nogal radicaal, stond er ook van te kijken, maar mijn merrie krijgt dus geen Havens meer...

zo zie je maar weer dat ieder paard anders reageert op voer!

Ze krijgt nu Cavalor Pianissimo om haar wat rustiger tijdens het werk te krijgen. Eens zien hoe dat uitpakt... De Marstall heeft waarschijnlijk een te hoog suikers gehalte waardoor ze momenteel een verminderde lever-functie heeft...

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:47

Mijn paard heeft een blessure gehad en mag geen brok meer, tijdens de blessure kreeg hij 2x per dag een halve kilo reformmuesli aangevuld met een kompleet supplement. Nu hij weer gaat opbouwen voor de sport wordt dat binnen een paar maanden weer opgebouwd naar 2x kilo per dag. Supervoer en ik ben er super tevreden over. Mijn paard glimt niet zo, maar dat komt waarschijnlijk door zijn mindere conditie tijdens de blessure. Ik geef bewust geen Lijnzaad omdat ik zeker wil weten dat de glans van binnen uit komt en dat voor mij aangeeft dat hij goed herstellende is en zich weer beter gaat voelen.

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:42

ooh dus een teveel aan suikers kan dus leiden tot een verminderde leverfunctie?

Ik ben momenteel op zoek naar voer, middeltjes, suplement,..die goed zijn voor de lever. Of te weten komen met wat ik juist moet oppassen.

IngLio

Berichten: 2378
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: centraal NL

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:20

inke schreef:
ooh dus een teveel aan suikers kan dus leiden tot een verminderde leverfunctie?

Ik ben momenteel op zoek naar voer, middeltjes, suplement,..die goed zijn voor de lever. Of te weten komen met wat ik juist moet oppassen.

Een teveel aan suikers kan een oorzaak zijn, maar bij sommige paarden schijnt knoflook ook een negatief effect te hebben...

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 10:29

De mijne krijgt in de winter een halve kg per dag... voor de rest staat hij op onbeperkt hooi en weidegang. Ik heb gekozen voor deze muesli omdat het zo lekker ruikt Clown ook vanwege alle toegevoegde vitamines, en het lage eiwitgehalte (mijn paard is niet blij met veel eiwitten, vandaar...) Hij is er helemaal verzot op... hij vreet de muesli langs de wortels af... en als ik niet snel genoeg ben met het voer aan hem te geven dan staat hij compleet te schuimbekken zo lekker vind hij het Lachen

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:16

De mijne krijgt 2 keer per dag een halfje bix en 1 keer per dag een halfje van deze muesli. En 's avonds nog een kwart voor zijn medicijnen erbij. (Vitamine E & Selenium, Neutradex en op het moment één of ander hoestspul van de DA Knipoog)
Ben niet zo fan van al die suplementen enzo, maar deze moeten van de DA, en hij loopt er beter op.

Noppie

Berichten: 376
Geregistreerd: 31-03-06
Woonplaats: (FRL)

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 12:12

Ik heb net ook een zak reform-muesli gehaald. Ik gebruik normaal de Pavo-muesli zonder haver. Maar ons paard heeft momenteel even niet de meeste fut en er heersen nogal wat luchtweg-kwaaltjes in zijn omgeving. Dus ik hoop hem met de reform-muesli even wat extra's te geven om zijn weerstand te ondersteunen. Ik hoor heel goede dingen over deze muesli, dus ik vind het het proberen waard. Het zal mij benieuwen...

ellepel

Berichten: 47362
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: Reform kruiden muesli van Havens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 22:51

ik voer t nu al een tijdje,maar eigenlijk merk ik weinig verschil met de basisbrok die hij eerst kreeg hahaha
hij glimt wat meer.,maar da's ook alles Tong uitsteken
ik heb trouwens wel ergens het vermoeden dat hij wat soepeler door zijn lijf is..,maar hij krijgt maar 2x per dag een halve schep dus lijkt me haast sterk dat dat van de muesli kan komen