Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:53

Kortom: ik heb een sensibel paard dat met stress in zichzelf keert en op slot gaat en het zichzelf gewoon moeilijk maakt.
Hij krijgt nu betamag en hij is wel relaxter en de scherpe kantjes zijn er voor een groot deel vanaf. Je merkt aan m dat ie wel gewoon lekkerder in zn vel zit zo.

Maar om eerlijk te zijn vind ik betamag vrij prijzig en ik vroeg me af hoe de ervaringen met soortgelijke producten zijn?
Kijk, is het zo dat voor hem de betamag de oplossing is, dan koop ik dat gewoon, zo is het niet, maar als het 'goedkoper' kan sta ik daar wel voor open zeg maar.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:34

Is betamag een soort supplement met magnesium.
In Nederland komt magnesium tekort eigenlijk bijna niet meer voor. Ook krijgt een paard met een tekort aan magnesium vaak ook andere bijverschijnselen. Als het goed werkt kun je het blijven voeren, maar ik vraag me dus af of het aan de magnesium ligt..

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:35

Veel paarden hebben ongemerkt een magnesium tekort. heb er zelf één die ook heel stressig is. Heeft lange tijd Magnesium Chelaat gehad en er ontzettend van opgeknapt

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:46

mijn paard is ook aardig sensibel en kan zich erg slecht concentreren, is snel kijkerig en "blokeerd" zijn spieren snel. dat werkt natuurlijk niet heel erg positief in je trainingen.
sommige periode is hij rustiger als andere ook zeer afhankelijk van het weer e.d.
op wedstrijd zijn sommige locaties een hel en die vermijd ik nu ook voortaan omdat ik nu beter kan inschatten waar hij zich op zijn gemak voelt. (in grotere ruimtes gaat het veel beter als in kleine rijbakken met direct 4 muren om hem heen)

omdat ik in een ruitersportzaak werk, wil ik natuurlijk ook wel weten of de producten die voor meer innerlijke rust zorgen ook echt wel werken. ik heb dus het een en ander uitgeprobeert.

cavalor calm, heb ik ongeveer 6 maanden gevoerd, in het begin reageerde hij er beter op dan in de later maanden. ik merkte wel verschil.
daarna heb ik easymag gevoerd van horsefood, daar was ik helemaal niet tevreden over merkte totaal geen verschil en ben er na een halve pot mee gestopt.
daarna heb ik nerv control van pavo getest en die gebruik ik nu nog steeds daar ben ik het meest tevreden over ook op langer termijn.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:48

die pavo nerv control, helpt dat ook tegen een paard die overal bakkabouters ziet en daardoor niet volledig kan ontspannen?
wat kost zo'n pot ongeveer en hoe lang doe je daar mee?

Anoniem

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:49

Wat bij mijn exbijrijdpaardje aka stresskipje erg goed hielp was de energiekernmix van...ik dacht subli Lachen

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:55

Citaat:
die pavo nerv control, helpt dat ook tegen een paard die overal bakkabouters ziet en daardoor niet volledig kan ontspannen?
wat kost zo'n pot ongeveer en hoe lang doe je daar mee?


die bakkabouters blijft ie zien geloof me, dat zit waarschijnlijk in het aart van het beestje, maar ik merk wel heel goed dat als ik dat spul geef hij veel sneller terug bij zijn concetratie is, hierdoor kan ik steeds meer vertrouwen opbouwen, dat vind ik heel erg belangrijk voor dat soort paarden, wanneer je voldoende vertrouwen hebt kun je door heel licht op situaties als bakkabouters in te spelen je paard er toch normaal langs te laten gaan. producten als nervcontrol zorgen voor meer innerlijke rust en betere concentratie hierdoor kun je steeds meer vertrouwen opbouwen.

kijk even op http://www.paardendrogist.nl voor de prijzen weet ik zo niet uit mijn hoofd. daar staat ook de hoeveelheid bij ik geef normaal 1 schepje p/d maar ik geef het niet meer iedere dag dat heb ik afgebouwd.

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:59

thanx marloezzke!
ik ga het toch maar proberen. baat het niet dan schaadt het niet. het gaat inderdaad om het opbouwen van vertrouwen. als hij dat weer een beetje terugkrijgt (en ik daarmee ook), heb ik al een hoop gewonnen.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 09:02

ik zou toch iets doen aan de oorzaak. je kunt moeilijk zijn/haar ele leven supplementen bij gaan geven. ik zit te denken in de richting van bach-bloesem therapie. ook vrij prijzig, maar tijdelijk. en dan omgerekend een stuk goedkoper. pm me maar als je meer info wilt.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:53

dat is toch ook mijn bedoelding het aanpakken van de oorzaak.
maar met een gespannen paard kun je geen vertrouwen opbouwen. door een product als nerv control e.d worden ze vaak rustiger van zich zelf, je veranderd je paard er niet mee maar ze zijn gewoon weg sneller bij jou terug, op deze manier kun je er soms veel beter aan werken.

ik heb een tijdje gewerkt met bach omdat mijn paard een hel was bij de hoefsmid, lees gevaar voor eigen leven...... het had totaal geen invloed op hem.

en natuurlijk zijn er ook paarden gewoon weg met magnesium te kort.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 10:58

oke, jha ik heb hele positieve ervaringen met de bach. maar waarom kan je met een aangespannen paard geen band opbouwen? en bach is voor het verwerken. er zal waarschijnlijk iets zijn gebeurt in het verleden waarom hij zo druk is. en om dat te verwerken wordt een bachbloesem ingezet...

