Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:05

nou, de belg krijgt wel meer hooi gelukkig;)

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 21:00

Whahahahahahha. Dat zou wat zijn als de shet even veel kreeg als mijn paard. Dan geef ik mijne echt veelste weinig of de shet krijgt juist heel veel.
Ik geef haar net zo veel als ze op kan. S'morgens eet ze bijna niks. Staat ze meer te stuiteren in d'r box tot ze eindelijk naar buiten mag. Dan gaat ze het land op waar nog gras op staat. En dan s'avonds naar binnen met 1 a 2 plakken hooi. Ligt er maar net aan hoe dik de plakken zijn. En daar doet ze de hele avond/nacht mee. Als ik s'morgens nog hooi vind dan weet ik dat ik genoeg gegeven heb.

Anoniem

Re: Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 10:37

Mijn 4-jarige (1.60), 5x per week (lichte) longeertraining; ben nog erg bezig met der conditie op bouwen.
Wordt nog niet bereden, maar daarmee gaan we zeer spoedig van start (ze is zadelmak maar door omstandigheden een hele tijd niet mee doorgegaan), krijgt ;
- 3x per dag een flinke kwak hooi (3 plakken) verdeeld over haar en een jaarling.
- Kwartschepje Equiral Qi
- Knoflook/Zeewier, andere kruiden & een mengsel van Lijnzaad- en zonnebloemolie.

Specje
Berichten: 373
Geregistreerd: 07-03-05

Re: Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:39

Mijn 3,5 jarige merrie (juni wordt ze 4) is een paint horse van 1.53. Ze krijgt 4x per week 'echte' beweging. Ook onder het zadel.
Ze staat de hele dag op een kale weide (ivm met een erfelijke aandoening, hier is haar voer ook op aangepast)

Haar voer:
- 3x per dag een aardige plak hooi
- 2x per dag een 3/4 kilo Vito (1,5 kilo p.d.)
- supplementen 1x over het voer: vitamine E, Selenium en Omega olie

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Wat krijgt jouw jonge paard te eten? (3 à 4 jaar)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:36

Mijn net driejarige krijgt per dag:

2 kg brok (All Sports van Pavo)
2 kg muesli (Kruidenmuesli zonder haver van Hippostar)
en hooi.

Dat wordt verdeeld over 5 voerbeurten per dag. Op het moment train ik haar twee keer in de week aan de longe met bijzet. Maximaal een klein half uurtje. Echter, ze mag wat voller zijn Lachen En ze gaat over een week of 2 naar een springruiter om zadelmak gemaakt te worden Lachen Ze ziet er verder kern gezond uit. Glanzende vacht en heel helder in het koppie *LOL*