knoflook stinkt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 09:22

...dus wil indi het liever niet eten. snippers door de knoflook heen ging wel na een tijdje opbouwen.

nu wilde ik het eigenlijk maar weer gaan geven tegen die stomme vliegen. nu zag ik dat je ook knoflookpoeder hebt. stinkt net zo erg, dus als ik dat door haat muesli heen doe zal ze het wss nog niet eten. nu dacht ik...(mss heel dom)

als ik nu die poeder door honing meng ofzo. dan ruikt het niet meer zo denk ik. maar werkt het dan nog wel? t is tenslotte de bedoeling dat het paard zelf gaat stinken toch???

wie weet er andere (betere) oplossingen?

Anoniem

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 09:32

Als het helpt; zou je dat kunnen proberen.
Maar misschien is dit ook wel een optie?

Avienna

Berichten: 253
Geregistreerd: 21-02-07

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:05

Ik geef in de lente en zomer altijd knoflookpoeder door het voer. Ik bouw het heel langzaam op zodat mijn pony kan wennen aan de smaak!

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 10:26

en dan eet ie het wel? ik kan ook wel weer proberen op te bouwen, maar ik geef geen slobber meer. en ben ook niet van plan dat weer te gaan geven nu iedere dag...

@ miirthe: dat stinkt net zo;) dus dat eet ze vast ook niet zo maar op. het blijft t zelfde probleem dan. maar ik ga wel proberen weer op te bouwen en haar te laten wennen dan...

het kan dus niet worden gemengd met iets waardoor het niet meer stinkt zegmaar? dan helpt het niet meer? of toch wel? die stof komt wel in t bloed sowieso...

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:28

Ik geef het gewoon in de vorm van poeder. En ze krijgt nu gewoon 1x per dag biks. Ja en dan eet ze het vanzelf wel op omdat ze aan het einde van de dag (na een buitenrit van 2 uur) honger heeft! Ze leert het maar eten.
Laatst bijgewerkt door Mayflower_ op 13-03-07 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:33

ik gaf t in poedervorm door de brok heen... beetje water erbij zodat t zou gaan plakken aan de brokjes.. werkte prima...
ook heb ik de olie vorm gebruikt... maar daar gaan je handen erg van stinken!

Agnes. ik zou t niet met honing od mengen... knoflook geef je elke dag... en elke dag die suikers is echt niet goed!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 10:43

Mijn paardjes zijn er helemaal gek op.

Ze krijgen het alleen als er erg veel insecten aanwezig zijn, om de kans op bloedarmoede te verkleinen.

Daarnaast krijgen ze niet de vlokken of van die goedkope welkoop olie, maar echte natuurlijk geperste olie. (Essentiele olie)

Is in verhouding goedkoper omdat je daar echt maar 1 a 2 druppels van nodig hebt.

De Silverlinde maakt goeie zuivere olien.
(Te koop bij de http://www.paardendrogist.nl)

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:44

knoflook is helemaal niet goed voor je paard! zeker niet in grote hoeveelheden (en dat geef je al snel teveel), het breekt de bloedlichaampjes af. en er blijven even veel vliegen om je paard zitten. neem nou konijnenvoer met al die gekleurde dingetjes erin, wij vinden dat er smakelijk uit zien dus kopen we het, terwijl een konijn alleen die biksjes nodig heeft die erin zitten! die laat ie dus liggen!
wat ik wil zeggen; knoflook heb je er in alle soorten en maten en wij denken er goed aan te doen, terwijl het eigenlijk gif is, een nierpatient zal je dan ook geen knoflook zien eten! en dat is met een hoop andere supplementen ook, je voelt je bijna schuldig als je niets geeft aan je paard (er zijn ook hele goede supplementen natuurlijk bijv. voor arthrose).
mijn paard is er stuk aan gegaan, daarom geeft ik nu alleen nog biks en hooi (stro en paardensnoepje en gewoon gras natuurlijk) en mijn paard is daar enorm van opgeknapt!
scheelt nog centjes ook!

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 11:45

annebe schreef dat haar paardjes er helemaal gek op zijn, een rat eet ook rattegif!!!!!

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 13:50

tja heb je gelijk in.
Maar ik vergelijk knoflook niet met vergif en dit word ook alleen gegeven waneer nodig.
Verder staan ze enkel op onbeperkt hooi.
En af en toe gekookt lijnzaad om wat zand weg te spoelen, na een mestonderzoek!

