Hippoluz - luzerne

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Hippoluz - luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 10:44

Na naar volle tevredenheid de luzerne van hartog gevoerd te hebben kreeg ik gisteren een zak 'hippoluz' binnen. Luzerne is luzerne denk je dan........ nou, niet dus. Heeft iemand ervaring met dit voer? Ik ben gewend om het te mengen met granen of een muesli maar dit is zo plakkerig dat ik daar niet aan ga beginnen.

Hippoluz
Een product op basis van FIBROLUZ.

- Hippoluz voor Paarden is luzerne die onmiddellijk na het oogsten kunstmatig gedroogd wordt voor het "By-Pass Effekt".
- De luzerne wordt grof gehakseld om een lange vezel te behouden.
- Zij wordt eveneens lichtjes gemelasseerd. Zo wordt zij smakelijker en stofvrij.


http://www.dhooghevoeders.be/nl/product ... index.html

Als iemand het komt halen dan mag het weg....

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hippoluz - luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 12:52

Als je melassevrij wilt,heeft subli een lucerne zonder melasse met soyaolie.Ik geef dit nu een half jaar en ben er zeer tevreden
over.Soms is het wat kort en zit er veel poeder in van het hakselen,ik houd het dan ff onder de kraan zodat het poeder wat plakt.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re: Hippoluz - luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:36

Ja, da's de luzerne die je per pallet moet kopen? Da's weer lastig met mijn 2 paardjes. Op zich was ik tevreden over Hartog en kan daar de melasse ook niet aan afzien zoals bij de zak die ik nu heb.

CherokeeChum

Berichten: 2082
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hippoluz - luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:41

Ik heb nog een zak Hartog staan voor de liefhebber.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Hippoluz - luzerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 17:58

Oh neen, Hippoluz luzerne. Ik heb het ook eens gekocht (was toen toevallig bij een voerboer die geen Hartog verdeelt en mijn luzerne was net op), maar wat is dat een vies plakkerig boeltje. Dat wou ik mijn paard niet voeren. Ik heb het in de tuin tussen de planten gegooid Haha!