Le Brick...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 18:28

Wie kent dit spul ?? De Paardendrogist verkoopt het en Hartog in zekere zin ook alleen daar heet t anders. Wie van jullie voert dit aan zijnhaar paard(en) en wat vinden jullie hiervan ?
Ben erg benieuwd naar meningen wel of niet goed en waarom. Ik ben n.l. van plan om het te gaan voeren.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Re: Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 21:08

Le brick vind ik erg mooi spul, over hartog compact ben ik minder te spreken.
Le Brick ziet er goed uit, ruikt lekker en mijn paard vindt het ook heerlijk.
Hartog Compact was stoffig, muf en mijn paard vond de 3 pakjes die ik had gekocht als proef niet lekker.
Maar er gaan ook goede verhalen over Hartog compact gras, hoor Lachen
Ik heb er alleen een slechte ervaring mee.

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 23:44

oh ok, ja ik wil Le Brick gaan voeren omdat ze bij ons op stal onder de maat hooi krijgen en al ga je op je kop staan Frusty ... zij hebben gelijk Boos! . Nou dat beetje wat ze krijgen, had mn konijn nog niet eens genoeg aan.
Zat op de site van Hartog te lezen dat dat compact hooi op t moment niet te leveren is.

dorine3

Berichten: 204
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 14:08

Ik voer het ook, maar ik doe een flinke hand door het krachtvoer. Dan moet ze beter kauwen, en doet ze er langer mee. En ze vindt het heerlijk... Tong uitsteken
Maar als hooi zou ik het niet geven. Dan moet je toch minstens 1 zo'n ding geven anders is het nog weinig, en dat wordt wel een kostbare zaak. Dan zou ik eerder kijken of je niet ergens af en toe een paar balen hooi kan afhalen, of die baaltjes van Hartog (al heb ik geen idee wat die kosten).

QueenD
Berichten: 1717
Geregistreerd: 05-11-05

Re: Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 15:20

Das misschien ook een oplossing Dorine3, meestal kom ik 's avonds en als ik dan weg ga krijgen ze nog wat pitamientjes van mij en dan kan ik het ook misschien wel door t voer heen mengen. Als ze hooi krijgen bij ons is dat in de ochtend en namiddag dus hebben ze daarna nix meer te doen. Baaltjes van Hartog zijn de meningen over verdeeld, op dit moment ook niet leverbaar.

magicrover
Berichten: 1077
Geregistreerd: 03-02-06
Woonplaats: klein huisje in het bos

Re: Le Brick...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 14:50

Ik zou ook een baal kopen en dat voeren ipv Le Brick, denk dat dat best prijzig wordt. Ik voer het aan alle paarden. Vaak maak ik het in kleine stukken en meng dat met mais. Ze smullen er goed van. Ik koop Le Brick van de Paardendrogist, dat andere ken ik niet.