ervaringen met horsefood

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 14:33

Ik wilde aan jullie vragen/van jullie weten;
Wat zijn jullie ervaringen met de brokken/biks van Horsefood?
Zijn jullie er blij mee en hoe doen jullie paarden het erop?
Alvast bedankt! Tong uitsteken

Anoniem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:34

De ervaring die ik heb is dat mijn paard er knetterheet van werd. Ik geloof dat er ook best wel veel rotzooi in verwerkt zit, is nl hier de goedkoopste brok.

SanneTilburg
Berichten: 234
Geregistreerd: 18-01-07
Woonplaats: Tilburg

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:40

Ik sta sinds oktober op een andere stal, waar de paarden ook Horsefood krijgen (sport/conditie brok) en mijn paard doet het daar super op! Op de vorige stal kregen ze Havens brokken, en daarmee bleef de mijne erg mager. Sinds ze nu Horsefood krijgt, is ze dikker geworden en ze heeft ook veel meer energie (wat nodig was). Mijn ervaringen zijn dus erg positief.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:56

wij verkopen de suplementen ervan.
het is gewoon weg een goed merk, geen aanmerkingen erop.

over het voer hoor ik ook positieve reacties.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 15:32

ok, dat klinkt positief. zijn er nog meer mensen met ervaringen?

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 15:29

niemand meer?

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:19

SanneTilburg schreef:
Ik sta sinds oktober op een andere stal, waar de paarden ook Horsefood krijgen (sport/conditie brok) en mijn paard doet het daar super op! Op de vorige stal kregen ze Havens brokken, en daarmee bleef de mijne erg mager. Sinds ze nu Horsefood krijgt, is ze dikker geworden en ze heeft ook veel meer energie (wat nodig was). Mijn ervaringen zijn dus erg positief.


bij mijn paard was het dus andersom. ze bleef op horsefood erg mager en sloom en op havens heeft ze veel meer looplust en is ze een stuk dikker geworden.

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:31

Wij voeren het ook en de ponys doen het er gewoon goed op...

Melody kreeg op haar vorige stal pavo maar merk geen verschil aan haar nu we horsefood voeren.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 15:23

Goh, zo zie je maar weer dat het bij iedereen anders is, nu staat mijn paardje ook op horsefood en tot nu toe gaat dat goed......

asjemenou

Berichten: 9002
Geregistreerd: 02-05-06

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 18:31

russel schreef:
De ervaring die ik heb is dat mijn paard er knetterheet van werd. Ik geloof dat er ook best wel veel rotzooi in verwerkt zit, is nl hier de goedkoopste brok.


Dus brok die 20 euro per zak kost is zeker goed omdat hij zo duur is?
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het slechte brok is omdat hij de goedkoopste is!
Zeker nooit kassa gekeken?

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 14:50

niet alles wat goedkoper is, is ook meteen slechter nee. het is 60 euro cent goedkoper dan de pavo basic...........
nog meer mensen met ervaringen met horsefood????

Anoniem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:26

asjemenou schreef:
russel schreef:
De ervaring die ik heb is dat mijn paard er knetterheet van werd. Ik geloof dat er ook best wel veel rotzooi in verwerkt zit, is nl hier de goedkoopste brok.


Dus brok die 20 euro per zak kost is zeker goed omdat hij zo duur is?
Beetje kort door de bocht om te zeggen dat het slechte brok is omdat hij de goedkoopste is!
Zeker nooit kassa gekeken?



O ja wel hoor ik kijk wel kassa, maar ik voer mijn paard graag zo zuiver mogelijk en dat is tot nu toe altijd duurdere brok. Niks kort door de bocht. Heb mij iets meer verdiept in paardenvoer dan de gemiddelde. Voer ook de duurdere merken juist daardoor. Weet wat ik voer, doordat ik kritisch kijk naar de inhoud ervan. Heb het sowieso niet zo op brok dat een suiker gehalte van meer dan 50% heeft.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:35

wat voer jij dan russel?????

Anoniem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 15:41

Marstall en st. Hippolyth, het bevalt mij echt super goed. Veel merken uitgeprobeerd, blijf bij deze hangen. De hoeveelheden die ik voer is in verhouding minder, dus ben niet echt veel duurder uit. St.Hippolyth, de struktuurmuesli voer ik een half schepje na het rijden, verder 2 keer 1 schep marstall per dag. Niks heet meer, druk of snel verzuurd, mooi op gewicht. Voorwaarde is wel veel goed hooi.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 15:53

aha, ik denk ook echt dat het ene paard het beter zal doen op een bepaald voer dan het andere paard! bij mensen of andere dieren is dat natuurlijk ook zo. zo voer ik absoluut geen mueslie meer ivm de suikers. mijn paard doet het op het moment goed op horsefood en ik heb ook alles met elkaar zitten vergelijken! Ik ben vaak geschrokken van het hoge eiwit gehalte in brokken.

Anoniem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 11:13

Ja die suikers, maar weet dat er in brok ook een behoorlijk hoog suikergehalte kan zitten. Ik voer geen brok omdat ik wil zien wat ik voer, wil ruiken.

Eiwitten zijn niet zo slecht als dat men vaak wil denken, eiwitten hebben ze nodig om spierweefsel aan te maken. Eiwitten kunnen ze in principe goed hebben, de grote hoeveelheid suikers verzuren de paarden niet de hoge concentratie eiwitten. 9 % is toch wel standdaard en niet te veel. Van veel suikers kunnen ze ook dikke benen krijgen. De hoge concentratie melkzuur in kuilgras kan ook voor veel paarden verkeerd uitpakken en ze verzuren/stijf maken.

Muesli is de pure vorm, brok de vermalen vorm. Als je een muesli kiest met weinig granen, heb je ook meteen een laag suikergehalte.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:34

Grappig dat je over kuil begint! Wij voeren dus absoluut geen kuil, het is te zuur en zit vaak vol bacterien en schimmels. De meeste paarden krijgen het gewoon niet verwerkt! Alleen het kuil wat droog is en echt bijna hooi kan er mee door, maar ik voer niet iets wat in het plastick zit, je open maakt en er een explosie van bacterien en schimmels plaats vindt omdat er zuurstof bij komt. Voor onze paardjes dus hooi.
Suikers en eiwitten heb je alle 2 nodig, ook ligt het eraan wat voor suikers het zijn (in welke vorm) en overal waar "te" voor staat (zoals teveel) is natuurlijk niet goed. En niet alle muesli is slecht, je moet het gewoon even uitzoeken!

Anoniem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:29

Nee, precies ik voer dus idd ook alleen muesli's. Sommige paarden kunnen wel tegen kuil, maar ik heb het er ook niet op. Mijn paard heeft het 2 maanden gehad en ging bijna kapot. In een snel tempo ging hij achteruit.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:52

Zo zie je maar weer!
Hopelijk melden zich nog meer mensen die ervringen hebben met horsefood!

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 14:53

ervaringen (uhm pardon!)

channie18

Berichten: 701
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: doetinchem

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:32

ik voerde ook altijd horsefood aan mijn paarden ze deden het er erg goed op...voerde vroeger subli moest hier veel van voeren en paarden bleven erg mager.. de basisbrok van horsefood heeft zelfs nog een hogere energie waarde paard dan de sport brok van subli ..dus voor minder geld heb je veel meer..

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: ervaringen met horsefood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 10:51

bedankt voor je reactie!!!!