Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 170 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 216  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Gulpje schreef
Is sojaschroot ook geschikt voor oude paarden die gevoelig zijn voor spierbevangenheid?


denk ik niet want het zit heel hoog in eiwit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:17 



 
Profiel   

Hebben jullie al dat nieuwe Fibre Beet van pavo geprobeerd.. Dat is echt lekker. Spul voor je paardje om aan te komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 11:40 



 
Profiel   

Oryani schreef
Mijn paard lijkt de winter eens goed door te komen!
Alleen wil ik een vraag de groep in gooien in verband met ca:p verhouding.
Dagelijks geef ik hooi (ongeveer 15kg) en twee kg bietenpulp. Ik ging er van uit dat de scheve ca:p verhouding van de pulp door de hooigift niet extra rechtgezet moest worden.
Nu heb ik echter eens een andere vitaminebrok besteld (in een vlaag van verstandsverbijstering, blijkbaar...), Metazoa Broxxx Timothee i.p.v. Marstall Force. Deze heeft echter zo’n 40g ca per kg tegen 2,7g p. Mijn paard weegt 650 kg dus ik zal zo’n 650g moeten voeren.

Hoe trek ik dit weer goed?

Mijn paard krijgt pulp en luzerne s'morgens en s'middags. Ik dacht dat altijd recht te trekken met een schep zemelen in de avond bij de slobber. Zemelen trekt die verhouding wel recht maar ik kreeg als advies om het beter in dezelfde voerbeurt recht te trekken. Nu doe ik gemicroniseerd lijnzaad door zijn pulp/luzerne om die verhouding wat recht te trekken. Ik geef hem nu wel magnesium bij om ook die verhouding recht te houden, anders kom je dat weer tekort.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-04-19 21:09 



 
Profiel   

Heb ons paardje hier de hele winter geweldig goed gehad op de sojaschroot, dat wilde ik wel even melden, 300 gram per voerbeurt (in 6 weken langzaam opgebouwd) en ze ziet er super uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-04-19 00:12 



 
Profiel   

Zondebokje schreef
Hebben jullie al dat nieuwe Fibre Beet van pavo geprobeerd.. Dat is echt lekker. Spul voor je paardje om aan te komen!


Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen. Ik voer nu speedibeet bij maar zie onvoldoende resultaat. Ik twijfel over te stappen naar fibre beet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-19 20:34 



 
Profiel   

Mijn moeilijke eter (niet te dun gelukkig) vind de nieuwe fibre nuggets van pavo in elk geval erg lekker. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-19 07:15 



 
Profiel   

_Nelleke_ schreef
Mijn moeilijke eter (niet te dun gelukkig) vind de nieuwe fibre nuggets van pavo in elk geval erg lekker. :)


A. Die van mij eet alles, dus voorzie daarin geen probleem :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 19:00 



 
Profiel   

http://www.voervergelijk.nl/nieuws/398/ ... feed-wafer


Nieuwe ruwvoervervanger van aveve.
Is misschien ook de moeite waard

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 19:35 



 
Profiel   

misschien is deze vraag al gesteld, maar waar kan ik sojaschroot vinden, en moet dat nat of droog gevoerd worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:00 



 
Profiel   

Ik koop het bij de Groot diervoeders.
Bezorgen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:08 



 
Profiel   

Ik koop het bij de Groot diervoeders.
Bezorgen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 09:08 



 
Profiel   

Ik koop het bij Haye Betlehem in Wolvega, moet wel besteld worden. Ik voer het droog maar je kan het ook iets vochtig maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 11:01 



 
Profiel   

Ik had het bij bol.com gekocht.
wel duurder,maar kon het in de buurt niet vinden.
https://www.bol.com/nl/p/sojaschroot-hi ... 082767041/

Ik gaf het ook droog,het ziet er uit als meel, zet ook verder niet uit als het nat word

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 11:19 



 
Profiel   

dat is wel veeel duurder. Ik betaal 12.95 voor 25 kg. Ik zou even bij de plaatselijke veevoederhandel vragen of ze het hebben en anders kunnen bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 11:23 



 
Profiel   

Ik heb ook even de plaatselijke voorhandel gebeld. Die gingen het bestellen! Nu volgende zoektocht maxirice :Y) kan wel wat Zweeds maar hebben jullie er toevallig ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 15:26 



 
Profiel   

Kan het ook in het Duits vinden

http://tocks.de/PferdeFR/index.php/prem ... 4-maxirice

Maar ik ken het verder niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 15:42 



 
Profiel   

Ik haal het bij de voerhandelaar in de buurt. Wij voeren het echter alleen in de wintermaanden als de paardjes een beetje invallen of dunner worden. In het voorjaar gaan ze het gras op en daar zitten genoeg eiwitten in om dikker te worden. Dan zouden ze bij ons met die sojaschroot teveel eiwitten binnen krijgen dus stoppen we met dat bij te voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:03 



 
Profiel   

Pony mag juist meer eiwit hebben, en door de hoeveelheid beweging die hij krijgt, verbruikt hij het ook :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 06:55 



 
Profiel   

Misschien is het al eerder ter sprake gekomen, maar ik snap niet zo goed waarom je sojaschroot zou geven. Of geven jullie de biologische variant?
Begrijp dat die duur is en nog moeilijker te verkrijgen.

Maar is men hier wel bekend met GMO? Je hoeft niet om het milieu te geven, want de grote soja afname is slecht voor het milieu (bossen kappen etc), maar er wordt ook gewoon round up gebruikt. Kennelijk gaat onkruid dood en blijft gmo-soja staan. Ik begrijp niet zo goed dat je je paard dat bewust zou geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 07:56 



 
Profiel   

Ik denk dat een discussie over wel of niet gebruik er van hier niet echt op zijn plek is.
Ik vind dat iedereen dat voor zichzelf moet weten ;)
Ik had 1 zak,voer het allang niet meer trouwens.
Maar ik had van hipro en die is gmo geteeld

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 11:57 



 
Profiel   

Ik ben het met ellepel eens. Ik denk niet echt dat die discussie hier op zijn plek is.

Daarentegen wil ik er wel antwoord geven op je vraag.
Ben ik bekend met GMO? Ja daar ben ik bekend mee. Sterker nog ik maak ze zelf (alleen GMO's van menselijke cellen). Jij?

Ik ben mij dus ook zeker bewust van de gevaren, maar ook van de voordelen.
Roundup heeft alleen nooit wetenschappelijk een bewezen gevaar geleverd voor vee of mensen.
Daarnaast zit er ongv maar 0.04-0.4% roundup residue in sojabonen. In sojaschroot dus waarschiinlijk nog lager. Tevens is het dan al bewerkt waardoor sommige gifstoffen eruit zijn.

Ik zelf heb er geen probleem mee om het te voeren aan mijn paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 12:51 



 
Profiel   

Welk merk bietenpulp voeren jullie? Iemand bekend met de pulp van Quartes?
Had graag de melassevrije pulp van Mijten gehad, maar kan 'm nergens krijgen hier in de buurt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 13:57 



 
Profiel   

Ik voerde zelf de melassevrije bietenpulp van Arie blok/hippostar/kaspers faunafood.

Die van subli/agruniekrijnvallei vond ik minder van kwaliteit en
Daarnaast kreeg ik geen letterlijke bevestiging van dat het melassevrij zou zijn, alleen suikergehalte over de 10%.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 14:26 



 
Profiel   

Ik geef de pulpbrok die je bij de Welkoop kunt halen.
Ik had eerst speedibeet,maar de pulpbrok is goedkoper.

Melassevrij weet ik niet,maar let ik ook niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:52 



 
Profiel   

Het was niet zo zeer mijn bedoeling om een discussie te openen, het was een oprechte vraag of mensen ermee bekend zijn. Ik was dat namelijk niet en ik schrok ervan, met daarop de gedachte, weten bokkers dit wel en wellicht fijn om op geattendeerd te worden. Wat iemand met die info doet moet hij zelf weten natuurlijk :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 170 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173 ... 216  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen