Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 187 van de 314 [ 7846 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Dankjewel :D

Hebben ze ook whey voor paarden? Ik werk in een sportschool en neem tijdens m'n workout bcca's en erna whey, nooit nagedacht voor m'n paard xD. Geef jij je haver trouwens voor of na de training? Erna hebben ze er niets meer aan qua snelle energie lijkt mij.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 08:04 



 
Profiel   

Jazeker, deze geef ik: https://www.food4animals.nl/nl-nl/03574 ... y-Proteine.

Na puzzelen ben ik, ondanks het punt dat jij noemt en waar ik ook mee zat, alles na het trainen gaan voeren. Dan weet ik pas zeker wat we hebben gedaan (stel je voor dat je er een halve kg haver in gooit en er gebeurt iets waardoor de training niet doorgaat) en ook omdat de haver zorgt voor sneller en beter herstel, waar je de volgende training weer profijt van hebt. Direct na inspanning is de opname van voedingsstoffen ook optimaal.

Haver zorgt daarnaast voor een glucosedip (weliswaar kleiner dan bij andere granen maar toch) en die wil je juist niet hebben tijdens het rijden (beetje vergelijkbaar met een bord spaghetti leegeten en dan naar de sportschool gaan denk ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 08:13 



 
Profiel   

Zou je ook gewone naturel whey isolaat kunnen voeren? Wordt over het algemeen beter opgenomen dan concetraat, is hoger in eiwitten en lager in suiker/lactose. Zit verder niet zoveel rommel in als al die myo supplementen bij de paarden. Gewoon maar een hersenspinsel vanuit m'n achtergrond als fysio/sportschool.
https://www.powersupplements.nl/pure-wh ... late-2000g

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 09:57 



 
Profiel   

Je zou de etiketten met elkaar kunnen vergelijken?

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 10:11 



 
Profiel   

Ik zal ze thuis eens tegenover elkaar uitschrijven :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-18 12:32 



 
Profiel   

Kasmir schreef
Ik zal ze thuis eens tegenover elkaar uitschrijven :)


Ik was zelf ook wel benieuwd en heb ze uitgeschreven, maar in de wheypoeder uit de link missen 4 aminozuren die voor paarden essentieel zijn (phenylanaline, threonine, tryptofaan en valine), dus voor paarden is die niet geschikt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-18 16:57 



 
Profiel   

Ik kom even binnen vallen!

Ik zit de laatste tijd nogal met de handen in het haar, mijn pony's blijven namelijk veel en veel te dik. Het gaat om een shetlander en een New Forester. Ze krijgen op dit moment elke avond beiden 1 handje dieetbrokken (te koop bij de Welkoop, ben even de naam kwijt). Wij geven hooi in containers, dus zo:
(foto is van internet)
[ img ]

'S ochtends krijgen ze samen een halve container hooi, 's avonds 2 halve containers (zo hebben ze verschillende voerplekken). Verder staan ze 24/7 in de wei al ligt er momenteel meer zand/mega kort gras dan echt gras.

De New Forester probeer ik 4/5 keer in de week beweging te geven, dit doen we door middel van buitenritten van anderhalf uur met lang en goed doorstappen en lange afstanden draven. Ook train ik dressuurmatig in de bak en spring ik 1x per week met haar. Ook longeer ik haar 1x in de week.

Ondanks dit alles valt ze maar niet af. We zijn laatst voor iets anders met haar naar de dierenarts geweest en die zei ook dat ze nog steeds veel te dik is, maar vertelde ons ook niet echt wat we daar nog meer aan moesten doen. Dus ik dacht misschien kan bokt mij helpen.

Dus heel erg graag tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-18 22:46 



 
Profiel   

Is de New Forest echt te dik of heeft ze een flinke pens en weinig bespiering? Mijn ervaring is dat zeker het laatste nog wel eens wil vertekenen. Met een goede manier van trainen maak je weer buikspier en verdwijnt een hangbuik. Wormen moet je natuurlijk ook uitsluiten. Je zou het handje dieetbrokken kunnen vervangen door een vitaminebrokje zoals vitalbix. Indien er nog veel gras staat, een graasmasker, maar dat is niet echt handig met het hooi. Mijn merrie heeft overigens ook altijd een ruwvoerbuik, en die is weg na het trainen. Kan dat het niet zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 22:22 



 
Profiel   

Ik kom me ook even melden :+ ,

vandaag hebben wij mijn oude verzorgpony gekocht, en ook meteen opgehaald. Ik struggle met 1 heel groot probleem, haar dikke buik!! Ze is 17 jaar, 2 jaar niet meer bereden geweest en weinig beweging gekregen, maar ze is echt heel erg dik. Ze is een draver, dus er mag zeer zeker wat van af. Ik loop alleen vast met wat ik haar moet voeren. We gaan haar sowieso weer oppakken qua beweging, maar geen idee wat ik haar moet voeren. Heeft iemand suggesties? Pavo vital heb ik wel op stal staan, maar nog niet geprobeerd bij haar. Ze krijgen bij ons hooi in de slowfeeders en komen van 8 tot 4 buiten. Als iemand suggesties heeft qua voeding heel graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 19:20 



 
Profiel   

Hootje schreef
Ik kom me ook even melden :+ ,

vandaag hebben wij mijn oude verzorgpony gekocht, en ook meteen opgehaald. Ik struggle met 1 heel groot probleem, haar dikke buik!! Ze is 17 jaar, 2 jaar niet meer bereden geweest en weinig beweging gekregen, maar ze is echt heel erg dik. Ze is een draver, dus er mag zeer zeker wat van af. Ik loop alleen vast met wat ik haar moet voeren. We gaan haar sowieso weer oppakken qua beweging, maar geen idee wat ik haar moet voeren. Heeft iemand suggesties? Pavo vital heb ik wel op stal staan, maar nog niet geprobeerd bij haar. Ze krijgen bij ons hooi in de slowfeeders en komen van 8 tot 4 buiten. Als iemand suggesties heeft qua voeding heel graag!


Wat kreeg ze te eten? Hoeveel stond ze hiervoor buiten?

Dat hooi in slowfeeders is de hele dag, dus buiten en binnen?

Afhankelijk van wat ze nu krijgt, zou ik het hooi aanbieden en dan de Pavo Vital.

Er is wisselende info. De ene partij zegt; direct alles stoppen en goed voeren. De andere partij zegt; oude voer afbouwen en langzaam over gaan.

Persoonlijk zou ik dat laten afhangen van wat ze krijgt. Is het echt veel teveel en slecht, zou ik snel stoppen. Valt het mee, zou ik misschien even afbouwen en vooral bewegen opbouwen.

Als ze gewend is heel veel te krijgen, kan je een mooie ruwvoermix bij de Vital doen en doet ze er wat langer mee tijdens een voerbeurt.

te snel afvallen is ook niet heel goed, dus het is verstandig om even dat oude schema te bekijken en dan jouw schema op te bouwen. Vooral wandelen, stapritjes zijn heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 21:06 



 
Profiel   

superpony schreef
Hootje schreef
Ik kom me ook even melden :+ ,

vandaag hebben wij mijn oude verzorgpony gekocht, en ook meteen opgehaald. Ik struggle met 1 heel groot probleem, haar dikke buik!! Ze is 17 jaar, 2 jaar niet meer bereden geweest en weinig beweging gekregen, maar ze is echt heel erg dik. Ze is een draver, dus er mag zeer zeker wat van af. Ik loop alleen vast met wat ik haar moet voeren. We gaan haar sowieso weer oppakken qua beweging, maar geen idee wat ik haar moet voeren. Heeft iemand suggesties? Pavo vital heb ik wel op stal staan, maar nog niet geprobeerd bij haar. Ze krijgen bij ons hooi in de slowfeeders en komen van 8 tot 4 buiten. Als iemand suggesties heeft qua voeding heel graag!


Wat kreeg ze te eten? Hoeveel stond ze hiervoor buiten?

Dat hooi in slowfeeders is de hele dag, dus buiten en binnen?

Afhankelijk van wat ze nu krijgt, zou ik het hooi aanbieden en dan de Pavo Vital.

Er is wisselende info. De ene partij zegt; direct alles stoppen en goed voeren. De andere partij zegt; oude voer afbouwen en langzaam over gaan.

Persoonlijk zou ik dat laten afhangen van wat ze krijgt. Is het echt veel teveel en slecht, zou ik snel stoppen. Valt het mee, zou ik misschien even afbouwen en vooral bewegen opbouwen.

Als ze gewend is heel veel te krijgen, kan je een mooie ruwvoermix bij de Vital doen en doet ze er wat langer mee tijdens een voerbeurt.

te snel afvallen is ook niet heel goed, dus het is verstandig om even dat oude schema te bekijken en dan jouw schema op te bouwen. Vooral wandelen, stapritjes zijn heel goed.



Volgensmij kreeg ze niks speciaals, af en toe beetje bix, stond heel veel buiten en volgensmij alleen met heel slecht weer binnen, zoiets. Daar hadden ze ook echt behoorlijk wat gras nog staan, hier ook wel wat gras, maar hebben ze binnen no time vertrapt. Ze is wel echt heel veel te dik, ga daarom ook eerst alleen longeren etc, en daarna pas zadelmaker laten komen etc, anders blijf ik bezig :+ , in ieder geval bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-18 21:35 



 
Profiel   

Ik durf bijna te zeggen dat mijn pony op goed gewicht is. Het heeft ook wel een beetje geholpen dat hij een maand lichte droes had. Momenteel ziet hij er slanker uit dan ooit. Heb wat veranderd in zijn voer en dat gaat super. Ben nu net weer begonnen met trainen.

Momenteel krijgt hij:
Ongeveer 900 gr Cavalor Fiberforce (450gr per voerbeurt)
1 schep biergist
1 schep glucosamine + msm

Zadelmaker kwam een week voordat hij ziek werd en ze vond dat hij niet veel meer hoefde af te vallen. We zijn op de goede weg! We trainen nu vooral zijn achterhand en rug, maar dat heeft tijd nodig.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-18 08:54 



 
Profiel   

Het topic ligt al heel lang stil, maar ik schop het omhoog.
Hoe gaat het nu met jullie paarden?
Hier gaat het super. Jim staat sinds 2 jaar geleden in een Hit Actief en die controle op voer doet hem goed. En daarbij ook genoeg beweging, met name heuveltjes :D
Dat werkt echt 10x beter dan die platte polder :D

En voor de mensen die ons niet meer kennen.
Dit was november 2014:
[ img ]

Juli 2015 (hier vond ik 'm al heel mooi :+ )
[ img ]

Juni 2016
[ img ]

Juli 2017
[ img ]

Februari 2018 (net 2 maanden in de Hit Actief)
[ img ]

En nu. Ik vind 'm zo knap :+:
Mooi op gewicht én mooi in de spieren dankzij de Gelderse heuvels :D
Maar ook zeker de Hit Actief, waarbij er hooi naar behoefte gevoerd kan worden. Niet ieder paard doet het er goed op, maar bij die van mij past het in ieder geval super.
Daarnaast voer ik nog steeds een vitaminebrok gemengd met muesli (momenteel C4L) en magnesium. Als we een lange rit gemaakt hebben krijgt hij nog slobber op basis van lijnzaad voor de eiwitten, soms aangevuld met gekookte lijnzaad. Hij is allergisch voor luzerne, maar de eiwitten heeft hij wel nodig voor de spieren. En dat werkt prima.
Super trots op zijn figuur momenteel :D
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 16:49 



 

Totaal off-topic Daihyo maar:
Mocht je eens wat Gemicroniseerd lijnzaad willen proberen,
Gil maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 18:24 



 
Profiel   

Jim ziet er goed uit :-D Lekker in vorm! Fijn dat de andere omgeving ook goed meehelpt.

Ik heb 1 dikkertje... maar dus 2 paarden te rijden, dus druk, druk, druk om het spek eraf te krijgen.
Ik ga nu een endurance-schema aanhouden om op te bouwen, in eerste instantie veel lange stukken stevig stappen.
Verder lekker longeren, naast de fiets en als ik zelf ga hardlopen gaat ie ook mee.....

Want paard in model, dan moet baas ook in model he?! ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-01-20 21:42 



 
Profiel   

Zooo die is mooi afgevallen! Mijn pony ziet er ook beter uit dan ooit, sinds de verhuizing van stal ging het allemaal veel beter. Sta nu bijna een jaar op deze stal en hij ziet er top uit! Heb even geen zijkant foto maar die zal ik donderdag even maken. Hij mag nog iets kwijt maar dat komt wel goed.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 21:01 



 
Profiel   

Jim ziet er goed uit zeg, wauw! Ik vind hem ook echt knap nu, zeker met die manen ook <3

Hier van twee dikkerds naar een slanke en een beetje dikke gegaan :D mijn ene pony is helaas nog wel bevangen geraakt, terwijl ze al ruim 2 jaar op heel streng dieet stond. Gelukkig zijn we dat relatief snel te boven gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze niet meer op de wei komen.

Mijn jaarling heeft de genen van haar moeder en staat ook snel te dik. Die loopt dus ook niet 24/7 op de wei, maar deels op de paddock.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-01-20 21:52 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Totaal off-topic Daihyo maar:
Mocht je eens wat Gemicroniseerd lijnzaad willen proberen,
Gil maar.

Ik ga eerst even de muesli aanpakken en zorgen dat hij dat eet, maar daarna: graag! Zeker voor de zomer met meer ritten misschien een mooie aanvulling :j


xLiez schreef
Zooo die is mooi afgevallen! Mijn pony ziet er ook beter uit dan ooit, sinds de verhuizing van stal ging het allemaal veel beter. Sta nu bijna een jaar op deze stal en hij ziet er top uit! Heb even geen zijkant foto maar die zal ik donderdag even maken. Hij mag nog iets kwijt maar dat komt wel goed.

[ [url=m/q1wqPY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ben benieuwd naar de voor en na foto :D


LinSa schreef
Jim ziet er goed uit zeg, wauw! Ik vind hem ook echt knap nu, zeker met die manen ook <3

Hier van twee dikkerds naar een slanke en een beetje dikke gegaan :D mijn ene pony is helaas nog wel bevangen geraakt, terwijl ze al ruim 2 jaar op heel streng dieet stond. Gelukkig zijn we dat relatief snel te boven gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze niet meer op de wei komen.

Mijn jaarling heeft de genen van haar moeder en staat ook snel te dik. Die loopt dus ook niet 24/7 op de wei, maar deels op de paddock.

Balen van de bevangenheid. Enig idee hoe dat komt? Niet meer op de wei scheelt wel inderdaad is mijn ervaring :D
Hier staan ze in de zomer een paar uurtjes per dag op de wei, maar niet elke dag. Maar als ik dan 's avonds kom, dan zie ik meteen of de wei wel of niet open was. En tijdens een rit een keer of 5 mesten :=
En na de rit dan een paar gaten kunnen aansingelen bij wijze van spreke :+
Ik ben blij voor hem dat hij een paar uur per dag mag snacken, maar het is goed dat het maar een paar uur is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 09:56 



 
Profiel   

LinSa schreef
Jim ziet er goed uit zeg, wauw! Ik vind hem ook echt knap nu, zeker met die manen ook <3

Hier van twee dikkerds naar een slanke en een beetje dikke gegaan :D mijn ene pony is helaas nog wel bevangen geraakt, terwijl ze al ruim 2 jaar op heel streng dieet stond. Gelukkig zijn we dat relatief snel te boven gekomen. Ik moet er wel bij zeggen dat ze niet meer op de wei komen.

Mijn jaarling heeft de genen van haar moeder en staat ook snel te dik. Die loopt dus ook niet 24/7 op de wei, maar deels op de paddock.


