Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 00:44

Mijn paard heeft een blessure gehad en mag geen brok meer hebben. Daar schijnt hij toch niet goed tegen te kunnen volgens deskundigen. Hij krijgt 2 maal daags een halve kilo Reform kruidenmuesli, meer dan voldoende ruwvoer en dagelijkse weidegang. Nu wil ik hem graag helpen zijn conditie en spieren weer wat op te bouwen door wat extra's aan het voer toe voegen. De muesli gaan we nu verhogen naar 3/4 kilo 2 maal daags. Hier krijg hij ook een kompleet supplement bij. Langzaamaan mogen we ook weer meer gaan doen met rijden.

Nu zat ik te denken om hem Lucerne en/of Slobber bij te gaan geven, wat vinden jullie? Hebben jullie hier ervaring mee en wat heeft gewerkt? Mijn paard is gevoelig voor hoefbevangenheid dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Ook mag hij wel wat meer energie krijgen dus daar hoeft niet zo op gelet te worden. Alle advies is welkom, ook slechte ervaringen. Graag zou ik ook de hoeveelheden weten die jullie in een geval als dit voeren/zouden voeren. Of misschien hebben jullie goede ervaringen met een supplement voor spieren en/of conditieverbetering.

Alvast bedankt namens mij en mijn paardje Haha!

inke
Berichten: 216
Geregistreerd: 23-01-07

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:48

dat is wel heel veel 3/4 kilo 2x per dag.. het beste is dat je per eetbeurt max. 2kilo voer geeft. (zeker als je paard niet zoo veel werkt.) (hangt ook vanaf welk voer het is)

bij sommige merken hebben ze wel supplementen die spieropbouwend en versterkend/versoepelend zijn.

Masada
Berichten: 3112
Geregistreerd: 21-04-06

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:50

Ik zou je adviseren om daar contact met je DA over te nemen.
Zelf heb ik op aanraden van de DA mijn ene paard een tijdje bijgevoerd met vitamine E.
Niet die in de winkel te koop is en waar selenium in zit maar echt van de DA gekregen.
Dit was om de weerstand te verbeteren.
Vitamine E zorgt tevens voor spieropbouw. Te veel is niet goed dus het beste kun je aan de DA een advies vragen.
En om zeker te zijn dat je paard alle vitamine voldoende binnen krijgt zou je hem Pavo Summerfit-koeken kunnen geven.

Lancome

Berichten: 2122
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 00:50

inke schreef:
dat is wel heel veel 3/4 kilo 2x per dag.. het beste is dat je per eetbeurt max. 2kilo voer geeft. (zeker als je paard niet zoo veel werkt.) (hangt ook vanaf welk voer het is)

bij sommige merken hebben ze wel supplementen die spieropbouwend en versterkend/versoepelend zijn.


Ik bedoel hiermee 3 kwart kilo, geen 3 a 4 kilo. Sorry staat er niet zo handig Clown

Vydee
Berichten: 13
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Streek v Aalst, Belgiƫ

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:58

Informeer je anders eens bij Triple Crown, niet zo gekend maar heeft al verschillende, zelfs afgeschreven paarden, er weer door gekregen. Er is een leverancier in Geel, Belgiƫ, het voer wordt samengesteld in Engeland, het is ook gegarandeerd koliekvrij!
Ook met voedingssupplementen van Horse&Groom heb ik goede ervaringen..
Wens alleszins een spoedig en snel herstel aan je paardje toe!

flashy8
Berichten: 17
Geregistreerd: 09-03-06

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:19

Hey,

Ik zou je aanraden om ofwel Classic Mash Herbs (slobber) of wel Classic Vibres te gaan voeren.

De slobber kan je als volledig voeder geven en de vibres ook.

Meer uitleg kan je lezen op www.equifirst.eu

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Blessure, conditie- en spierafname. Wat gaan voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 12:25

hey
om je paard genoeg vitaminen te geven, kan je bvb natgemaakte zemelen voeren, met daarin een totaalsupplement. En vooraal veel ruwvoer geven, evt meerdere verschillende soorten. Vb ochtend een berg gewoon droog hooi, tegen de middag kuilgras, in de namiddag kruidenhooi en 's avonds weer droog hooi. Dit houdt je paard ook langer bezig.
Met muesli's moet je ook opletten als je paard niet tegen brok kan. De ene zal hij wel verdragen, de andere niet. Zemelen daarentegen zijn gewone buikvulling, en met een supplement erbij krijgt hij toch genoeg voedingsstoffen.
Je kan ook informeren bij je veearts of je bvb gerst of haver mag voeren, en dan bvb een klein handje per dag ofzo.
veel succes