welk merk biks?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
monsera
Berichten: 3079
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:53

roompie schreef:
hallo,.


ik heb een 13 jarige d pony en een 2 jarige shetland hengst, die savond een handje biks krijgt.


Welke biks voer je nu zelf dan?Vind je dat ze het daar goed op doen?En waarom wil je op een andere biks over gaan?

Anoniem

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:10

Ik voer zelf momenteel Cavalor, maar ga overstappen op Equiral.

Elinee

Berichten: 1182
Geregistreerd: 11-11-06

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 19:11

ik voer nu pavo draversbrok, maar ik ga overstappen. ben er niet heel erg weg van.

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 11:08

Ik voer ook pavo (Condition extra op precies te zijn) en de kruidenmelange Ja Ben er super tevreden over!

lausan
Berichten: 1000
Geregistreerd: 27-12-06

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:07

Juin schreef:
lausan schreef:
Mijn pony krijgt Pavo. Altijd gehad en nooit meer iets anders! Ze heeft ooit op een pensionstal Besterly gehad en is daar erg ziek van geworden... Wil niet zeggen dat het slechte brok is, maar ik geef alleen nog maar Pavo.


Ziek van Besterly ????? kan ik me niet voorstellen.
Misschien was de brok te oud en zat er schimmel in want de samenstelling is van veel brokken nagenoeg het zelfde, de een heeft iets meer van de ene soort grondstof en de ander weer van een andere, maar de grondstoffen in de verschillende merken zijn vaak het zelfde.


Er was op het oog niks mis met de brokken... Er was nog een ander paard op stal dat acuut koliek kreeg en die een operatie bijna niet heeft overleefd. Wel erg toevallig... Ik zeg niet dat de brok per definitie slecht is, maar 2 paarden beiden doodziek op een stal na een paar dagen die brok vind ik op z'n minst zorgwekkend. Dus ik geef die brok gewoon niet meer.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:14

Ik voer Havens en ben daar erg tevreden over, de paarden zien er super uit. Voorheen voerde ik Pavo, wat ik ook een goed merk vond.
Maar ik ben verhuisd en hier in de buurt verkopen ze geen Pavo dus ben ik maar over geschakelt.

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:50

Pavo All Sports krijg mijn pony.

OemmiejO
Berichten: 14218
Geregistreerd: 29-07-05

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 10:26

havens basis- sportbrok

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 00:19

Ik voerde subli pony-brok en me paarden werden er allebei ziek van. 1 was helemaal vervuild, en de ander vrat zichzelf helemaal op qua energie, hartspier was aangetast en zagen er gewoon dof uit...Ben meteen weer over gegaan op pavo all sport en ze doen het weer prima, ze zijn weer lekker vol en stralen energie en gezondheid uit...Voor mij alleen nog maar PAVO top...
Ik ben toendertijd over gestapt op subli op aangeraden van me vriendin die vond het toen geweldig de eerste 2 maanden, maar toen gingen haar paarden ook mankementen vertonen, sinds zij ook weer op PAVO staat zijn de problemen ook verdwenen...

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: welk merk biks?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:05

Nu staat mijn paardje op Pavo basic (al bijna 8 jaar). Moet zeggen dat ik eigenlijk altijd wel tevreden ben over Pavo.
Nu heb ik eens wat onderzoek gedaan over alles wat er in de brokken zit en dit eens naar Besterly basic gelegd. Het eiwit in Besterly is veel hoger dan in Pavo (basic beide) en er zitten minder vitamine's enz in.
Dus om over te gaan naar Besterly is voor mij geen optie.
Nu staat mijn paardje tijdelijk even ergens anders en daar voeren ze Horsefood conditie. Als ze het daat beter op doet dan op de Pavo ga ik waarschijnlijk overstappen.