Ten tijde van de bevangenheid dus wel op de wei? Gras blijft toch het gevaarlijkste. Gehalten door het sterk wisselende weer enorm, en ook de inname kun je niet heel makkelijk reguleren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 12:35 



 
Profiel   

Nee ten tijde van bevangenheid al 3 jaar niet meer op de wei. Ze krijgt het minimale aan eten maar blijft te dik. Nu gelukkig iets minder maar zeker niet schraal. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze niet echt in het werk staat, ze krijgt zo'n 2 a 3 keer per week beweging. Geen cushing overigens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 14:30 



 
Profiel   

LinSa schreef
Nee ten tijde van bevangenheid al 3 jaar niet meer op de wei. Ze krijgt het minimale aan eten maar blijft te dik. Nu gelukkig iets minder maar zeker niet schraal. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ze niet echt in het werk staat, ze krijgt zo'n 2 a 3 keer per week beweging. Geen cushing overigens.


Duurbeweging is het beste.

3x pw zou voldoende moeten zijn als het echt duurbeweging is. Dus naar buiten en net even boven tempo echt lange stukken stappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 15:12 



 
Profiel   

Door de hoefbevangenheid zijn de hoeven niet fantastisch meer en over het asfalt is dat niet ideaal. Maar we doen ons best en ze doet het verder prima nu :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 18:50 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier met de dikkerdjes?

Mijn merrie is helemaal prima, maar ruin duurt toch best een poos voordat hij wat meer afvalt.... andere winters deed de kou hem ook wel wat extra afvallen.
Maar goed, het is steeds zo warm dat hij geen energie in de kachel hoeft te steken.

Ik rij nu 3x pw per rit zo'n 10 tot 15 km. Tussenliggende dagen probeer ik dan te longeren.

Uiteraard wil ik ook verstandig opbouwen en geen blessures, daarom dus wel rustdagen.

Op het meetlint zijn we van 366 naar 353 gegaan (niet accuraat natuurlijk, maar geeft wel IETS weer). IK hoop weer naar 318 te komen.
Maar het vet lijkt er dit jaar wel iets meer op geplakt te blijven zitten :-(

Ik voer hem krap aan 1,5% hooi van zijn lichaamsgewicht, verder heeft hij altijd stro en takken.
En hij heeft magnesium/ vitaminebrokjes en wat kruiden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 18:11 



 
Profiel   

Ik sluit me hier ook maar weer aan.
Laatst bij de dierenarts geweest vanwege gevoelig lopen op het harde.
Gelukkig niet bevangen maar wel dringend advies om af te vallen...
Best lastig, hij kreeg al bijna geen krachtvoer en hij werkt 6 dagen in de week, hoe val je dan nog af...
We doen ons best, toch maar nog iets minder ruwvoer en alleen maar vitaminebrok en geen muesli meer.

Ik ben ook gaan meten met een wegeling, meet elke vrijdag.
Hij is nu op het lint van 576 naar 566 gegaan, hopen dat we dit door kunnen blijven zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-20 21:23 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Ik sluit me hier ook maar weer aan.
Laatst bij de dierenarts geweest vanwege gevoelig lopen op het harde.
Gelukkig niet bevangen maar wel dringend advies om af te vallen...
Best lastig, hij kreeg al bijna geen krachtvoer en hij werkt 6 dagen in de week, hoe val je dan nog af...
We doen ons best, toch maar nog iets minder ruwvoer en alleen maar vitaminebrok en geen muesli meer.

Ik ben ook gaan meten met een wegeling, meet elke vrijdag.
Hij is nu op het lint van 576 naar 566 gegaan, hopen dat we dit door kunnen blijven zetten.


Mmm, dat is dan wel spannend he? Voeten hebben te lijden onder veel extra gewicht, en de afvalstoffen die zich verstoppen in dat spek. Bij mijn ruin hetzelfde. Hoe slanker, hoe beter alle overige zaken zijn/ werken.

Weet je wat ruwvoer bevat? Heb je een analyse?
Heb jij niet een Iberisch tiep? Doen die het sowieso niet heel goed op flink wat stro en niet teveel hooi?

Kun je ook veel lange stukken rechtuit rijden? Dus meer 'duurbeweging' geven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-20 09:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 187 van de 314 [ 7846 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen