Pavo Explosive --> ervaringen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 00:49

Ik voer sinds een week mijn paard Pavo Explosive + haver voor extra energie en uithoudingsvermogen (althans, zo staat het op het pak omschreven).

Zijn er nog meer mensen die dit voer van Pavo voeren? Hoe lang duurde het voordat er een duidelijk verschil waarneembaar was bij jullie paard? Ik ben erg nieuwschierig naar ervaringen over dit voer!

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 20:49

Zie mijn pb.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 13:42

Bedankt!
Verder nog mensen met ervaringen?

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 14:20

.......hoor je die krekels?? Clown

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 14:27

Haha het is hier uitgestorven! Niemand zijn paard heeft dus een beetje pit nodig

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 15:41

Abrahams schreef:
Zie mijn pb.


Mag ik het ook weten? wil dit voer ook gaan proberen Vingers aflikken

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 01:33

Ik kreeg het advies van Abrahams om eens Kentucky Lite E van Havens te gebruiken. Ze schijnen daar een energy boost van te krijgen omdat hier ook haver in zit verwerkt en erop is gemaakt om snel flink wat energie te leveren. Daarnaast is het speciaal ontwikkeld voor paarden die extra spierkracht moeten leveren. Het zorgt dus voor een snel herstel van de spieren en snelle afbraak van afvalstoffen in de spieren. Tevens ook goed voor spieropbouw heb ik mij laten vertellen. Ze worden er in ieder geval krachtiger van.

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:20

Precies! Bij mijn paard merk ik duidelijk het verschil wanneer hij het wel of niet gevoerd krijgt.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:48

En wat vind je van de Power plus mix, als je toch naar havens zit te kijken?

Je weet dat ik Ibadan ook heet krijg met een overdosis reform mix haha. Wat myoplast erbij en je vroeg je af wat je ook ooit alweer over luiheid had gezegd gnagna.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 04:04

Ik was afgelopen vrijdag op de hengstenkeuring bij het Havens standje gaan informeren naar de Kentucky Lite E. Die man vertelde ook gelijk dat zowel de Lite E, als de Power Plus mix twee goede opties waren voor mijn paard. In principe maakte het niet veel uit welke ik zou voeren aan mijn paard. Vind ik toch vreemd, want het zijn wel twee verschillende soorten voer neem ik aan. Maar jij hebt dus goede ervaringen met de Power Plus Mix Venetia? Hoeveel voer je Ibadan bij hiervan? En geef je hem hiernaast nog haver? Op zich vind ik de Power Plus mix ook wel fijn aangezien er electrolyten in zitten, wat weer niet in de Lite E zit.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:31

In beide zit een hoog gehalte aan vetten en er zit fiks haver in, ik geloof dat dat voor de energie zorgt. Maar ik kan het mis hebben.

Ik voer nu geen Power plus mix meer, omdat in de reform evenveel energie zit en daar kruiden voor zijn longen inzitten (die super helpen).
Maar toen ik het nog voerde gaf ik hem altijd een kilo na het rijden en 2,5 kilo 's avonds ervan. 's ochtends 2 kilo gewone brok.

Het is veel, ik weet het. Maar ja, van een handje worden ze ook niet heet.

Overigens heeft Havens sowieso de naam de paarden heter te maken. Ook de brok. Dit is niet altijd positief natuurlijk, ik ben met twee andere paarden dan ook overgestapt op de Pianissimo van Cavalor om ze tam te krijgen en dat scheelt wel!

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 11:11

VValar schreef:
Die man vertelde ook gelijk dat zowel de Lite E, als de Power Plus mix twee goede opties waren voor mijn paard.


Ik gooi ze al meer dan een jaar door elkaar, ben súper te spreken over die combi Vork !

edit: schepje myoplast erbij elke dag en Shine zit geweldig in d'r vel, fijn in d'r spieren en fris in het koppie Clown !

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 12:51

Ik heb nu op aanraden van Abrahams en Venetia voer van Havens gekocht, de power plus mix. Ik ben het gisteren begonnen te geven, ik ben heel benieuwd hoe hij over een paar dagen loopt. Maar fijn dat iedereen goede ervaringen ermee heeft!

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:56

Wij hebben het een tijdje aan de sportpaarden gevoerd. Een daarvan was eigenlijk veel te traag en te lief. Ik merkte na 2 weken voeren (2 kilo per dag naast ander voer) echt verschil. Liep veel fijner... Het enige nadeel was dat ze op stal ook veel feller werd....

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 13:12

Ik moet zeggen dat ik ook verschil merkte na enkele dagen voeren. In stal bleef die van mij gewoon braaf. Maar als het voer van Havens ook goed werkt, is dat voordeliger aangezien ik dat als bijvoer ga voeren, en niet als basisvoer zoals de pavo.

