Pavo Podo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:30

hello,

ik heb een merrie veulen van 10 maanden en heb toevallig gezien dat Pavo een neiuwe voedingsupplement tegen OCD heeft.

heeft iemand dat al gekocht?
is het duur?

wel, alle info zijn welkom!

groetjes!

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:32

en dat heet Pavo Podo? dus het is geen voer maar een supplement (tegen OCD ,voorkomt het of verhelpt het?) hmm wel interessant, zal het eens vragen bij men voederwinkel.. of eens zoeken op internet?

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:33

het is een supplement, voor veulens tot 3 jaar.
het zou ocd voorkomen...

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:39


ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:07

ik dacht gelezen te hebben dat het een soort veulenbrok was hoor... pavo podo grow... ik heb geinformeerd daarnaar. is gewoon voor optimale ontwikkeling, en gestage groei... als dat tenminste is wat je bedoeld...

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:13

ikenindi schreef:
ik dacht gelezen te hebben dat het een soort veulenbrok was hoor... pavo podo grow... ik heb geinformeerd daarnaar. is gewoon voor optimale ontwikkeling, en gestage groei... als dat tenminste is wat je bedoeld...


ja ik denk het.
daarmee zouden de veulens alle complementen hebben voor zo weinig kans mogelijk OCD te krijgen.

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:44

dus het is niet zoiets dat OCD ('wegkrijgt') of vermindert bij volwassen paarden of veulens? het vermindert gewoon de kans op OCD,..en dergelijke.?

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 11:10

ja, t verminderd de kans doordat het zorgt voor goede ontwikkeling en gestage groei. had ik al gezegd, en je kunt ook even op de link kijken;)

ptiteblue

Berichten: 1391
Geregistreerd: 25-10-05
Woonplaats: Belgïe

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 12:15

inderdaad...het is geen mirakel geneesmiddel...

Anoniem

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:05

Pavo heeft gewoon veulenopfokkorrel, veulenbrok en merriebrok, alleen de namen zijn veranderd. Het supplement PODO korrels is er ook al jaren. Dit is bedoeld als je jaarling bijv. in de wei staat, die vitaminekorrels kan je er dan bijvoeren. PODO staat voor de samenstelling, er zitten bepaalde vit en mineralen in die aan een gezonde botopbouw meehelpen. Het is zeker geen onzin, maar zoals Pavo zelf ook adviseerd, beweging en erfelijkheid spelen ook een rol.

silkie

Berichten: 926
Geregistreerd: 02-05-06
Woonplaats: friesland

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 10:51

Ik geef het sinds kort aan mijn drachtige merrie, die ik vanwege gevoeligheid voor hoefbevangenheid eigenlijk liever geen merriebrok geef. Door dit supplement is toch een goede ontwikkeling van het veulen gewaarborgd.

Ik vond het vrij prijzig (33,50 euro voor een emmer van 10kg)

Anoniem

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 11:03

Dat is toch helemaal niet duur? Vergelijk de gehaltes eens met hoeveel krachtvoer je anders zou moeten geven. En je kan de aanbevolen dosering halveren.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:43

Pavo podo kun je voeren van de 8e tot 30e levensmaand. Dus tot 2 1/2 jaar. Momenteel heb ik 1 2jarige op Pavo Podo Grow staan omdat die door ziekte enorm schraal was. Maar voorheen voerde ik deze plus de andere twenter gewoon Pavo Cerevit. Ik geloof namelijk niet eens dat het 100% aantoonbaar is dat Pavo Podo voeren echt OCD kan voorkomen. Daarin geloof ik persoonlijk namelijk er meer in dat jonge paarden veel naar buiten moeten het gehele jaar door.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:44

[***] schreef:
Dat is toch helemaal niet duur? Vergelijk de gehaltes eens met hoeveel krachtvoer je anders zou moeten geven. En je kan de aanbevolen dosering halveren.


Jij vind 33 euro voor 10kg niet vrij prijzig? Dat is 3,5x de prijs van normale brok en dan heb je nog een 20 of 25kg zak Clown

Anoniem

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:01

Ja hallo, het is een geconcentreerd voedingssupplement, je voerd er geen kilo van.
En Grow is gewoon een dure naam voor wat eerst veulenbrok was, die was ook tot 2 1/2 jaar.
Overigens is het wetenschappelijk aangetoond bij het OCD onderzoek, ik dacht in Lelystad, dat voeding en dan bepaalde vitaminen en mineralen wél effect hebben. Ongeveer in de verhouding 1/3, 1/3, 1/3 erfelijkheid voeding beweging. Dus alleen met beweging ben je er niet.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 05:59

OC krijgen veel jonge paarden, maar dat kan zomaar weer wegtrekken..

Vooral bij de grotere paarden, ik heb zelf een fjord, dus dan weet je wat ik bedoel met grotere paarden lijkt het me best belangrijk om Pavo Podo te geven.
Het voorkomen van OCD heeft vooral te maken met het gehalte koper wat er in de voeding zit. Daar zijn deze merriebrokken en veulenbrokken op afgestemd.

OC ontstaat vaak vanaf de 1e maand tot de 8e maand. Op dat moment kun je OC voorkomen en vanaf de 8e maand kun je OCD voorkomen.

Ik vind het een goed plan en ondanks dat fjorden minder risico lopen krijgt mijn drachtige merrie nu ook Pavo Podo merriebrokken.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 07:55

Pavo podo grow voer ik al aan mijn veulen sinds die hier loopt.
Ben begonnen met de eerste, die is tot zes maanden (dacht ik) en nu krijgt hij de tweede die tot 2 1/2 jaar is.

Ik ben er erg tevreden over, veulen groeit als een tierelier!
Podo is ook als los substraat verkrijgbaar, maar dat voer ik niet bij.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:38

Als je echt voert tegen OC(D) dan is het wel belangrijk dat de merrie het binnenkrijgt voor de geboorte. Dus voer ook de merriebrok dan met podo.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:10

Ik heb een ruin van 20 jaar die geef ik Pavo all sport en een kilo per dag Pavo merrie brok en doet het daar super op....

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:05

ik heb er een stuk over gezien bij horse & co afgelopen zondag (kun je nog bekijken via www.horsecompany.nl uitzending gemist) mij leek het een goed product! het ging hier over de brok voor merrie's (3 maanden voor het veulenen voeren) en over de veulen brok en de speciale merrie brok. ik denk zeker dat het zal helpen en zou het ook kopen als ik een merrie met veulen zou hebben.

ik voer mijn paard normaal ook pavo en ben ook bekend met de suplementen en ben er goed tevreden over, beter als supli, havens of cavalor.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 18:51

ik ben eigenlijk wel benieuwd of het pavovoer noub echt andere zaken bevat dan bv subli, havens enz of dat ze gewoon beter reclame voeren.

Anoniem

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:40

Ze hebben jarenlang onderzoek gevoerd naar oa OCD en daar is het Podo concept uitgekomen. Waar Podo precies uit bestaat is geheim, vandaar de merknaam. In Subli veulenbrok zit ook wel extra koper e.d. maar ik ga er toch vanuit dat Pavo beter is.

besita
Berichten: 6801
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Pavo Podo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:42

Samsam schreef:
ik ben eigenlijk wel benieuwd of het pavovoer noub echt andere zaken bevat dan bv subli, havens enz of dat ze gewoon beter reclame voeren.

je slaat de nagel op de kop Samsam , er staat een heel artikel over in de belgische Paardekracht
ik citeer één klein stukje
libke schreef:
" dat Pavo in vette letters claimt dat zijn brok (veulen en merrie) OCD bij het veulen kan helpen voorkomen ,is dan ook op zijn minst voorbarig .Voor zo'n claim bestaan geen harde bewijzen, en recent onderzoek wijst eerder in de andere richting uit .Het is niet de bedoeling om de voeders van Pavo in het bijzonder de merrie/veulen brok in discrediet te brenegn .De mensen van Pavo hebben een reeks producten van hoge kwaliteit, die sinds jaar en dag het vertrouwen van de klanten waard zijn .van hun methodes om die producten aan de man te brengen , kan dat jammer genoeg niet worden gezegd "

en dit is eerlijk gezegd niet het eerste artikel dat ik daarover lees Bloos Bloos
er is namelijk net geen enkel wetenschappelijk bewijs ...van de merriebrok alhelemaal niet ..want ze voegen veel koper toe maar dat komt nu net niet tot in de veulenmaag ..
ik zal anders vanavond nog eens een paar citaten schrijven uit het artikel