Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 304 van de 314 [ 7829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307 ... 314  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden met overgewicht

 
Profiel   

Talida schreef
Oskarrino schreef
Ik zie nu deze op kramer:

https://www.kramer.be/NIEUW/Stallen/mui ... tSuggest=1

Iemand met deze al ervaring aangezien hij 'nieuw' is? Ziet er ook goed uit.

Oh wauw jammer dat ik die niet gezien heb voordat ik de easy grazer aan schafte. Voor dat bedrag had ik er gelijk 3 op voorraad haha


Ik heb hem ondertussen besteld en is onderweg :+ Jammer dat de levertijd altijd wat langer is.... Ik laat wel even weten of ie bevalt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 20:05 



 
Profiel   

Daar staat geen maattabel bij of wel?

Maar zal wel te klein zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-23 17:19 



 
Profiel   

Is mijn pony nou zo'n sloper of gebeurd dit ook met jullie thinline? Ze wil soms te grote happen nemen waardoor er allemaal kleine scheurtjes in het masker komen... ik vrees dat die het niet heel lang gaat volhouden argh..[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 10:31 



 
Profiel   

Jorklo29 schreef
Is mijn pony nou zo'n sloper of gebeurd dit ook met jullie thinline? Ze wil soms te grote happen nemen waardoor er allemaal kleine scheurtjes in het masker komen... ik vrees dat die het niet heel lang gaat volhouden argh..[ [url=m/6DYvuh.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hier gaat al ruim een jaar mee zonder scheurtjes. Moet er wel bij zeggen dat ons gat denk ik minimaal 2 keer zo groot is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:06 



 
Profiel   

Hm, ja ik durf het gat nog niet echt groter te maken. Ze heeft hem nu 12u op 12u af, savonds gaat die af en dan staan ze ook op een kortgegraasde wei. Overdag op en dan krijgen ze vers lang gras bij. Ze is prima op gewicht voor haar doen nu maar ben bang als ik 'm groter maak dat het straks niet veel nut meer heeft haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:17 



 
Profiel   

Ik heb er een besteld en benieuwd hoe die het gaat houden
Wel het gat ook groter laten maken. Ben erg benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:21 



 
Profiel   

Hier ook geen last van.
Maar ook hier een groter gat. Ik snap deze frustratie wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:22 



 
Profiel   

Hoe groot hebben jullie dat gat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:27 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Hoe groot hebben jullie dat gat?


3,5

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:31 



 
Profiel   

Ik heb het gat op 3 staan, ze raden voor ponys ook niet te groot aan. Zou ik heb dan toch naar 3.5 moeten zetten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 11:33 



 
Profiel   

Hier weer een terugval met rijden (staken, helaas een terugkerend probleem, we zijn aan het kijken naar medisch)
Maar wel vanaf de grond bezig. Gelukkig nu arm hooi en met graasmasker een uurtje op de wei.

Stand van zaken op dit moment:
[ img ]
[ img ]

Baal zo maar we gaan onderzoeken waar het staken vandaan komt zodat we rijden straks weer op kunnen pakken. Longeren gaat gelukkig wel redelijk nu (met mijn instructrice) dus hij krijgt nog wel beweging

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 16:54 



 
Profiel   

Heb je de voorvoetjes al eens laten bekijken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 17:03 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Heb je de voorvoetjes al eens laten bekijken?


De dierenarts die kwam prikken heeft alle benen afgevoeld, maar ik heb op een schiefel rechtsachter (echo pees) niks aan de benen laten checken. Mag ik uit nieuwsgierigheid vragen waarom je dat vraagt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 18:52 



 
Profiel   

Bij een paard die te dik is, in de staak gaat denk ik toch aan gevoelige voorvoeten.
nee nog niet bevangen, maar er wel al gevoelig op.
Dat zou je met uit verdoven snel weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 19:14 



 
Profiel   

DuoPenotti schreef
Bij een paard die te dik is, in de staak gaat denk ik toch aan gevoelige voorvoeten.
nee nog niet bevangen, maar er wel al gevoelig op.
Dat zou je met uit verdoven snel weten.


Ah op die manier. De benen en hoeven zijn goed bevonden voor zover ik weet. Hij is er gelukkig nooit gevoelig op geweest, maar je weet maar nooit idd. We denken aan orthopedisch onderzoek, de bovenlijn of si. Maar voor nu eerst aan de longe aan het werk voor de vetjes en vanuit daar beslissen we. Via instagram zijn we te volgen mocht iemand het interessant vinden maar dat lijkt me nu niet relevant :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 21:25 



 
Profiel   

Ik moet zeggen dat ik die thinlines ook echt kwetsbaar vind hoor. Zie daar toch vaker scheurtjes in. Wil niet altijd zeggen dat het dan minder effectief is. Zou mooier zijn als ze die van een iets sterker maar toch zacht materiaal zouden maken. Echt leer ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-23 22:02 



 
Profiel   

Veulen84 schreef
Ik moet zeggen dat ik die thinlines ook echt kwetsbaar vind hoor. Zie daar toch vaker scheurtjes in. Wil niet altijd zeggen dat het dan minder effectief is. Zou mooier zijn als ze die van een iets sterker maar toch zacht materiaal zouden maken. Echt leer ofzo.


Am Pferd heeft een leren korf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 06:56 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik dat zo'n zwaar lomp geval.
Dat hangt ook allemaal maar in die nek te hangen.

Bij mijn ruin geprobeerd.
Die heeft een kort breed hoofd.
Dat paste echt niet.

Maar misschien toch bij mijn merrie proberen als de thinline niet werkt. Maar word niet blij aan de gedachte... Maar veel keuze heb ik niet bij alles in draft size.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:09 



 
Profiel   

Ik heb ook voor de thinline gekozen omdat ik deze het paard vriendelijkste vond lijken maar heb me denk ik ook een beetje vergist in de kwetsbaarheid van het materiaal. Toch te duur om iedere zomer een nieuwe aan te schaffen haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:11 



 
Profiel   

Ik blijf fan van het model van Harry's horse .
Die was er voorheen ook in XXfull.
En toen paste die van mij dat ook. Zonder wondjes.
Maat kleiner. Waar nog wel 3 vingers passen wel wondjes.
Ik vermoed dus dat dit bij veel paarden zo is. Dat het toch te klein zit. Maat groter lijkt te groot. Maar geen wondjes.

Maar die word helaas niet meer gemaakt.
Zou zo graag hebben dat een grotere ruitersportzaak dat zou doen.
Maar helaas ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 07:18 



 
Profiel   

Ik vind die van QHP het fijnst zitten maar ik trok het niet meer om zovaak een nieuwe te kopen want hij sloopte ze steeds. Misschien als ze die ooit in een doos van 10 verkopen dat ik ze weer bestel. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:28 



 
Profiel   

Pallet verkoop :D

QHP is hier ook te klein, maar als die hem groot maken, ik doe mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 08:42 



 
Profiel   

Jildau schreef
Veulen84 schreef
Ik moet zeggen dat ik die thinlines ook echt kwetsbaar vind hoor. Zie daar toch vaker scheurtjes in. Wil niet altijd zeggen dat het dan minder effectief is. Zou mooier zijn als ze die van een iets sterker maar toch zacht materiaal zouden maken. Echt leer ofzo.


Am Pferd heeft een leren korf.


Die heb ik voor beide mijn paarden. Ze zijn goed en stevig en ze doen echt wat ze moeten doen, ik denk ook door de vorm van de gaatjes en de dikte van de dubbele platen. Maar ze zijn wel echt groot.

Als ze een thinline model zouden maken met de stevigheid van het leer van de as das pferd im blick en de luchtigheid van de thinline zou ik het wel weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:06 



 
Profiel   

Zou een zadelmaker geen leren thinline kunnen maken?
Dus die vorm namaken in leer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:08 



 
Profiel   

Dat is nog best een goed idee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-23 09:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 304 van de 314 [ 7829 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 301, 302, 303, 304, 305, 306, 307 ... 314  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen