Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 195 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 216  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Ik zou beginnen met 50 en ophogen naar 100 gram. En gewoon simpele sojaschroot kopen, voor de vitamines en mineralen voer je al een brokje.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 09:12 



 
Profiel   

Ik voer mijn paard nu een maand een beetje fibrebeet bij, na een paar weken ben ik dat al gaan minderen. Ze krijgt nu 100 gram per dag naast haar pavo vital en nog een halve schep lucerne (en scheut lijnzaadolie en schepje magnesium) .
Maar het zette echt super snel aan! Keek er enorm van op, vooral in spieren maar ook een klein beetje vet. Ze glanst als een malle.

Ik was begonnen met 300 gram fibrebeet maar daar had ze echt teveel aan :oo
Overigens was ze niet te dun, maar stond wel schraal na boxrust

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-01-21 19:21 



 
Profiel   

Ben ik weer :’)
De bietenpulp is echt een hele hoop als het geweekt is. (Hij krijgt 2kg en ook al 250ml olie) Ik doe het in zo’n speciekuip en laat het dan gewoon op stal staan anders kan ik een uur wachten voor hij het op heeft.
In het begin at hij het achter elkaar door maar nu gaat hij het met steeds langere tanden eten. Het eerste wat hij doet is heel de bak omgooien zodat alles op de grond ligt tot frustratie van baasje haha. Hij staat samen met een andere pony die heeeel graag zijn eten af pakt. Normaal gezien geen probleem want hij laat zijn eten niet afpakken, mijn paard ‘staat boven’ de pony. Maar nu vind hij het soms zo oninteressant dat hij gewoon wegloopt en dan ziet pony zijn kans schoon natuurlijk. Het meeste zal hij zelf wel opeten maar ik weet niet hoeveel daadwerkelijk misschien een kwart wel niet? Of meer of minder?

Punt is dus, hij vind het niet lekker genoeg meer en misschien ook te veel om ineens op te eten. Ik kan helaas maar 1x per dag voeren.
Ik dacht misschien kan ik het mixen met wat anders wat de helft van de bietenpulp vervangt maar wel nog evenveel calorieën geeft zegmaar. Iets wat hij dus lekkerder vind. Maar welk voer kan ik dan het best geven? Wat is het voordeligst maar wel verantwoord en goed zegmaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-21 23:48 



 
Profiel   

Dan zou ik er een grasbrok bij weken 50/50 bietenpulp grasbrok en evt als je bietenpulp op is overstappen op fibrebeet of iets als masters seniorenslobberbrok. Bietenpulp zit wel hoger in energie als grasbrok, zou je kunnen opvangen met wat olie of lijnzaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 00:04 



 
Profiel   

Mijn paard is ook geen fan van “kale” bietenpulp of grasbrok. Ik moet het echt lekker maken voor hem en doe er Nutrimash en muesli doorheen voor de smaak. Op deze manier vind ie het een feestje om te eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 01:22 



 
Profiel   

een schep all in soup van aveve (of een andere slobber) deed hier wonderen.
Nu geef ik de fibrebeet, zet beter aan (dus hoef er minder van te voeren) met een schep grasbrok erdoorheen (de fibrebeet is wat slijmerig, grasbrok geeft wat structuur).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 09:16 



 
Profiel   

Oké heb nu een zak muesli gekocht en heb 1/4 muesli en 3/4 bietenpulp. Hij gooit in elk geval niet direct zijn bak meer om! Anders kan ik misschien nog richting de 50/50 muesli bietenpulp.
Ik heb nu wel hippalgo herba-mix gekocht bij de petsplace hier, maar ik heb geen flauw idee of dat prima is of eigenlijk niet zo goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 19:20 



 
Profiel   

kijk anders even op de site van de verkoper voor info wat er in zit en of jouw paard het kan gebruiken?
en voor info over voer kun je hier ook heel veel vinden.



http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer-vergelijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 20:11 



 
Profiel   

Er staan geen suiker en zetmeelpercentages bij, maar gezien de samenstelling verwacht ik dat die niet laag zijn van de Herba-Mix. Ik zou die dus niet aanraden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-21 21:24 



 
Profiel   

Hallo allemaal, ik lees graag mee. Mijn paard is niet mager maar zou nog wel wat bij mogen. Hij krijgt lijnzaadolie bij, zo’n 60ml per dag. Maar ik zie hier ook 250ml voorbij komen. Tot waar zou ik dat dan evt kunnen opvoeren? Gaat om een paard van +- 500-550 kg denk ik. Atletisch gebouwd iig. Hij krijgt tevens onbeperkt hooi en een volledig krachtvoeder (dus incl vitaminen).

Ik lees ook goede dingen over fibrebeet en seniores priores. Welke heeft jullie voorkeur en waarom?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-21 11:27 



 
Profiel   

Ik heb sinds vandaag eggersmann aminoral binnen gehad maar heeft iemand enig idee hoeveel gram er in 1 zo'n maatbekertje zit? Ik kan nergens mijn keukenweegschaal vinden |o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 23:45 



 
Profiel   

even googlen :)

20 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag, in intensieve trainingsfasen kan de hoeveelheid worden vergroot tot 40 g per 100 kg lichaamsgewicht. Een maatbeker heeft een inhoud van ca. 70 g

bron:
https://nl.eggersmann.info/product/profi-aminoral/

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 06:30 



 
Profiel   

Merken jullie een verschil in de hoeveelheid ruwvoer die je paard eet als je het krachtvoer opschroeft? Sinds een tijd krijgt mijn paard het dubbele gewicht aan krachtvoer (verspreid over 4 voerbeurten dus niet een enorme bulk in 1 keer) vergeleken met ervoor, maar hij eet nu een stuk minder ruwvoer. Is dat logisch? Of zou er meer aan de hand zijn. Hij heeft beschikking tot onbeperkt ruwvoer maar ik kan monitoren hoeveel hij daadwerkelijk eet. Het hooi dat hij nu krijgt is van een andere partij dan eerst. Het is veel groener, zachter en fijner. Daarvoor zeer geel en stengelig. Lastig hoor zo’n sneeuwvlokje, mijn vorige paarden waren altijd zo makkelijk op gewicht te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 10:19 



 
Profiel   

ellepel schreef
even googlen :)

20 g per 100 kg lichaamsgewicht per dag, in intensieve trainingsfasen kan de hoeveelheid worden vergroot tot 40 g per 100 kg lichaamsgewicht. Een maatbeker heeft een inhoud van ca. 70 g

bron:
https://nl.eggersmann.info/product/profi-aminoral/


Fijn dankjewel dom dat ik niet op hun site gekeken heb haha, ik ga maar beginnen met 1 maatbeker per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 11:46 



 
Profiel   

Als mijn paard na opvoeren van flink krachtvoer minder ruwvoer gaat eten, zou ik me zorgen maken over maagzweren.
Wat voor en hoeveel krachtvoer geef je per keer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 10:23 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken, het is inmiddels opgelost. Het hooi was niet goed en daarom at hij weinig. Nu ander hooi en hij eet ruim de dagelijkse hoeveelheid droge stof (ik weeg het af). Gelukkig simpele oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 17:23 



 
Profiel   

Je kunt beginnen met een halve kilo droog gewogen en dan kijken hoe het gaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 08:08 



 
Profiel   

Ik wil eens een ruwvoer analyse doen om te zien wat daar in zit. Alleen mijn paard staat samen en krijgt onbeperkt. Kan ik te weten krijgen hoeveel hij eet? Anders heeft het misschien weinig nut ook haha.
En ik heb die simpele van pavo gezien met energie, eiwitten en suiker, zijn er nog mensen bekend met een andere?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 16:01 



 
Profiel   

Pavo laat het bij Eurofins doen, Eurofins biedt zelf ook 2 opties aan: voor de vitaminen en mienralen moet je de excellent hebben: https://www.eurofins-agro.com/nl-nl/equifeed

In de meeste gevallen is uitgaan van 2% van het lichaamsgewicht een veilige keuze voor het bepalen van de hoeveelheid vrep, vitaminen en mineralen. Anders zou je hem voor 12 uur op stal kunnen zetten met onbeperkt ruwvoer en vooraf en naderhand de inhoud van het net wegen, dan zou ik overigens minimaal 2% van het lichaamsgewicht aan ruwvoer in dat net doen. Dus bij een paard van 600kg is dat 12kg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-21 16:26 



 
Profiel   

Voor de mensen die bietenpulp voeren, hoeveel geven jullie?
Mijn merrie is wat een de magere kant, ze mist ook spieren dus ik geef haar naast haar hooi en brokken, vitamine en luzerne bij en 1x per dag 1 kg bietenpulp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 12:50 



 
Profiel   

Zonnebloem92 schreef
Voor de mensen die bietenpulp voeren, hoeveel geven jullie?
Mijn merrie is wat een de magere kant, ze mist ook spieren dus ik geef haar naast haar hooi en brokken, vitamine en luzerne bij en 1x per dag 1 kg bietenpulp.


Die van mij krijgt sinds 1 of 1.5 week ook 1 kg bij, vind dat ook al wel veel!
Als je het la g wil voeren moet je de scheve cal/fos verhouding recht trekken. Je zou het hiervoor kunnen mengen met zemelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 13:54 



 
Profiel   

Reeltje_5 schreef
Ben ik weer :’)
De bietenpulp is echt een hele hoop als het geweekt is. (Hij krijgt 2kg en ook al 250ml olie) Ik doe het in zo’n speciekuip en laat het dan gewoon op stal staan anders kan ik een uur wachten voor hij het op heeft.
In het begin at hij het achter elkaar door maar nu gaat hij het met steeds langere tanden eten. Het eerste wat hij doet is heel de bak omgooien zodat alles op de grond ligt tot frustratie van baasje haha. Hij staat samen met een andere pony die heeeel graag zijn eten af pakt. Normaal gezien geen probleem want hij laat zijn eten niet afpakken, mijn paard ‘staat boven’ de pony. Maar nu vind hij het soms zo oninteressant dat hij gewoon wegloopt en dan ziet pony zijn kans schoon natuurlijk. Het meeste zal hij zelf wel opeten maar ik weet niet hoeveel daadwerkelijk misschien een kwart wel niet? Of meer of minder?

Punt is dus, hij vind het niet lekker genoeg meer en misschien ook te veel om ineens op te eten. Ik kan helaas maar 1x per dag voeren.
Ik dacht misschien kan ik het mixen met wat anders wat de helft van de bietenpulp vervangt maar wel nog evenveel calorieën geeft zegmaar. Iets wat hij dus lekkerder vind. Maar welk voer kan ik dan het best geven? Wat is het voordeligst maar wel verantwoord en goed zegmaar.


Mijn paard krijgt 4x per dag Fibrebeet ( in totaal 5 handjes) gemengd met Pavo slobber (3 kilo) en in totaal 450 ml olie sinds hij terug is van de kliniek in oktober. Hij vindt het nog steeds te gek om dit te krijgen/eten, je krijgt er een dansje voor terug. Misschien is dat een optie voor je, om het te mengen met een beetje Pavo slobber?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 14:06 



 
Profiel   

Gulpje schreef
Reeltje_5 schreef
Ben ik weer :’)
De bietenpulp is echt een hele hoop als het geweekt is. (Hij krijgt 2kg en ook al 250ml olie) Ik doe het in zo’n speciekuip en laat het dan gewoon op stal staan anders kan ik een uur wachten voor hij het op heeft.
In het begin at hij het achter elkaar door maar nu gaat hij het met steeds langere tanden eten. Het eerste wat hij doet is heel de bak omgooien zodat alles op de grond ligt tot frustratie van baasje haha. Hij staat samen met een andere pony die heeeel graag zijn eten af pakt. Normaal gezien geen probleem want hij laat zijn eten niet afpakken, mijn paard ‘staat boven’ de pony. Maar nu vind hij het soms zo oninteressant dat hij gewoon wegloopt en dan ziet pony zijn kans schoon natuurlijk. Het meeste zal hij zelf wel opeten maar ik weet niet hoeveel daadwerkelijk misschien een kwart wel niet? Of meer of minder?

Punt is dus, hij vind het niet lekker genoeg meer en misschien ook te veel om ineens op te eten. Ik kan helaas maar 1x per dag voeren.
Ik dacht misschien kan ik het mixen met wat anders wat de helft van de bietenpulp vervangt maar wel nog evenveel calorieën geeft zegmaar. Iets wat hij dus lekkerder vind. Maar welk voer kan ik dan het best geven? Wat is het voordeligst maar wel verantwoord en goed zegmaar.


Mijn paard krijgt 4x per dag Fibrebeet ( in totaal 5 handjes) gemengd met Pavo slobber (3 kilo) en in totaal 450 ml olie sinds hij terug is van de kliniek in oktober. Hij vindt het nog steeds te gek om dit te krijgen/eten, je krijgt er een dansje voor terug. Misschien is dat een optie voor je, om het te mengen met een beetje Pavo slobber?

Bedankt voor de tip! Daar zit alleen wel 36% suiker+zetmeel in, lijkt me best veel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-21 14:36 



 
Profiel   

Hier staan ze standaard op 1 kg bietenpulp (ongeweekt). Voor de smakelijkheid doe ik er een beetje Foenegriek door (stimuleert sowieso honger/eetlust) maar heb in het verleden ook Nutrimash van Vitalbix gebruikt. Dat is heel laag in suiker en zetmeel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-21 10:44 



 
Profiel   

Heb de uitslag van hooi analyse wat vinden jullie hiervan en wat zouden jullie bijvoeren voor een paard wat meer aan de dunne dan dikke kant is en waarvan de bovenlijn schraal blijft? Hij krijgt dit onbeperkt. Hij is denk ong 1.60m
[ img ]

Nog een vraag, weten jullie dat? zijn er ook mensen die voedingsadvies geven die echt komen kijken ed bij je paard? Zelf vind ik het altijd lastig oordelen hoe hij eruit ziet. (Omgeving bergen op zoom).


Laatst bijgewerkt door Reeltje_5 op 07-04-21 15:05, in het totaal 2 keer bewerkt
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 15:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 195 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198 ... 216  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen