PAVO Summerfitkoeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8261
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:18

Wie geeft ze aan zijn/haar pony of paard?
Hoe bevallen ze?
Iemand enig idee waar ik ze omgeving Rotterdam kan kopen? Of bestellen via internet mag ook.
Hoeveel zitten er trouwens in een doosje, en hoe duur zijn ze?

Tanja_dB

Berichten: 1800
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Bommelerwaard

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 01:51

Ik heb ze een hele tijd gevoerd aan mn pony, maar ben nu overgestapt op Pavo vital brokjes (ongeveer hetzelfde, maar dan niet geperst in koeken maar in brokjes). Dit omdat mijn paard nu ook vital nodig heeft, dus krijgt de pony meteen mee. Het scheelt wel wat per prijs kan ik zeggen Knipoog

Hoe de koeken mij bevielen (of althans, mijn pony), hij vond ze heerlijk! Ik vind ook wel dat ze gemakkelijk voeren, vooral handig in het weideseizoen! Het is ook een fijn idee dat ze op die manier toch voldoende vitaminen en mineralen binnen krijgen, wanneer je weinig of geen krachtvoer geeft.

Hoe je ze in Rotterdam kan krijgen weet ik niet, maar de gemiddelde fouragehandel heeft ze. Gewoon even rondvragen!

Er zitten er 30 in een doosje. Een doosje kost 9,95 euro.

edit, foutje gemaakt!

Anoniem

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 08:38

Prijs hetzelfde als WesseLady.
Koeken zijn ideaal; Hele gemakkelijk te voeren, paarden vinden het lekker, laag in eiwit en energie (vind ik voor mijn paard iig belangrijk) en ze krijgen meteen alles binnen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:26

via divoza kan je ze bestellen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:04

iedere voerboer die pavo in het assortiment heeft kan ze voor je bestellen Lachen

Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:23

Mijn paard en pony vinden ze erg lekker. Volgens mij is het meer voor mijn eigen gemoedsrust dat ik ze voer, weet ik zeker dat ze voldoende binnen krijgen.

Iedere PAVO leverancier kan ze leveren, ze kunnen ook aura koeken leveren. Die zijn hetzelfde als de summerfitkoeken, zitten alleen in een zak ipv een doos en kosten voor 15 kg ongeveer 24 euro. De summerfitkoeken kosten per 5 kg 9,95 eur.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:30

Hmm, mijn paard haalde haar neus ervoor op, die hoefde ze niet..
Mijn fjord vrat ze natuurlijk wel..

Ik was er zelf niet weg van, ze verkruimelen een boel naar mijn gevoel en had het idee alsof het gewoon een heleboel geperst gras was waar wat vitaminen aan toe waren gevoegd..

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:30

Mijn paard krijgt ze ook. Ik betaal voor een zak Aurakoeken (hetzelfde als de Summerfit) €25,-
In zo'n zak zitten 90 koeken. Bevalt prima!

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:41

mijn paard krijgt ze op dit moment. Ik vind ze erg handig nu mijn paard op stal staat met een blessure en hij geen energie nodig heeft, maar wel vitaminen. Ik denk dat het ook handig is voor haflingers/shetlanders en andere sobere rassen. Die hebben niet veel nodig en met 1 zo'n koek per dag geef je ze alle vitaminen.
er zitten 30 in een doos en een doos kost 9,95 Lachen

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:45

Waar zijn die Aura koeken te koop? Ik kan ze nergens vinden...

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:46

GamblersCup schreef:
Waar zijn die Aura koeken te koop? Ik kan ze nergens vinden...


Ze zijn te bestellen bij iedere Pavo-dealer.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:56

Zijn die dan ook van Pavo?! Dat wist ik niet.

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:57

GamblersCup schreef:
Zijn die dan ook van Pavo?! Dat wist ik niet.


Yup. Zijn precies hetzelfde als de Summerfit, maar net iets goedkoper.

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:59

Als dat zo is, dan ben je toch gek om Pavo Summerfit te kopen? Haha!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:01

GamblersCup schreef:
Als dat zo is, dan ben je toch gek om Pavo Summerfit te kopen? Haha!


Ligt er maar net aan wat je handig vindt. De Summerfit-koeken zitten per 30 in een doosje en de Aura zijn er meteen 90 in een grote zak.
Als je niet van plan bent het 'vast' te voeren, is het doosje misschien een uitkomst. Aangezien ik het gewoon het hele jaar door voer, is de zak voor mij een stuk voordeliger.

haan

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: in het hoge noorden

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:04

Mijn twenter moest ze eerst even leren eten ze vond ze niet zo lekker, maar nu vreet ze mijn vingers er bijna bij op en kijkt me teleurgesteld aan als de koek op is.
Ik koop gewoon een doos ook voor 9.95.

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:12

Ik geef ze ook aan mijn paard en shet.
Ze vinden ze overheerlijk! en elk minikrummeltje wordt opgezocht zodat ze echt alles opeten! Daarna wordt je nog 10 minuten lang over je handen geslikt, hihi. Ik ben er vorig jaar maart mee begonnen.
Ik heb dit zomer ook nog nooit zo'n glimmend paard gehad, hij had altijd wel een mooie glanzende gloed, maar dit zomer echt glimmend!

Ik stap nu wel over op Pavo vital, voornamelijk om de prijs. Als het goed is komt dat deze week binnen. ik maak eerst nog doos summerfit leeg en dan begin ik aan de vital. Wilde eerst op Pavo aura overgegaan, maar toen kreeg ik de tip van de vital. Nog wat voordeliger, en ook alles erin! alleen dus inderdaad kleine brokjes ipv koeken.

Ach, ik brak de summerfit koeken ook in stukjes en voerde ik meestal uit de hand, dus of ik nou brokjes heb of de koeken die ik in stukken breek.

texeenmaikey
Berichten: 3066
Geregistreerd: 04-09-03
Woonplaats: Drenthe

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:13

Ik heb 1 keer die summerfitkoeken gehaalt maar die mij vinden ze niet lekker en ze heel snel droog, en dat is bij die aurakoeken niet zo, en die vinden die pony's wel lekker.

orrieborrie
Berichten: 355
Geregistreerd: 16-12-05

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 15:19

Ik geef de koeken ook aan mijn paard. Die heeft wat extra vitamine de nodig. En hij vindt ze heerlijk!! na het rijden krijgt hij er altijd één. En dat de koeken uit mijn auto komen weet hij donders goed. Als hij na het afzadelen zijn halster om krijgt duikt hij de auto in. Hij is er gek op!!

Ze kosten net als bij iedereen 9.95 voor 30 koeken.

Alytje
Berichten: 3264
Geregistreerd: 19-06-04

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:43

Auky schreef:
Ligt er maar net aan wat je handig vindt. De Summerfit-koeken zitten per 30 in een doosje en de Aura zijn er meteen 90 in een grote zak.
Als je niet van plan bent het 'vast' te voeren, is het doosje misschien een uitkomst.


precies ik voer ze niet vast, dus koop ze daarom in dozen. Ook zou ik de eerste keer een doosje kopen, stel dat je paard ze niet lust, of dat het niet bevalt, dan zit je meteen met 90 koeken Clown

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:45

Hangt er vanaf of ik ze hier kan krijgen. Als ik er voor naar Nederland moet of kilometers om moet rijden koop ik liever gelijk groot. En als de mijne het niet lusten, heb ik genoeg afnemers hoor! Haha!

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:28

Alytje schreef:
precies ik voer ze niet vast, dus koop ze daarom in dozen. Ook zou ik de eerste keer een doosje kopen, stel dat je paard ze niet lust, of dat het niet bevalt, dan zit je meteen met 90 koeken Clown


Daarom Knipoog
Het is inprincipe aanvulling op gras en niet alle paarden staan het hele jaar door buiten (helaas). Daarom zijn er een hoop mensen die bijv. alleen 's zomers de koeken bijvoeren en dan zijn de 90 koeken niet zo handig.

whissie

Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-09-06

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 01:36

]

Het is een aanvulling op gras en hooi, dus ruwvoer. en zijn veel rassen/paarden die het hele jaar door voornamelijk alleen ruwvoer krijgen (met evt slechts een klein beetje krachtvoer, en dus te weinig vitaminen) en dan is zo'n vitamine/mineralenblokje ook in de winter een uitkomst Haha!

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 02:00

Ik voer de koeken ook aan m'n shet en soms geef ik er ook een aan m'n andere pony, ze vinden het allebei heerlijk. Ik heb trouwens m'n pak koek gehaald bij Divoza, daarvan heb je toch ook een vestiging vlakbij Rotterdam ?

Ineke2

Berichten: 33139
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: PAVO Summerfitkoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 09:30

Bij Commijs ruitersport in Rotterdam zijn ze ook te krijgen. Kijk voor het preciese adres maar op pavo.nl en dan bij dealers.