Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Margarita_

Berichten: 2336
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:09

heb je het ook met een spuit van 50 ml geprobeerd? zodat je het idee krijgt van een wormenspuit en je het dus rechtstreeks in zijn mond kan doen.

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 18:57

zeker niet opgeven. zand is zand, en wat er niet uitkomt blijft zitten tot ze de volgende hap neemt en dus de volgende koliek heeft hangen.

Brennie

Berichten: 1770
Geregistreerd: 13-07-05

Re: Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 11:49

Ik ga het niet met een spuit proberen, want dan krijgt ze echt een hekel aan spuiten, ze staat nu op de wei en ze komt nu zo naar me toe, maar als ik 6 dagen lang 2 x per dag zo'n spuit erin moet douwen, krijg ik haar bij dag 2 al niet meer te pakken! Ze heeft ook al een hekel aan wormenspuiten, dus dat doe ik niet. Bovendien las ik hier, dat je in poedervorm niet nat moet maken, omdat het dan een smurrie wordt en het niet goed werkt. Iemand nog een oplossing, zodat ik het ergens doorheen kan strooien, zodat ze het wel lust en het geen marteling wordt?

merrieveulen

Berichten: 13889
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:06

op www.paardnatuurlijk.nl staan handige tips om je paard te leren dat de wormenspuit leuk kan zijn... misschien een tip? niet voor de zand weg, dat zou ik toch droog blijven proberen (heb zo geen tips ervoor... misschien iets van foenegriek of knoflookpoeder, dat kan de geur en smaak van zand weg verdoezelen), maar dan toch iig voor de wormenspuiten...

_Margarita_

Berichten: 2336
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: Hoe krijg ik mijn paard zover dat ie 'zand weg' eet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 22:38

de pony van me zusje liep ook altijd weg toen ik kwam met een 'spuit' van de da met pijnstillers. Maar dit met appelmoes niet, ze doet het uitstekend, loopt helemaal niet weg enzo, terwijl ze het anders wel altijd doet.