Summerfit goed of slecht ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 17:23

als je paard gevoelig is voor suikers en zetmeel (31%!!) dan kan ie er misschien ziek van worden..eiwitgehalte is laag, dus dat moet geen probleem zijn vor de meeste paarden!
Draumpje, wat zijn aura koeken? (ik ken wel aura's maar dan heel anders.. Haha! )

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 21:45

Haha! net effe wat anders idd :lol:

maar aura is de naam van de voederkoeken onder het kopje ijslandervoer van pavo
is dus precies dezelfde koek , maar dan in een grotere verpakking en op de verpakking staat het aangegeven als voeding voor ijslanders en andere sobere paarden Lachen

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 22:23

Mijn Haflinger kan niet tegen deze koeken, tenminste, niet tegen iets dat PAVO gebruikt. Ook op de Vital reageerde ze niet goed, en over de merriebrok had ik al snel mijn twijfels dus daar ben ik mee gestopt. Ik vermoed dat er iets als persmiddel ofzo gebruikt wordt waar ze allergisch voor is, probleem was een doffe vacht, jeuk en bij de Summerfit ook zware mok.
Overigens zijn zowel de Summerfit als de Vital door iemand doorgemeten met de biosensor, ze kwamen er beiden slecht uit.

yamy

Berichten: 47
Geregistreerd: 26-05-07

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:05

volgens mij hoef je het niet bij te voeren als je een geznd paard heb maar je kan hem altijd iets bij geven Tong uitsteken

Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 00:07

Ziek er van worden? Zal toch wel niet.

Wat ik wel weet is dat mijn fjord óok hier dik van werd.. Clown

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:51

Ik voer het altijd in de winter bij in combinatie met Pavo Nature's Best. Dus gewoon als een extraatje, mijn IJslander doet het er super op en ik weet niet waar dit nu weer vandaan komt dat het slecht zou zijn.
Zoals Josefien wel zegt, misschien kan ze niet tegen een bepaald product wat erin zit.

Scaramouche

Berichten: 863
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: In een Karspel

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 10:59

Mijn knollies (Haffies) vinden ze gewoon ranzig, halen hun neus ervoor op, echt vreemd normaal zijn het vuilnisbakken....

Tancreda4

Berichten: 24104
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Summerfit goed of slecht ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 10:50

Mijn merrie is er nooit ziek van geworden. Maar weigert ze nu te eten. Het is wat dat betreft echt een verwend nest. Ze wilt haar muesli en anders niet. Ze eet de koeken wel eens, maar met heeeeele lange tanden.