Quitt tegen kribbebijten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Quitt tegen kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 12:26

Heeft iemand hier ervaring met dit middel? En dan het liefst niet van "horen-zeggen", maar zelf geprobeerd?

Mijn paard is namelijk gaan kribbebijten (niet continu, maar zo nu en dan, vooral na het eten) nadat ze op een stal heeft gestaan waar ze zich nogal heeft staan vervelen. Daarvoor heb ik 't nooit gezien (ze had toen wel al de gewoonte om hout te slopen/eten). Inmiddels staat ze ergens anders waar ze 't goed naar d'r zin heeft, maar ze is dit blijven doen! Ik ben gaan zoeken of er iets aan te doen is en kwam bij dit middel uit.

Dibah
Berichten: 431
Geregistreerd: 20-12-06

Re: Quitt tegen kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 15:14

Helaas kan ik je alleen dus maar vertellen van iemand die het al een hele tijd gebruikt en er zeer tevreden over is. Het werkt niet altijd, bij jonge paarden schijnt het zeker te helpen. Verder kan je ook denken aan maagzuurremmers. Of lekker dag en nacht naar buiten, geen stress en geen mogelijkheid tot verveling.

Tieme
Berichten: 4960
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Re: Quitt tegen kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 17:59

Is het kribbebijten door alleen hout te slopen of is het kribbebijten met luchtzuigen??
Quitt is namelijk niet bestemd voor de luchtzuigversie van kribbebijten.

voor info over kribbebijten i.c.m. luchtzuigen kan je in dit topic kijken:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=3&t=513308

Bergje

Berichten: 1701
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Het huis naast de oprit

Re: Quitt tegen kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 18:16

Ze zuigt geen lucht gelukkig! Het is echt vooral na eten voor zover ik heb kunnen zien en ook zeker niet continu (ook gelukkig). Dag en nacht buiten zou heel mooi zijn, maar die mogelijkheid heb ik nu helaas niet. Tuurlijk staat ze wel zoveel mogelijk buiten!
Maar misschien moest ik 't spul maar eens proberen....

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: Quitt tegen kribbebijten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 17:32

Mijn jonge paard doet niet aan kribbebijten, maar ze vreet wel overal aan. Heb er de hele stal mee onder gespoten. Ze komt nergens meer aan! Alleen het stinkt wel en je ziet ook waar je het gespoten hebt Lachen