maden in kuilvoer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:07

Ik kreeg net een smsje van de eigenaresse van een weidegenootje van mijn paard dat er allemaal maden in het (natte) kuil zaten. Ze had ze blijkbaar gevoerd en het daarstraks gezien.
Hebben jullie hier weleens van gehoord? Ik vind het niet zo'n lekker idee dat de 4 pension-weidepaarden zulk slecht kuil te eten krijgen. Als het dus maden kunnen zijn?

TNT
Berichten: 484
Geregistreerd: 20-11-06

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:39

bah weggooien die troep, ik zou het dus absoluut niet voeren

danielle1981

Berichten: 1465
Geregistreerd: 10-01-06

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:40

Dan ligt het er misschien al te lang en gaat het liggen broeien en schimmelen. Getsie!

Anoniem

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:43

Of een dood beest erin? Getver.

Karin_88

Berichten: 4858
Geregistreerd: 03-05-06
Woonplaats: Leusden

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:45

WEG ERMEE!!!! Knipoog

Armani88

Berichten: 3701
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Lonneker

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:46

ielllll

femmefatale
Berichten: 24
Geregistreerd: 24-02-07

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:49

niet voeren..... direkt weg gooien..
schimmel in kuilgras is al heel slecht, maar maden........???

nee, wie weet wat er allemaal met dat kuilgras is gebeurd en wat er voor troep in zit..

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 21:51

misschien een dode rat? tussen het gras wat ertussen is gekomen waar vloegen hun eitjes al in hadden gelegt

iig niet meer voeden

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:04

Ik heb net de stalbaas gebeld en die zal morgen weer nieuw kuil neerleggen. Ik heb wel gezegd dat hij het oude niet meer mag voeren maar hou mijn hart vast....

Volgens mij komt het door de regen, daardoor schimmel en verrotting. Maar ik snap niet dat zo'n boer zelf niet in de gaten heeft dat er maden in het kuil zitten.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:43

Moest ook gelijk aan een dood beest denken; daar komen de maden vanzelf uit. Idd niet meer voeren, veel te gevaarlijk.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 19:49

Hij heeft dat madenkuil weggehaald en een berg nieuw droog kuil neergelegd. Het zou best kunnen hoor dat er iets doods in heeft gelegen, ik heb het gelukkig niet gezien (was over mijn nek gegaan denk ik) maar weidegenote belde me dus in paniek op over dat kuilvoer.

Sientje

Berichten: 6530
Geregistreerd: 27-05-06

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 19:51

Brrrrr.. klinkt idd als dood beest erin... jij blij dat je het niet hebt gezien!! Hopen dat dit nóóit meer gebeurt!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 20:03

Inderdaad! Gelukkig zijn er geen paarden ziek geworden en had ik de mijne een paar weken geleden ontwormd. Alhoewel dat ontwormen volgens mij geen nut heeft bij het eten van maden. Als ze het al zouden eten.....

Anoniem

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 21:54

Gelukkig maar Nagelbijten / Gniffelen
Mij lijkt ook dat er iets doods in heeft gelegen, kan me niet voorstellen dat een vlieg eitjes gaat leggen in kuilvoer, maargoed; weet er ook niet veel over ofzo Clown

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 00:10

Het onderste kuil heeft natuurlijk wel heel lang in het vocht gelegen. Het regende aan een stuk door en als het bijna op was werd er weer vers kuil overheen gegooid. Gelukkig is het nieuwe kuil niet op dezelfde plek gegooid maar ernaast. Ik heb vanmiddag gevoerd en het droge kuil is oké maar ik houd het nu zelf extra in de gaten. Het is ook niet goed te praten van de boer dat hij het kuil niet met een zeil afdekt. Hij is 8 dagen met vakantie gegaan, heeft gewoon een hoop kuil neergekwakt en al die dagen heeft het op die kuil geregend. Hij had tegen me gezegd dat hij 2 pakken met folie in de wei zou laten zetten. Niet dus. Baal er wel van.

ellen_b

Berichten: 68
Geregistreerd: 21-02-07

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 20:06

flicka schreef:
Ik kreeg net een smsje van de eigenaresse van een weidegenootje van mijn paard dat er allemaal maden in het (natte) kuil zaten. Ze had ze blijkbaar gevoerd en het daarstraks gezien.
Hebben jullie hier weleens van gehoord? Ik vind het niet zo'n lekker idee dat de 4 pension-weidepaarden zulk slecht kuil te eten krijgen. Als het dus maden kunnen zijn?


wat erg! hebben je paardjes er niks aan over gehouden?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 20:24

Nee, ik denk dat we er op tijd bij waren. De boer heeft alles weggehaald. Maar we houden het nu goed in de gaten....

mara_lover

Berichten: 1106
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Roden

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 22:22

Kan best gebeuren...
Maar wel direct weggooien!!!

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Re: maden in kuilvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 00:18

Ik heb die boer dus gebeld en hij was heel laconiek maar heeft het op mijn verzoek weggehaald. Het regende toen al weken en het was de onderste laag kuil dus misschien ook door verrotting die maden. Enfin, als het kuil echt heel nat is mik ik het weg onder de blubber en er wordt nu beter door de boer op gelet. Aan zieke paarden heeft niemand wat.