hoeveel merriebrok?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlekje05
Berichten: 21
Geregistreerd: 04-03-07

hoeveel merriebrok?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 14:35

mijn mini shetlandmerrie verwacht begin mei een veulen.
nu zag ik vandaag dat ze haar eigen mest aan het opeten was en denk ik dat ze een tekort heeft aan iets.
ik wil nu merriebrok gaan voeren maar heb geen idee hoeveel een mini nodig heeft.
heeft er iemand ervaring of advies?

Laureentje
Berichten: 485
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Venlo

Re: hoeveel merriebrok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:39

Vooral op de verpakking lezen wat er staat. Daar hebben ze precies aangegeven hoeveel een paard of pony moet krijgen.
Mijn merrie (weliswaar paard) krijgt sinds een maand 2 kg brok. Vanaf volgende maand krijgt ze 3 kg en in de laatste maand gaat ze naar 4 tot 5 kg brok. Ik denk dat je je shet best wel 1 kg brok mag gaan voeren. Maar als je zekerheid wil hebben kun je ook je dierenarts bellen. Die weet ook hoeveel je moet en mag voeren.

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Re: hoeveel merriebrok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 21:11

Een mini shetland merrie zou ik s ochtends en s avonds 2 handjes brok geven. Zelf heb ik een mini hengstje van 1jr die 2x daags 1 handje vol veulenbrokjes krijgt.

Jeskim
Berichten: 2842
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: Paasloo

Re: hoeveel merriebrok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:50

Ik zou eens beginnen met een kwart kilo per dag, er zitten veel eiwitten in en dat is toch oppassen met sommige rassen. Ook heeft zo'm minishet maar een klein lichaampje natuurlijk..
Ze moet niet vet worden hoor!!

Mijn negen maanden drachtige fjordenmerrie, en dat is een flinke merrie, die krijgt maar een halve kilo merriebrok op een dag en een halve kilo muesli en dat is aan de ruime kant, een kilo vind ik echt veel te veel!!