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:01

omdat je wanneer je met een gespannen paard werkt 9 van de 10 keer gewoon weg niet door komt.
je kunt er wel vertrouwen mee opbouwen door ervoor te zorgen dat hij weer ontspannen wordt. maar in de periode dat hij echt gespannen is kun je ze weinig bij bregen.

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 11:55

http://www.degroeneos.nl/index.php/prod ... um_extra1/

Ik heb dit een tijdje gebruikt voor mijn paard. Nu gaat het zo veel beter en gebruik ik het ook niet meer. Maar ik vind ook dat je doelstelling bij dit soort middelen moet zijn dat ze tijdelijk worden ingezet, om het paard te ondersteunen.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:22

o haha, een gespannen paard. ik las een aangespannen paard. oftewel een paard waarmee je alleen ment ofzo;)

maar juist dat gespannen zijn kun je wegnemen door bach-bloesems als het goed is. heb je het zelf gedaan of een prof er naar laten kijken?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 13:36

Tnx voor de info zover!
Marloes, die nervcontrol van Pavo heeft grotendeels dezelfde bestandsdelen als betamag (vast in andere verhoudingen oid, maar iig veel gelijkenis) en is een stuk voordeliger eigenlijk..

Wat betreft oorzaak en gevolg: mijne krijg op aanraden van DA nu dit soort supplement, aangezien hij constant zichzelf in de problemen hielp. En met een paard dat alsmaar spierproblemen heeft door zn eigen stress, kan je geen spieren opbouwen om overbelasting te voorkomen.. Knipoog

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:04

nee dat klotp dat merk ik ook bij mijn paard heel erg.

waar is betamag te koop?

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 14:05

ik heb het via de kliniek.. Geen idee waar het verder te koop is eigenlijk. Het is van Equistro iig.

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:03

Ik gebruikte relaxcare, combinatie van kalmerende en rustgevende kruiden die het paard kalmeren...
En het is dopingvrij !!!!! Bij mijn paard met een trauma werkte dat prima, zo goed dat ik het deze winter niet hoefde te gebruiken...Ik heb nog 3 zakken ongeopend liggen...1 zak koste 24,95 euro bij hippocare....

Elco
Berichten: 2071
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:05

maar als iemand interesse heeft om die zakken van mij over te nemen hoor ik het wel....

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 00:09

Mijn paard was altijd heel erg kijkerig en reageerde daardoor totaal niet meer op mijn hulpen, zowel in het bos als op concours.
Hij kreeg druppels van Nervo Horse(via divoza gekocht), werkte super!!!
wel stinkt het spul dus ging het op een boterham met appelmoes

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 10:28

Elco, kan je iets meer over dat trauma, je paard zn reacties enz vertellen? (Mag ook via PB)

@Renske: gebruikte je die druppels echt alleen bij "kijkerige gelegenheden" of altijd? Die van mij is bijvoorbeeld thuis op eigen erf met aan de hand stappen in staat binnen 2sec zn hartslag helemaal overstuur te krijgen omdat hij ergens een zwaan ziet ofzo (om maar even een voorbeeld te geven) en dan kan je je voorstellen hoe de spieren er op zo'n moment aan toe zijn... Knipoog Dus kan je dat ook echt een soort van standaard geven?

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:31

@noukie, dat van de groene os, kan je stendaard geven. Voor een periode van drie weken en dan stop je een week. In die week kijk je dan of het verbeterd is. Zo niet, geef je nog weer een kuur van drie weken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 12:45

Ik gaf ze steeds 4 weken achter elkaar, dan een tijdje niet. merkte ik dat hij weer kijkerig werd dan kreeg ie ze weer
de dagen voor wedstrijd kreeg ie dubbele dosis Knipoog

moet het geloof ik minimaal 2 weken voor een wedstrijd oid geven voor het effect heeft, maar omdat de van mij ook zo was bij clubles en in het bos gaf ik het steeds een week of 4/5 achter elkaar(lag er aan of ik veel wedstrijden had, dan gaf ik het tot op de dag van de laatste wedstrijd) en dan een tijdje niet, tot een week of 3 voor er weer een wedstrijd of iets speciaas was

Ik had tot ik het gebruikte letterlijk ieder indoor concours op de binnenhoefslag gereden met een rennend stout paard dat niet eens naar de jury toe durfde om aan te melden en alleen maar omhoog kwam en vertrok(als t ff kon richting uitgang terug naar de losrijbak naar de andere paarden Clown )
met dat spul reed ik zo overal langs! kon ik voortaan ook indoor starten ipv alleen outdoor en dan een lange wnterstop Knipoog

Noukie
Berichten: 10944
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 13:31

wauw, dat is echt een grote verandering Renske! Jullie maken me aan het twijfelen door al die goede ervaringen met verschillende producten...

Esperanza

Berichten: 3281
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Re: Betamag, Pavo Nervcontrol, Magnesium of...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 13:57

Ik denk dat in de meeste van deze middelen ongeveer dezelfde stoffen zitten. Vergelijk dat anders eens even. Ik denk dat je op het internet de ingredienten wel makklijk kunt vinden.