Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 302 van de 315 [ 7851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 315  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

xxxmh schreef
xxxmh schreef
Lukt even niet goed te quoten op me telefoon maar ze krijgt elke dag een schepje gluco balance @chery



Volgens mij zijn dat beide een soort dezelfde producten en werking toch?


Gluco Balance deed voor mijn paard niks, terwijl ik met de Suikerbalans echt wel verschil zie
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 22:22 



 
Profiel   

Pally schreef
xxxmh schreef


Volgens mij zijn dat beide een soort dezelfde producten en werking toch?


Gluco Balance deed voor mijn paard niks, terwijl ik met de Suikerbalans echt wel verschil zie


Toen wij paar jaar geleden begonnen met de gluco balance te voeren nadat ze te zwaar was en hoefbevangen was is ze van dit naar dit gegaan (en het hooi afwegen). Ze had het 1.5 jaar niet gehad (was toen mijn bijrijdpaard en ben nu sinds maart de eigenaar) en ze was met een paar dagen van haar harde manen kam af.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-04-23 23:03 



 
Profiel   

Ik zie dat jullie het over gluco balance/suikerbalans hebben, dus ik val even binnen als dat mag.

Ik wil dit ook gaan proberen omdat hij weer het gras op gaat. Ik wil voorkomen dat hij weer te zwaar wordt, bevangen is hij nooit geweest gelukkig. Moet je dit dagelijks geven? Of kan je ook een dagje overslaan? (Ik kom 5-6dagen op stal). Moet dit de hele zomer door, jaar door of geef je dit tijdelijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 07:23 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik zie dat jullie het over gluco balance/suikerbalans hebben, dus ik val even binnen als dat mag.

Ik wil dit ook gaan proberen omdat hij weer het gras op gaat. Ik wil voorkomen dat hij weer te zwaar wordt, bevangen is hij nooit geweest gelukkig. Moet je dit dagelijks geven? Of kan je ook een dagje overslaan? (Ik kom 5-6dagen op stal). Moet dit de hele zomer door, jaar door of geef je dit tijdelijk?

Ik heb het laatst als kuur gegeven. Mij gaat precies zo, ze staat nu buiten en ik kom ook niet 7 dagen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 07:36 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik zie dat jullie het over gluco balance/suikerbalans hebben, dus ik val even binnen als dat mag.

Ik wil dit ook gaan proberen omdat hij weer het gras op gaat. Ik wil voorkomen dat hij weer te zwaar wordt, bevangen is hij nooit geweest gelukkig. Moet je dit dagelijks geven? Of kan je ook een dagje overslaan? (Ik kom 5-6dagen op stal). Moet dit de hele zomer door, jaar door of geef je dit tijdelijk?

Als ik een dagje oversla vraag ik een stalgenoot om twee voerscheppen klaar te zetten met gluco balance erin. Weet niet of dat kan bij jou op stal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 07:50 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik zie dat jullie het over gluco balance/suikerbalans hebben, dus ik val even binnen als dat mag.

Ik wil dit ook gaan proberen omdat hij weer het gras op gaat. Ik wil voorkomen dat hij weer te zwaar wordt, bevangen is hij nooit geweest gelukkig. Moet je dit dagelijks geven? Of kan je ook een dagje overslaan? (Ik kom 5-6dagen op stal). Moet dit de hele zomer door, jaar door of geef je dit tijdelijk?

Ja maar dat gaat dit niet voorkomen..het is ook totaal onbewezen. Als je wil voorkomen je paard te zwaar wordt moet je hem minder eten geven. Dus graasmasker om en veel bewegen. Alleen glucobalance geven en hopen op het beste gaat niet werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 07:53 



 
Profiel   

Gluco balance helpt ook niet tegen te zwaar worden maar ondersteunt de suikerstofwisseling. Voor mijn pony maakt het alle verschil van de wereld voor een harde hals. Ik start een paar weken voor hij op gras gaat, daarna de hele zomer geven in onderhoudsdosis. In principe dagelijks. Voor het behoud van gewicht draagt hij een graasmasker, daar ontkomen we niet aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 08:27 



 
Profiel   

Voor een harde hals ja maar niet voor dik worden inderdaad. Dus het geven in de hoop van kan die lekker op gras zonder dik worden dat is ijdele hoop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 08:32 



 
Profiel   

Ik geef het indd elke dag. Ze heeft het een tijd niet gehad en we hadden vanaf februari voordroog ipv hooi en ze kreeg meteen een dikke en harde manenkam. Was toen ook nog is op vakantie 2 weken dus liep ze minder als normaal. Toen ik het terug was meteen gegeven en met een week was die harde manenkam weg. Geef het nu sws tot de voordroog op is en hopelijk krijgen we in de zomer weer normaal hooi, ze gaat niet op het land. Mag geen gras, veel te bang dat het weer fout gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 09:05 



 
Profiel   

Hier geen last van harde manenkam oid. Maar meer het opgeblazen zijn. Daar deed suikerbalans zeker zijn werk mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 09:44 



 
Profiel   

Spenk schreef
Oskarrino schreef
Ik zie dat jullie het over gluco balance/suikerbalans hebben, dus ik val even binnen als dat mag.

Ik wil dit ook gaan proberen omdat hij weer het gras op gaat. Ik wil voorkomen dat hij weer te zwaar wordt, bevangen is hij nooit geweest gelukkig. Moet je dit dagelijks geven? Of kan je ook een dagje overslaan? (Ik kom 5-6dagen op stal). Moet dit de hele zomer door, jaar door of geef je dit tijdelijk?

Ja maar dat gaat dit niet voorkomen..het is ook totaal onbewezen. Als je wil voorkomen je paard te zwaar wordt moet je hem minder eten geven. Dus graasmasker om en veel bewegen. Alleen glucobalance geven en hopen op het beste gaat niet werken.


Hij staat ook zeker met graasmasker en beweging krijg hij elke keer als ik er ben. Dus ik doe meer dan alleen een goedje in het voer gooien hoor, ben niet gek :+ Is meer dat ik zoiets las op de site. Hij krijgt ook een harde nek dus vandaar dit ik dit wil proberen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-23 12:19 



 
Profiel   

Nou hier zijn we ook al even bezig maar ik vergeet steeds goede standfoto's te maken |o

[ img ]
[ img ]

Over een maandje gaat ze de weide op sinds 2 jaar, met graasmasker.
Gelukkig kunnen we in de zomer ook weer meer bewegen als er niet teveel regen valt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-23 13:16 



 
Profiel   

https://www.paardenarts.nl/academy/onli ... weideplan/

Ik kwam deze tegen. Kan best leerzaam zijn. Gaat iemand hier het volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 00:06 



 
Profiel   

Ik geef Suikerbalans, maar ik merkte bij mijn haflinger bij glucobalance meer effect. De fles is bijna op, dus ik ga straks wer terug naar de glucobalance. Bij de shet had ik wel het idee dat het wat tegen de suikers deed, maar die ga ik straks ook op de glucobalance zetten en hopen dat dat ook helpt. Met name voor de harde manenkam en bij de shet ook jeuk door de suikers. Wij hadden een tijdje suikerrijk hooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 02:07 



 
Profiel   

Ik twijfel ook om na mijn huidige pot glucobalance eens de suikerbalans te proberen.
Maar eerst even af wachten tot mijn merrie hopelijk beter wordt. Ze staat al een week niet meer op het gras vanwege oa koorts en stijfheid.
Een van de oorzaken zou mogelijk hoefbevangenheid kunnen zijn dus het zekere voor het onzekere genomen.
Door het ziek zijn zal ze ook wel afvallen maar niet zoals je wilt :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 06:32 



 
Profiel   

Hier ook de glucobalance, heb ook een keer die van horseflex gehad maar de gb werkt beter voor ons.

Sterkte josien_ hopelijk knapt ze snel op!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-23 16:15 



 
Profiel   

Grrrrrr sinds er een nieuw paard in de kudde staat zijn er 2 thinlines doorheen gegaan.....

Welk graasmasker is minder verwoestbaar?? En blijft wel goed zitten zonder snel schuurplekjes te krijgen? Ik ben het zat -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 15:23 



 
Profiel   

Ik heb er laatst een topic over geopend maar mijn conclusie is: die bestaan niet.

Heb nu eentje van AS das Pferd im Blick maar ook deze is van de week bij de schoenmaker geweest. Benieuwd hoelang hij het nu gaat volhouden. :D Voordeel van deze is dat alles los te bestellen is en de korf van leer is dus daar kan de schoenmaker wat mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 17:44 



 
Profiel   

Ik heb gehoord van iemand die ze zelf uitsnijdt uit een lap zacht plastic. Is een overweging waard misschien, heb het zelf niet nodig gehad ivm ander management.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 17:47 



 
Profiel   

Ik heb er nu 1tje van QHP gescoord :+

Ben benieuwd, hij ziet er vele male steviger uit en voelt ook zo... Vanavond gelijk weer om... Hij staat nu dus paar uur zonder :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 18:09 



 
Profiel   

Oskarrino schreef
Ik heb er nu 1tje van QHP gescoord :+

Ben benieuwd, hij ziet er vele male steviger uit en voelt ook zo... Vanavond gelijk weer om... Hij staat nu dus paar uur zonder :+


Superfijn masker is dat maar heb er 6 gehad in een jaar tijd. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 18:34 



 
Profiel   

Ik heb al jaren de easygrazer. Ze gaan bij mij ongeveer 2 jaar mee maar dan draagt ze ze ook wel een aantal maanden 24/7. Er zaten toen een soort studjes bij, die zitten op de kwetsbare punten zodat hij losschiet maar kun je dus ook zelf weer maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 21:51 



 
Profiel   

Mijn dikkie twee jaar terug [ img ]
Nu
[ img ]
Ze staat wel op rust nu ivm een spierscheur in dr bil (het geschoren hartje) dus wel wat spier minder ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 22:13 



 
Profiel   

Ik had een grazemore en heb deze nu weer, mijn oude is 3 seizoenen meegegaan. Prima :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-05-23 22:31 



 
Profiel   

Haaaai! Ik wil me hier ook melden :D
[ img ]
Na een lange periode van proberen zijn astma te managen is het eindelijk gelukt. Winnetou heeft ongeveer een half jaar niks gedaan en we zijn nu weer rustig de trainingen aan het oppakken om weer de strijd met de kilo's aan te gaan.

De bovenste foto is genomen op 21 maart '23. Daar zat hij nog aan de prednisolon en op enorm suikerrijk hooi. De onderste foto was vorige week donderdag, 4 mei. We zijn verhuisd van stal en hij krijgt nu armer hooi/voordroog, is van de prednisolon af en krijgt weer wat meer beweging. In trainingen maar ook in rust in de kudde zit voldoende beweging :P

Laatste keer dat ik hem heb gewogen was rond september, toen woog hij 585, hij is 1.58 hoog :)

Hij staat nu wel weer op gras en wil hem eigenlijk wel wat ondersteunen met glucobalance, ik hoor daar wisselende verhalen over. Ik zal het topic nog even een beetje doorlezen voor ervaringen daarmee :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-23 17:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 302 van de 315 [ 7851 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 315  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen