Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 288 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

@ Poekie, Dayhio en MarliesV, thanks voor de input! Ik heb heel arm hooi speciaal gekocht voor hem. Pavo analyse alles op armer dan arm. Afgewogen krijgt hij 8kg per dag. Dit verdeel ik over meerdere beurten: ochtend 1 kilo los in de stal. Tussen 9-12 1 hooinet met 1 kilo. Van 13-17 uur hooinet 1 kilo. In de stal ligt dan om 17 uur 3 kilo klaar. En in de avond om 9 uur krijgt ie nog 2 kilo. Verder staat ie op stro en kan die daarop knabbelen.
Daarnaast 200 gram Pre Active van Equifyt en 100 gram Green Power van Equifyt voor wat energie, eiwit en vitaminen. Een balancer zoeken is nogal een uitdaging omdat zijn manen uitvallen van een hoop soorten! Ik heb echt al alle standaard balancers gehad: Agrobs, Pavo, Okapi, Equillin, marstall, Landmuhle, Vitalbix en ga zo maar door. Qua supplementen is hij uitgemeten door Annika ten Napel en krijgt hij Glucobalance, IJslands zeewier, vitamine E en moeder aarde van Bio Ron. Hier doet hij het nu goed op. Hopelijk vind ik nog een volwaardiger alternatief voor de Equifyt.
Hij komt niet op gras. Dat is helaas verleden tijd op dit moment. Zijn nek blijft cresty.
We gaan de stap momenten wat opvoeren denk ik op basis van wat jullie aangeven! Na het longeren bijvoorbeeld even nog een half uurtje wandelen in het bos. Of in de ochtend even een wandeling maken op een dag dat we in de avond gaan rijden.

Hoe we er nu voor staan:
[ img ]

Voor mijn vakantie:
[ img ]

Zal over een tijdje weer een update delen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 13:44 



 
Profiel   

Die ziet er eig best wel goed uit hoor! Leuke pony!
Een vraagje: ik zie dat je 3 kg geeft on 17u en 2 kg om 21u. Is het niet handiger om bvb 1,5 kg te geven om 17u en 3,5 kg om 21u?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 15:02 



 
Profiel   

Oh die vind ik er ook niet slecht uit zien hoor.
Je zou je hooi nog wat meer kunnen verdelen over de dag, maar het lijkt allemaal wel aardig in balans.

Meet je hem ook? Want op het oog vind ik hem eerder voor je vakantie dan na je vakantie dikker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 15:34 



 
Profiel   

MarliesV schreef
Oh die vind ik er ook niet slecht uit zien hoor.
Je zou je hooi nog wat meer kunnen verdelen over de dag, maar het lijkt allemaal wel aardig in balans.

Meet je hem ook? Want op het oog vind ik hem eerder voor je vakantie dan na je vakantie dikker.


Z'n halshouding vertekent het beeld ook wel behoorlijk om te kunnen vergelijken denk ik.
Maar vind hem er hoe dan ook goed bij staan hoor! Leuke pony :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 16:51 



 
Profiel   

Ah bedankt allemaal!! Ben ook helemaal gek met m’n leukerd. Ondanks dat ie niet super zwaar is, blijft z’n nek wel dik en hard. Dus blijft nog een hele reis om dat goed te krijgen. De dierenarts vindt hem trouwens nog wel een +1,5 op de BCS schaal.
De tips om de porties nog iets anders te verdelen neem ik ter harte! Ga ermee experimenteren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-22 18:32 



 
Profiel   

Ik wil met een graasmasker beginnen, geschikt voor 24/7 maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen om een keuze te maken, hopelijk kan iemand tips geven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 07:10 



 
Profiel   

vierspan schreef
Ik wil met een graasmasker beginnen, geschikt voor 24/7 maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen om een keuze te maken, hopelijk kan iemand tips geven?

Zou je eens inlezen op paardeerlijk.nl
Daar staat veel goede info en kan je ook advies krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 10:16 



 
Profiel   

manzano schreef
vierspan schreef
Ik wil met een graasmasker beginnen, geschikt voor 24/7 maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen om een keuze te maken, hopelijk kan iemand tips geven?

Zou je eens inlezen op paardeerlijk.nl
Daar staat veel goede info en kan je ook advies krijgen.


