Vervanger compactgras van Hartog

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Vervanger compactgras van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 21:40

Ik voer al maanden compactgras van Hartog en ik was hier zeer tevreden mee. Ik had een speciale voerbak met rooster waardoor het paard lekker lang bezig was met eten. Helaas kan Hartog dit nu tijdelijk niet meer leveren en hebben ze een vervangend product in plastic zakken. Hier is melasse aan toegevoegd en er zit een brokje in met snijhaver en lucerne. Volgens Hartog heeft het de zelfde energiewaarde als compact gras. Maar mijn paard is me toch een partij heet sinds ik dit voer! Ik ga dus drastisch minderen.

Ik ben naar de ervaring van anderen die dit voeren.

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Vervanger compactgras van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:11

Ook wij voeren compact gras al een hele tijd.
En moet heel eerlijk zeggen, dat nu in die plastic zakken, onze paarden er nog beter van eten.
En de kwaliteit vind ik een stuk beter. Tot nu toe zijn onze paarden er niet heter/drukker van geworden.
Wij zijn er erg tevreden over.

morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Vervanger compactgras van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:21

Het is inderdaad minder stoffig doordat ze er wat olie en melasse aan toegevoegd hebben. De paarden zijn er gek op. Misschien ligt het puur aan mijn paard en wordt deze wat hyper van melasse. Hoeveel voer je per dag aan je paard dosator?

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Vervanger compactgras van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 10:36

morelia schreef:
Het is inderdaad minder stoffig doordat ze er wat olie en melasse aan toegevoegd hebben. De paarden zijn er gek op. Misschien ligt het puur aan mijn paard en wordt deze wat hyper van melasse. Hoeveel voer je per dag aan je paard dosator?


S`morgens verdeel ik één zak over 2 paarden.
En s`middags voordat ik naar huis ga, doe ik de bakken weer vol maken met een nieuwe zak.
s`avonds als ik terug ben vul ik ze niet meer bij.
De ochtend erop zijn de bakken écht helemaal leeg !
Wel voer ik er nog goede kwaliteit hooi ernaast, maar daar eten ze maar 3 happen van en de rest vertrappen ze door hun box.

Ik ben er heel blij mee, eindelijk iets gevonden wat er goed in gaat ! Knipoog

morelia

Berichten: 958
Geregistreerd: 09-12-04

Re: Vervanger compactgras van Hartog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 12:45

Ok, ook in dezelfde hoeveelheden als ik dat doe dus. Ja het gaat er zeker wel in! Hooi laten ze bij mij ook liggen. Nou ja misschien hebben deze paarden ook gewoon onwijs het voorjaar in de bol en ligt het niet aan dit voer. Ik ben nu twee dagen gaan minderen ben benieuwd of ze wat rustiger is Knipoog