Ik ben helemaal niet van de toevoeging dit, toevoeging dat.
Liever eerst een bloed onderzoek om te kijken of een paard het wel echt nodig heeft.


Wat je zegt, scheelt een hoop centjes, maar ook je paard.
Helaas gooien veel mensen er klakkeloos wat in, terwijl ze geen idee hebben of ze dit nodig hebben.
Een gezond paard glanst van zichzelf en voelt zich goed, ook zonder middeltjes.

Voor een doorverwijzing naar meer info.
www.paardnatuurlijk.nl

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 15:49

Ben ik met je eens! Niet alle dingen zijn slecht, alleen een hoop mensen doen maar wat, helaas.........
In die zin is knoflook geen vergif zoals rattegif, maar ik denk wel dat je snapt wat ik bedoel.....
Het scheelt inderdaad centjes en je bespaart je paard vaak een hoop ellende aan z'n innerlijke gestel zeg maar.
Ook de term baat het niet schaadt het niet komt te veel voor, als je geen resultaat ziet van iets wat je geeft moet je je toch afvragen of je het moet blijven geven!

Anoniem

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:17

ikenindi schreef:
@ miirthe: dat stinkt net zo;) dus dat eet ze vast ook niet zo maar op. het blijft t zelfde probleem dan. maar ik ga wel proberen weer op te bouwen en haar te laten wennen dan...


Maar het 'formaat'/vorm is misschien een stuk makkelijker te geven met iets (tabletjes ipv een schep poeder of granulaat). Was misschien ook een optie Knipoog .

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 16:31

ik weet dat knoflook een uiensoort is en dat het daardoor onder dingen valt die niet goed zijn voor je paard. ik houdt haar goed in de gate dat ze geen bloedarmoede krijgt, maar het werkt toch wel goed tegen vliegen hoor volgens mij.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:44

ik heb helaas geen verschil gezien qua hoeveelheid vliegen toen ik nog knoflook gaf (3 jaar geleden) en nu. wel kan je knoflook aan de buitenkant van je paard smeren, bijv. een lekker vies middeltje zelf maken als vliegenspray, dan blijf jezelf ook meteen bij je paard uit de buurt haha. en inderdaad knoflook is een uiensoort en die zijn niet goed om aan je paard te voeren..... heleboel mensen geven ook teveel knoflook, want zo'n klein beetje op zo'n groot paard kan vast niet helpen, denken ze dan.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:07

ik had laatst per ongeluk knoflook poeder en ap vond het zooo smerig!!!
Tong uitsteken
heb nu snippers en die doe ik door zijn muelsi heen, daar zit al kruiden in dus heeft al een geurtje en hij eet het zo op.
wat ik wel doe is de knoflooksnippers goed verkruimelen zodat t kloeine stukjes worden,dat eet makkelijker.

al die heisa rondom de knoflook vind ik raar, ik eet het zelf ook veel,ben supergezond en er komt geen vlieg bij me in de buurt:P

knoflook bevat extra vitamines en daarom zou t wel kunnen dat ze helpt tegen eczeem vormen Knipoog

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:56

Citaat:
Ook de term baat het niet schaadt het niet komt te veel voor, als je geen resultaat ziet van iets wat je geeft moet je je toch afvragen of je het moet blijven geven!


Helemaal waar!!
Maar ook veel mensen die bepaalde neven effecten niet zien.

Citaat:
wel kan je knoflook aan de buitenkant van je paard smeren, bijv. een lekker vies middeltje zelf maken als vliegenspray, dan blijf jezelf ook meteen bij je paard uit de buurt haha


Dat is ook een idee ja!
Zelf maak ik altijd een middel van tea three olie , knoflookolie en pppf even naam kwijt olie.
Helpt ook zeeeeeer goed <LOL>
(enne zelf lekker veel knoflook eten Knipoog )


Citaat:
al die heisa rondom de knoflook vind ik raar, ik eet het zelf ook veel,ben supergezond en er komt geen vlieg bij me in de buurt:P


Een paard zit heel anders in elkaar dan een mens,is in het bezit over een veel fijner spijsverterings gestel.
Je kunt ook zoveel knoflook gaan eten dat jij ze weghoud bij je paard Haha!