Kennisplatform www.graasmasker.nl biedt ook heel veel info!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 12:02 



 
Profiel   

Hebben jullie soms ook het gevoel stil te staan? Onze pony valt maar niet meer af. Ben al begonnen om meer te longeren. Minder hooi werkte niet, meer hooi werkte ook niet. Ander voer geeft ook geen verschil. Ik haal hem nu van de krachtvoer af en ga of een balanceren proberen of Pavo inshape. Daar zit alleen Luzerne in en dat werkte vorige jaar niet voor onze pony.
Ik heb op advies laatst ook Kentucky e lite geprobeerd, minimale dosering voor zijn grootte en gewicht. Maar ik denk dat die granen hem niet goed doen.
Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die zoekende is na wat werkt.

Graasmasker was bij ons drama. Dat ding zat overal als we hem uit de wei haalde. Opdoen werd op een gegeven moment ook een gevecht en dat wilde we niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:21 



 
Profiel   

Xritt schreef
Hebben jullie soms ook het gevoel stil te staan? Onze pony valt maar niet meer af. Ben al begonnen om meer te longeren. Minder hooi werkte niet, meer hooi werkte ook niet. Ander voer geeft ook geen verschil. Ik haal hem nu van de krachtvoer af en ga of een balanceren proberen of Pavo inshape. Daar zit alleen Luzerne in en dat werkte vorige jaar niet voor onze pony.
Ik heb op advies laatst ook Kentucky e lite geprobeerd, minimale dosering voor zijn grootte en gewicht. Maar ik denk dat die granen hem niet goed doen.
Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die zoekende is na wat werkt.

Graasmasker was bij ons drama. Dat ding zat overal als we hem uit de wei haalde. Opdoen werd op een gegeven moment ook een gevecht en dat wilde we niet.


Hoe lang staat hij op het gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 14:25 



 
Profiel   

Nou inderdaad wat een drama dat Best Friend masker om door te ademen.. Hij zit verder perfect dus ik ga proberen om hem te verbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 17:57 



 
Profiel   

Ninx schreef
Xritt schreef
Hebben jullie soms ook het gevoel stil te staan? Onze pony valt maar niet meer af. Ben al begonnen om meer te longeren. Minder hooi werkte niet, meer hooi werkte ook niet. Ander voer geeft ook geen verschil. Ik haal hem nu van de krachtvoer af en ga of een balanceren proberen of Pavo inshape. Daar zit alleen Luzerne in en dat werkte vorige jaar niet voor onze pony.
Ik heb op advies laatst ook Kentucky e lite geprobeerd, minimale dosering voor zijn grootte en gewicht. Maar ik denk dat die granen hem niet goed doen.
Gelukkig lees ik dat ik niet de enige ben die zoekende is na wat werkt.

Graasmasker was bij ons drama. Dat ding zat overal als we hem uit de wei haalde. Opdoen werd op een gegeven moment ook een gevecht en dat wilde we niet.


Hoe lang staat hij op het gras?


Eerst van 10 tot 4. Nu korter. Ligt eraan hoe laat we hem zelf binnen en buiten kunnen zetten. Er staat wel nauwelijks nog gras in de wei.

Het Best friends masker hebben wij ook gehad. Na 3 weken verkocht. Onze pony vind het echt verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:31 



 
Profiel   

Gevoel v stilstaan met afvallen is heel herkenbaar. Vooral in drukke periodes waarin ik zelf ff minder tijd heb om veel beweging te geven/ lange afstanden te rijden. Gaan hier v 8 tot 17 naar +/- naar buiten. Masker doet wel echt veel voor haar nog steeds. Ze voelt zich in ieder geval goed en daar ben ik zooo blij mee. Voor mezelf weer even een vergelijking. Vind haar wel weer wat aangekomen, maar goed, zijn ook net weer een week v weide verhuisd:

[ img ]
Mei^

[ img ]
Nu^

Binnenkort 2 weken vakantie. Gelukkig 2 mensen die bijspringen om haar samen wat beweging te geven in die periode. Heel fijn :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-22 19:49 



 
Profiel   

[ img ]

Nog meer mensen die zo’n soort vliegenmasker hebben en die over het halster heen zit?
Ik zoek een nieuwe maar deze is wel erg snel kapot gegaan…

Zou graag wat over de neus hebben ter bescherming vd zon en iets wat ver v haar ogen afstaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 17:16 



 
Profiel   

Ja de Shires Deluxe. Bevalt me erg goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 17:46 



 
Profiel   

Ik heb een cashel vliegenmasker. Graasmasker was laatst los gegaan onder de kaak maar zat nog prima op zijn plek door het vliegenmasker

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 18:05 



 
Profiel   

Felien_Kyra schreef
Gevoel v stilstaan met afvallen is heel herkenbaar. Vooral in drukke periodes waarin ik zelf ff minder tijd heb om veel beweging te geven/ lange afstanden te rijden. Gaan hier v 8 tot 17 naar +/- naar buiten. Masker doet wel echt veel voor haar nog steeds. Ze voelt zich in ieder geval goed en daar ben ik zooo blij mee. Voor mezelf weer even een vergelijking. Vind haar wel weer wat aangekomen, maar goed, zijn ook net weer een week v weide verhuisd:

