Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 09:12

Nou ik denk dat de meeste paardjes alweer op wei staan. Pling Maar wat geven jullie nog aan brok aan je paard? Die van mij staat 3/4 uurtjes buiten. Daarnaast geef ik 1,5 kg sportbrok (verdeeld over 2 keer) en een a twee plakken hooi (verdeeld over twee keer). Daarvoor kreeg ze 2 kg sportbrok 4 plakken hooi en een schep slobber van Havens. Ik merk nu aan de mijne dat ze wel wat frisser is. Maar daarvoor was ze lange tijd snel moe, dus ik denk hoe ik het nu geef maar even zo laat. Het is altijd even afwachten. Daarnaast krijgt ze trouwens ook extra vitamine E (voor afbraak eiwit). Ben wel een beetje scheiterig voor eiwit, maar ik rij flink met haar elke dag dus ze moet wel de brok hebben vind ik. Ze loopt nu ook goed en daarom wil ik ook niet teveel in haar voeding gaan rotzooien.

Nou hoe doen jullie heb nou? Lachen

Anoniem

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:16

Als ze zo goed loopt zou ik er ook niks meer aan doen.

Die van mij krijgt geen brok, krijgt hij anders ook niet. Overdag staat hij in het land en s'avonds krijgt hij ongeveer 2 plakken hooi. Zodra ik minder hooi geef probeert hij het bij zijn buurvrouw weg te jatten en haalt hij zijn hele stal over hoop opzoek naar hooi. Daarnaast krijgt hij een beetje reformkruidenmuslie en power plus mix. Ik denk bij elkaar nog geen halve schep.
We rijden best intensief maar hij hoeft echt niet meer.

Mariek1983

Berichten: 1158
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Dieren

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:42

Hier staan ze alweer sinds maart op de wei, de hele dag.
Eerder ging ze s nachts nog naar binnen en dan kreeg ze s ochtends 1 schep, en s avonds ook.
Nu blijft ze dag en nacht buiten en krijgt ze op stal 1 schep brokken.Kuil krijgt ze ook maar daar heeft ze weinig zin in... Maar we geven haar ook geen beweging dus heeft ze minder nodig...
Maar idd aLS je intensief rijdt moet je idd zorgen voor goede voeding...

Anoniem

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:21

Mijn merrie staat op een weiland met kort gras, krijgt
200gram muesli (met aanvullende supplementen) en
s'avonds gooi ik 2 dikke plakken hooi erbij, dit verdeeld
over haarzelf, een andere Fries en een kudde geiten.

Ze krijgt beweging aan de longe, maar verder rijden we
niet. Ik hou me bezig met beleren voor de kar, maar erg
intensief is dit allemaal niet.
Ze doet het er prima op zo!

Junip

Berichten: 5507
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: NL

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:24

Pony's staan dag en nacht op het land en worden niet bijgevoerd, af en toe wat hooi. Alleen de pony die net bevallen is krijgt 2x per dag biks en muslie...

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 18:56

Bij ons staan ze nu weer hele dagen op het land en 's nachts op stal.
Ze krijgen nu 2x per dag 1/2 schep biks en een dun plakje (of 1/2) hooi.

Inge_

Berichten: 3609
Geregistreerd: 18-05-06

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 09:24

Mijn pony staat 24/7 buiten en krijgt elke dag een Pavo Summerfit koek, verder niks.

_sjors_
Berichten: 1517
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:49

Mijn paard krijgt er dagelijks 2 keer een halve kilo biks en een plak hooi bij. Hij staat alleen overdags in de wei en 's nachts binnen. Ik kijk het even aan hoe het gaat en als hij te dik wordt gaat er nog wat biks van af. Hij staat niet meer in training, alleen af en toe nog een buitenrit dus echt veel biks bij de weidegang heeft hij niet nodig.

Vanny_

Berichten: 1459
Geregistreerd: 18-08-06
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:23

Mijn ene vzpony krijgt als ze 24/7 buiten staat geen brok (ze wordt anders te dik omdat er niet op gereden wordt). Nadat er wat met haar gedaan is krijgt ze voor het lekkere 2 handjes muesli.

De andere krijgt ook geen brok (staat alleen overdags buiten, wordt wel mee gereden/gemend). Die krijgt ook ong. 1/2 schep muesli na arbeid.

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re: Hoeveel brok geven jullie bij weidegang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:09

Die van mij krijgt 's morgens en 's avonds gewoon 1,5 kg brok per keer. In de winter ook. In de winter voer ik alleen wat meer hooi bij en in de zomer niet omdat ie dan hele dag op de wei staat.