wie heeft ervaring met pulmitranq tabletten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
piana
Berichten: 21
Geregistreerd: 29-10-06

wie heeft ervaring met pulmitranq tabletten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 10:13

Mijn paard heeft stofallergie, en daardoor dus bronchitus. Ze krijgt al nat hooi, en staat op krullen, maar staat nu veel binnen in de winterperiode. Nu las ik over pulmitranq van de paardendrogist, iemand hier ervaring mee? groetjes sandra

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: wie heeft ervaring met pulmitranq tabletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:45

-> VS

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Re: wie heeft ervaring met pulmitranq tabletten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 12:23

Voor mijn paard gebruik ik al jaren Pulmintranq. Hij heeft hetzelfde als jouw paard. De allergie heeft zich ontwikkeld rond zijn 12-13e jaar. Voordat ik het gebruikte heeft hij heel erg gehoest met de nodige dierenarts bezoeken. Hij is nu 20 en kan nog steeds op stal staan en wordt elke dag gereden. Wel staat hij op vlas en krijgt kuilgras of nat hooi.

Nu ik het gebruik (afkloppen) heeft hij 1x een verkoudheidje gehad en wat gekucht. Ik ben er scherp op omdat het bij hem nooit voorin zit maar gelijk naar de longen zakt.

Standaard staat hij op 2 tabletten per dag. Ik gooi ze gewoon door de slobber omdat hij ze niet graag uit de hand wil eten. Wanneer er op stal wat paarden hoesten, of als ik hem wat snotterig vind dan verhoog ik de dosis.

Tip van de DA... probeer niet te enten in de zomer dan worden door meer stofdeeltjes in de lucht meer geprikkeld en kunnen dan meer last van het enten hebben en zodoende gaan hoesten.