musli

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

musli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-07 16:39

ik had een vraag mijn paard is veel afgevallen en ben hem nou musli bij aan het geven maar hoeveel mogen ze hier op een dag van hebben?Ik was er zelf over aan het denken om een emmer klaar te zetten met een schep biks en een schep musli bij elkaar en dit 2 x per dag is dit goed of te veel of te weinig?

Keukenkast
Berichten: 3150
Geregistreerd: 26-12-04

Re: musli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 22:04

Dat ligt helemaal aan je paard zelf.
Je kunt niet zomaar bijgaan voeren tot je paard dikker wordt!
Want waarom is hij zo afgevallen, welke oorzaken heeft het, hoeveel voer krijgt hij nu, is dat voldoende in verhouding met zijn beweging e.d.? Als je die dingen weet, dan kun je daar je voerschema op aan gaan passen.

Vanaf Bokt kunnen wij niet voor je kijken/beoordelen.. Misschien is het beter als je overleg pleegt met iemand van je stal Lachen

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re: musli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 04:47

Als je je paard dikker wilt hebben moet je eerst inderdaad de oorzaak zoeken waarom hij afvalt.
Wat je hem wel kan gaan geven is maismeel of gebroken mais

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Re: musli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-07 06:01

wat voor muesli van welk merk geef je?
als je je paard dikker wilt hebben zul je meer ruwvoer moeten geven,dus meer hooi.
van krachtvoer heb ik nog nooit een paard dik zien worden, dan moet je zo ontzettend veel gaan voeren,maar dan worden ze ook heeel erg druk Knipoog

veel en goed ruwvoer geven en van die muesli zou ik eerst niet meer dan 2x per dag een halve schep er bij gaan doen

brudoe

Berichten: 966
Geregistreerd: 12-05-06
Woonplaats: Maastricht

Re: musli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-07 21:51

de paarden krijgen alletwee elke dag voldoende hooi te eten en gaan de wei op.Er is al bloed afgenomen om te kijken of hij soms wat had maar die uitslagen waren allemaal positief dus daarom wil ik ze wat bijvoeren:)

_Mir_

Berichten: 852
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: NOP

Re: musli

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-07 16:14

Dan moet je dat niet met musli doen, daar worden ze niet dik van. Je kunt wel luzerne bijvoeren of ander krachtvoer nemen. Maar zou ook eens gaan bedenken waarom ze afgevallen zijn. Je kunt ook EM van Subli kunnen bijvoeren, dat is o.a. voor paarden met een te schrale conditie.