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:22

Toch maar de Power Plus mix? In E Lite zit overigens wel extra electrolyte volgens mij. Ben benieuwd hoe de Power Plus mix bevalt.

@Remember: wat is dat Myoplast dan?

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:26

Pas wel op met het merk van Havens.
Deze brokken zijn zo goed dat zelfs de mest nog lekker is om te eten Vingers aflikken
Ik hoor dit van verschillende mensen uit mijn omgeving, verder veel succes

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:29

Abrahams schreef:
Toch maar de Power Plus mix? In E Lite zit overigens wel extra electrolyte volgens mij. Ben benieuwd hoe de Power Plus mix bevalt.

@Remember: wat is dat Myoplast dan?


Ik heb het juist gemengd om de voordelen van beide soorten te hebben! De vit. E etc. uit de Kentucky en de electrolyten etc. uit de PP-Mix

Equitop Myoplast is een spiersupplement, Shine is bijna 2x zwaarder geworden lijkt het wel qua bespiering sinds ze dat krijgt.

http://www.myoplast.nl/index.asp

_Susan_

Berichten: 2939
Geregistreerd: 01-08-06
Woonplaats: Denekamp

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 14:34

Bij ons op de pensionstalling voeren ze subli zij hebben een goedje wat je bij de brokken geeft ik geloof dat het EM Mix heet dit heeft het paard meer energie maar word er niet druk van.
Als je interesse hebt kan ik wel het een en ander voor je navragen

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 08:54

Remember schreef:
Abrahams schreef:
Toch maar de Power Plus mix? In E Lite zit overigens wel extra electrolyte volgens mij. Ben benieuwd hoe de Power Plus mix bevalt.

@Remember: wat is dat Myoplast dan?


Ik heb het juist gemengd om de voordelen van beide soorten te hebben! De vit. E etc. uit de Kentucky en de electrolyten etc. uit de PP-Mix

Equitop Myoplast is een spiersupplement, Shine is bijna 2x zwaarder geworden lijkt het wel qua bespiering sinds ze dat krijgt.

http://www.myoplast.nl/index.asp


Gelezen. Lijkt goed spul als ik het zo lees. Verbeterd de nageeflijkheid staat er?

Tabs, merk je al wat verschil?

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 09:49

Abrahams schreef:
Verbeterd de nageeflijkheid staat er?


Dat vind ik onzin Bloos, nageeflijkheid is een rijtechnisch 'probleem' (maar ik neem ook aan dat je het niet in die context bedoelt Vork ). Wat ik wel merk is dat ze losser door het lijf is en kan gaan, minder verzuurt, meer 'power' heeft. Als je het rijtechnisch voor elkaar hebt kan dit spul er wel voor zorgen dat je nog net een stapje verder kan, zo zie ik het Ja

Abrahams

Berichten: 1117
Geregistreerd: 11-05-06
Woonplaats: Oosthuizen

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:11

Remember schreef:
Abrahams schreef:
Verbeterd de nageeflijkheid staat er?


Dat vind ik onzin Bloos, nageeflijkheid is een rijtechnisch 'probleem' (maar ik neem ook aan dat je het niet in die context bedoelt Vork ). Wat ik wel merk is dat ze losser door het lijf is en kan gaan, minder verzuurt, meer 'power' heeft. Als je het rijtechnisch voor elkaar hebt kan dit spul er wel voor zorgen dat je nog net een stapje verder kan, zo zie ik het Ja


In die context bedoelde ik het ook zeker niet nee Knipoog Ik vond het ook al raar dat het erbij staat. Nou ja, ze bedoelen vast doordat ze er sterker van worden, dit gemakkelijker moet gaan volgens hen. Ja, jouw uitleg lijkt me logisch.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 14:09

En toch wordt het paard wel losser in het lijf van die pavo brok....

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 23:38

Hij was vandaag iig lekker frips. Kan natuurlijk ook door het weer komen, dus ik ben nog voorzichtig met mijn conclusies. Ik voer het immers nog maar 2 dagen.

Equitop Myoplast lijkt mij ook fijn spul nu ik het even gelezen heb. Waar is dat verkrijgbaar?

@ susie1981, bedankt voor het aanbod! Ik ga eerst aankijken hoe de mix van havens werkt, mocht dat niet voldoende zijn dan zal ik het in gedachte houden.

Venetia

Berichten: 2311
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Zuid-Gelderland

Re: Pavo Explosive --> ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 01:02

myoplast kun je bestellen bij www.paardensupplementen.nl (handig binnen 1 dag in huis zonder verzendkosten, en je kunt iets gratis meebestellen), of bij www.paardendrogist.nl.

Bij de dierenarts hebben ze het ook, maar die doen er vaak nog meer bovenop en dan ben je wel erg duur uit.

Twee schepjes per dag, pot doe je dan een maand mee. Je kunt ook 1 schepje geven, maar in het begin zou ik 2 schepjes geven.