Lijnzaad mixen met.... ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-07 21:39

Ik geef mijn paard gekookte lijnzaad omdat hij zand eet, maar dat lust hij niet puur (en ik kan hem geen ongelijk geven Misselijk ). Hij lust trouwens ook geen ZandWeg enzo. Als ik er wat muesli doorheen mix eet hij het wel, maar dan is de kleverigheid een stuk minder, en werkt het dus minder tegen het zand.
Wat kan ik door het lijnzaad mengen zodat mijn paard de smurrie wel eet, maar waarbij de werking niet of nauwelijks minder wordt?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-07 21:48

wij gooien het altijd door een flinke schep zemelen
dat het op het erste zicht minder kleverig word is niet zo erg , werking in de maag en darmen blijft hetzelfde

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-07 12:26

Hoe werkt dat dan? Worden die aangeplakte dingen gewoon verteerd en blijft het slijm over zodat het alsnog zijn werk kan doen?

hildetc

Berichten: 664
Geregistreerd: 05-01-06

Re: Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:27

ik doe meestal slobber met lijnzaadolie en zonnebloemolie en foeneknof blij elkaar. dit eten ze meestal ook los niet op, dus doe ik het zo. dit eet mijn paard prima op. ik zou het dus gewoon door de slobber gooien!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Re: Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 12:28

Je kunt misschien ook de Slobber Mash van Havens voeren, daar zit de lijnzaad al in. Moet je wat water bij doen en 20 minuten laten trekken. Mijn paard vindt het goddelijk.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Lijnzaad mixen met.... ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:11

Ik gooide er ook altijd een flinke scheut zemelen doorheen, wel even goed laten weken, droge zemelen kunnen voor verstopping zorgen.