Lynn_Nikita

Berichten: 25468
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:00

mijn da adviseerde juist uien snippers toen e erg verkouden was, uiensnippers, honing en hoestmix.
En ik ken ook veel paarden die knof bijgevoerd krijgen, maar tegen vliegen helpt t niet echt hoor

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 22:55

Citaat:
Een paard zit heel anders in elkaar dan een mens,is in het bezit over een veel fijner spijsverterings gestel.
Je kunt ook zoveel knoflook gaan eten dat jij ze weghoud bij je paard


zoveel anders zal dat paard toch niet zijn als ze in paardenbrok ook aardappelmeel,soja olie, kokosschilfers,erwten,johannesbrood en ga maar door......


nou dan kan zo''n dier best wel wat knoflook kwijt dacht ik zo Knipoog

en nee,knoflook moet je niet dagelijks in grote hoeveelheden geven,ook al is t een groot lijf ,2 teentjes is meer dan genoeg

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 23:27

Citaat:
zoveel anders zal dat paard toch niet zijn als ze in paardenbrok ook aardappelmeel,soja olie, kokosschilfers,erwten,johannesbrood en ga maar door......


Daar zijn helaas ook al zoveel discussies over geweest, het betreft namelijk veelal restafval.
Er zijn ook nog steeds mensen van mening dat een paard snachts slaapt ROFL .
Of in de winter een paard het koud krijgt zonder deken enz enz enz....

Maar goed we gaan offtopic.

Het is bewezen dat knoflook bloedarmoede kan veroorzaken.

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 09:10

dat weet ik, en daar ben ik me van bewust;)

ik wacht misschien nog even. wil misschien te veel tegelijk. ik doe nu al een reinigingskuur bij der dit jaar voor t eerst, en ze heeft nu ook dit jaar voor t eerst een eczeemdeken om. misschien eerst maar eens afwachten of die werken;) ik wil te veel tegelijk omdat ik dan mss kan voorkomen dat ze zo`n jeuk heeft;)

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:18

Een reinigingskuur met groene leem?

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:59

back to basic, daar doet mijn paardje het het beste op. dus mijn menining is weg met al die toevoegingen als het niet nodig is! maar goed, ieder voor zich. paardje bij ons op stal heeft dus zo'n reinigingskuur met groene leem gehad en alleen maar meer jeuk gekregen door de etherische (als ik 't goed schrijf) olieen!
die kan dus niet tegen die olieen..............
ikenindi, ik zou het 1 voor 1 aanpakken anders zie je door de bomen 't bos niet meer en weet je straks niet wat nou wel of niet geholpen heeft........

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:13

Huh in groene leem zelf zitten geen eterische olieen!
Als het pakket van de silverlinde koopt, zitten daar wel 2 flesjes bij.
Jeneverbes kan ik me lichtelijk iets bij voorstellen, maar bij de silsterk? (citroen met tea tree)

Maar idd zouden meer mensen moeten doen, back to basic!
Maarja hoever ga je daar dan in?
Onbeperkt voeren?
Geen stal arrest?
Geen bit?
Geen ijzers?
Helemaal niet rijden?

Moeilijk, maar begin eens te luisteren naar je gevoel.

Caballos

Berichten: 2619
Geregistreerd: 14-03-05
Woonplaats: zuid holland

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:24

ja die jeneverbes olie!!!! die was niet goed voor dat paardje!
ja back to basic, met het idee dat het paard paard mag zijn. qua voer zo dicht mogelijk bij de "natuur" te blijven. een paard is een kruideneter, dus ik heb mijn weitje daarop aangepast. verder geen toevoegingen aan het voer, biks, hooi (geen kuil!!!), stro, water, paardensnoepje (maar geen brood appels enz.) en dat vinden ze prima. 1 van ons is ijzerloos, de ander niet, wel rijden maar wel veel afwisseling(longeren, wandelen, buiten rijden, in de bak rijden), kan bitloos geen probleem, wel boomloos, zodra het kan de wei op (ook in de winter) en zomers dag en nacht buiten. in die zin zou een wei met schuilstal meer lijken op back to basic maar dat ligt niet binnen onze mogelijkheden. ik denk er dus over na, en das al een hele stap voor veel mensen om er eens over na te denken.
ik voel me er best goed bij zo en als ik zo eens naar onze 2 schatjes kijk voelen die zich ook zo.

annebe

Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Re: knoflook stinkt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 11:38

Zo te horen gaan wij redelijk gelijk op, zie profiel <LOL>