Wat moet ik voeren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonzjo
Berichten: 609
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Groningen

Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 08:49

Hallo,
Ik heb een verzorgpony maar eerder een eigen pony want ik doe verder alles met hem. Ik voer hem ook zelf dus was mijn vraag: wat is het verstandigst deze pony te voeren?
Voor je die vraag kan beantwoorden moet je natuurlijk eerst iets over deze pony weten.
Het is een welsh pony van 9 jaar (bijna 10). Hij rijd dagelijk 1 á anderhalf uur redelijk intensief. Hij is snel te dik en al vaker hoefbevangen geweest (het blijft geloof ik altijd in de hoeven zitten). Hij staat dag en nacht in de wei (een hele grote) die wel voor het grootste gedeelte vertrapt is. Hij heeft 2 inloopstallen (met stro etc erin) tot zijn beschikkig samen met een fjord.
Ze worden s' ochtends en 's middags gevoerd met 2 plakken kuil en s' ochtends 2 bekers biks en 's middags 1. Ik denk dat 3 bekers ongeveer een hele voerschep zijn. De eigenaar vind de pony te dun en geeft hem daarom s' ochtends 2 bekers. Ik vind hem trouwens nu wel goed maar ik heb er geen verstand van dus hier ene foto van hem(met wintervacht):
http://groups.msn.com/_Secure/0VABMGDgadVffHdmIKLxyEM!nDB22ho!su!ibM84w1iUQ7hstB2d3vYkgffopdna3DZXunJbOTq9WUNIrT8tO*UXBTMjUkH9ZRNANLchj7i7lrWRVfE1AG2PkMr7iM6OU/IMG_2188.JPG?dc=4675614371909168979
klik erop want het plaatje deed het niet :S

Dus wat zou ik hem het beste kunnen voeren? En wat voor bijvoer bv musli maar ik denk niet dat dat nodig is.
O ja hij is trouwens de laatste tijd wat sloom. Meestal is hij altijd heel snel en hoe harder hoe beter maar hij reageert wat slecht op mijn been dus heeft dit wat met voer te maken?

Groetjes Leonie

ikenindi

Berichten: 14543
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 08:57

ruwvoer (dus hooi of gras of kuil) is het belangrijkste voor een paard. ik zou zeggen: onbeperkt ruwvoer, en evt een klein beetje brok. ik voer alleen kruidenmuesli er bij naast voordrooghooi. gewoon 2 handjes voor het ìdee` mara meer voor de kruiden...

bonzjo
Berichten: 609
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Groningen

Re: Wat moet ik voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 14:27

up... niet meer reacties... vind iemand hem ook te dik of te dun? of is hij goed??