[ [url=m/fzGYwA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mei^

[ [url=m/kotEOq.png]Afbeelding[/url] ]
Nu^

Binnenkort 2 weken vakantie. Gelukkig 2 mensen die bijspringen om haar samen wat beweging te geven in die periode. Heel fijn :)


Op de onderste foto vind ik haar er goed uit zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-22 20:05 



 
Profiel   

Ik kwam hier terecht na een zoekactie over graasmaskers en vroeg me af of ik hier ook om wat tips mocht vragen? Ik heb sinds 3 weken een harry's horse air graasmasker. Na wat initiele problemen met de afstelling was ik er heel tevreden van, maar hij gaat nu al helemaal kapot... Is dat normaal? Heb nog geen foto van hoe het nu is, maar het nylon dat aan het rubber van de korf vast zit is al helemaal aan het loskomen...


Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 15:51 



 
Profiel   

Afvallen gaat hier helaas matig. Ze kreeg eerst hooi voor pony formaat stal, iom staleigenaar krijgt ze nu de hoeveelheid hooi die shetlanders normaal krijgen. Van de week even gevoelt hoeveel dat is, ik schat ongeveer 1 kg per voerbeurt. Word 2x gevoerd door stal en van mij krijgt ze ook nog 1 plukje per dag (0,5 kg) dus dan zit ze ongeveer op de 2,5 kg. En ze staat 2 uur per dag op een klein weitje.

[ img ]

Tussen beide foto’s zit een kleine maand. Ze lijkt wat te zijn afgevallen maar het verschilt bij haar ook heel erg van dag tot dag valt me op…

Ze staat nu nog op Agrobs Mash maar zodra dit op is ga ik over op Pavo Care4Life, zit net even wat minder suiker in. Ze krijgt sowieso ook Omega 369 mix bij op de dagen dat ze werkt, hier heb ik vorig jaar echt mooie resultaten mee behaald.

Vind het echt jammer dat het zo stagneert.. Stop er zoveel moeite en tijd in (trainen 4x pw flink, en lessen ook 1x in de week). Maar misschien moet ik gewoon wat meer geduld hebben…

Ze weegt nu 190 kg (weegschaal gemeten) en wil echt wel naar de 165/170 toe.. dus moet echt wel wat af.

@Fangio: ik had precies hetzelfde masker voor Emma toen ze nog op de weide stond, maar bij mij bleef die goed heel! Eigenlijk juist het eerste masker wat heel bleef (voorheen altijd van Shires gehad en die gingen zooo snel kapot).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-22 16:32 



 
Profiel   

Hebben jullie paarden welke graasmaskers dragen ook van die gekke lippen gekregen? Viel me vandaag echt op. Echt eelt ofzo.


[ img ]

Hij heeft sinds dinsdag z'n nieuwe masker op dus misschien weer even wennen? Bij zijn vorige masker had hij het eerst ook heel erg en dat werd later weer minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 19:45 



 
Profiel   

Die van mij heeft dat inderdaad ook maar dan aan de zijkant van haar mond! Echt apart. Viel me laatst ook op idd. Met haar vorige masker had ze hier geen last van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 20:02 



 
Profiel   

Heeft die van mij ook inderdaad, met de thinline.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 21:23 



 
Profiel   

Eelt heeft de mijne (nog?) niet, maar wel dus dat het nylon los gaat zoals je op onderstaande foto ziet.
Mijne krijgt overigens ook pavo care4life


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 21:28 



 
Profiel   

Ik voer alleen wat vital voor de vitamines. Meer heeft hij niet nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-22 22:54 



 
Profiel   

Hai allen!

Mijn paard staat met een Thinline graasmasker op het land aangezien hij snel dik wordt. Hij is nu stevig, maar kan z'n ribben nog voelen. Hij staat 24/7 met z'n masker op. Omdat ik het sneu vind hij niet kan krabben, met soortgenoten kriebelen etc zit ik er steeds vaker aan te denken het masker af te laten. Is het gras in de zomer ook nog heel rijk? Hij is recentelijk verplaatst naar een land met uitgebloeid/lang gras, maar dit gaat altijd redelijk snel op :+

Iemand tips en adviezen hiervoor? Vorig jaar stond hij zonder masker maar is toen echt flink aangekomen...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-22 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 288 van de 314 [ 7833 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 285, 286, 287, 288, 289, 290, 291 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen