Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 217 [ 5417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Stress kan ook het gevolg zijn van niet dikker worden. Mijn pony was in het begin heel gestresst en kwam niks aan hoeveel we ook voerde. Nu is ze veel rustiger geworden en is al veel dikker geworden
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-07 19:52 



 
Profiel   

Klopt. Stress veroorzaakt gewichtsverandering, zowel bij
paarden als bij mensen.

Mijn pony met de vrachtwagen van Nederland naar
Spanje verhuisd. De eerste vier maanden vlogen de
kilo's er echt af en ik kon haar alles voeren zonder dat
ze ook maar een grammetje aan kwam.

Inmiddels is ze gesetteld, krijgt ze een granenmix
met maisvlokken en is ze weer mooi op gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-07 15:21 



 
Profiel   

paardenmeel, binne 2mnd was mijn paard weer de oude!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-07 20:45 



 
Profiel   

Mijn merrie is ook snel aan de magere kant. dit is wat ze te eten krijgt.
2 x per dag 1,5 kilo biks. 1 x per dag 1 kilo slobber en 2 x per dag kuilgras. wat bedoelen jullie met onbeperkt kuilgras gewoon mega veel geven??

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-07 10:33 



 
Profiel   

luwaniej1 schreef
Mijn merrie is ook snel aan de magere kant. dit is wat ze te eten krijgt.
2 x per dag 1,5 kilo biks. 1 x per dag 1 kilo slobber en 2 x per dag kuilgras. wat bedoelen jullie met onbeperkt kuilgras gewoon mega veel geven??

Kuilgras geven net zoveel als ze op kunnen dus naar behoeven geven. Lijkt mij in jou geval dan handig om ipv 2 x per dag 3 of 4 x te voeren en dan kleine beetjes kunnen ze ook van aankomen regelmaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 09:50 



 
Profiel   

is best vervelend want ik sta op een manege en daar word voor je gevoerd zeg maar... daar zeggen ze ook altijd niet te veel geven want dan staat tie dalijk met pijn in ze buik... maar dat klopt dus niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 12:09 



 
Profiel   

Van krachtvoer kun je wel teveel geven maar van ruwvoer niet zo snel of het moet heel jong hooi zijn of vette kuil. Denk dat ze aan hun geld denken helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 13:48 



 
Profiel   

@luwaniej1, inderdaad zou het beter zijn om 3 a 4 x per dag kuil te krijgen. Weet je ook hoeveel kuil het is. Ruwvoer moet minimaal 60% van het totale voer zijn, dus in jouw geval moet ze zeker 6 kilo hooi krijgen. Als er kuil wordt gevoerd moet dit nog meer zijn (kan even de berekening niet zo gauw vinden maar een kilo of 2 meer) daar er in kuil minder droge stof zit.

Mijn vorige paard was ook heel moeilijk op gewicht te houden, weidegang 24/7 was alleen maar mogelijk met bijvoeren, terwijl de andere op de wei niks extra's nodig hadden.

Naast maismeel helpt gehakseld mais ook goed. Hier zijn de meeste paarden ook nog heel erg gek op. Dit kan je ook gewoon zo voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 20:20 



 
Profiel   

wsundayl schreef
@luwaniej1, inderdaad zou het beter zijn om 3 a 4 x per dag kuil te krijgen. Weet je ook hoeveel kuil het is. Ruwvoer moet minimaal 60% van het totale voer zijn, dus in jouw geval moet ze zeker 6 kilo hooi krijgen. Als er kuil wordt gevoerd moet dit nog meer zijn (kan even de berekening niet zo gauw vinden maar een kilo of 2 meer) daar er in kuil minder droge stof zit.

Mijn vorige paard was ook heel moeilijk op gewicht te houden, weidegang 24/7 was alleen maar mogelijk met bijvoeren, terwijl de andere op de wei niks extra's nodig hadden.

Naast maismeel helpt gehakseld mais ook goed. Hier zijn de meeste paarden ook nog heel erg gek op. Dit kan je ook gewoon zo voeren.


ik heb inderdaad op de pavo site die rantsoen check gedaan. daar kwam uit voor naomie dan 3 tot 4 kilo krachtvoer en 6 tot 6,5 kilo ruwvoer. krachtvoer krijgt ze voldoende maar ruwvoer betwijfel ik heb dus gister bij de paarden drogist le brick besteld daar krijgt ze sinds vandaag savonds een halve van bij en vrijdag komt treurniet en die heeft een zak lucerne bij zich voor der. slobber wil ik ook gaan minderen sgijnt ook niet goed te zijn door de vele suikers... ik dacht steeds he ze is aan gekomen en dan stond ze op een andere manier en dan dacht ik hmmm toch niet.. maar nu is ze cht aangekomen er is dus hoop Haha! (ze is van de week ook 2 keer wezen slaapwandelen bij de hooikar als je begrijpt wat ik bedoel Tong uitsteken

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 22:39 



 
Profiel   

Kijk eens Lachen. Een centraal topic dat ik nog niet gezien had Lachen.

Hallo Doei!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 22:44 



 
Profiel   

hoi Haha!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 22:56 



 
Profiel   

Die van mij is ook niet dik te krijgen. Bij hem is het ook vooral stress Lachen. Helaas heb ik dat niet helemaal onder controle wanneer hij stress ervaart of niet Scheve mond. Echte middelen om hem dik te krijgen heb ik nog niet gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 23:01 



 
Profiel   

ja is moeilijk he...maismeel heb ik een tijdje gevoerd en dat wekt op zich wel maar is volgens mij ook niet echt goed net als met slobber.. en nu heb ik dan het ruwvoer verhoogt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 23:20 



 
Profiel   

Maismeel heb ik ook een poos gevoerd, gemengd met zemelen en dan als slobber. Ik voer nu gewone Pavo slobber met een fikse scheut zonnebloemolie. Daarnaast brok en voordroog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-07 23:21 



 
Profiel   

Le Brick leek mij ook geweldig alleen Nusca lustte dat natuurlijk weer niet. de pavosite gaat volgens mij wel uit van hooi, dus kuil zou dan nog wat meer moeten zijn.

Is het niet mogelijk voor je om haar 's middags ook hooi te geven of is dit door school niet elke dag te doen. Anders zou je haar beter 's middags die Le Brick kunnen geven (of iemand laten doen) zodat het meer verspreid is over de dag wat ze binnenkrijgt (weet niet hoe laat ze het laatste hooi krijgt, in mijn herrinnering zo rond 8 uur was dat?)

Ik dacht juist dat er in maismeel helemaal niks zat behalve dat het dikker maakte, weet wel dat je met gehakseld mais moet uitkijken dat het niet is gaan gisten anders heb je een dronken paard.

Vroeger werd er altijd gezeg dom aardappelschillen te geven om ze dikker te krijgen, wel schoongewassen natuurlijk. Schijnt vol zetmeel te zitten, maar weet niet meer of dit nou wel zo gezond was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 00:07 



 
Profiel   

wsundayl schreef
Le Brick leek mij ook geweldig alleen Nusca lustte dat natuurlijk weer niet. de pavosite gaat volgens mij wel uit van hooi, dus kuil zou dan nog wat meer moeten zijn.

Is het niet mogelijk voor je om haar 's middags ook hooi te geven of is dit door school niet elke dag te doen. Anders zou je haar beter 's middags die Le Brick kunnen geven (of iemand laten doen) zodat het meer verspreid is over de dag wat ze binnenkrijgt (weet niet hoe laat ze het laatste hooi krijgt, in mijn herrinnering zo rond 8 uur was dat?)

Ik dacht juist dat er in maismeel helemaal niks zat behalve dat het dikker maakte, weet wel dat je met gehakseld mais moet uitkijken dat het niet is gaan gisten anders heb je een dronken paard.

Vroeger werd er altijd gezeg dom aardappelschillen te geven om ze dikker te krijgen, wel schoongewassen natuurlijk. Schijnt vol zetmeel te zitten, maar weet niet meer of dit nou wel zo gezond was.


in de zomervakantie, krijgt ze het wanneer ik op stal ben, dit is meestal rond een uur of 2 dus dat komr goed uit. Op de pavo site spraken ze ook gewoon over kuil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 07:52 



 
Profiel   

Aardappelschillen zal ik niet snel voeren. Aardappel is familie van de nachtschade, dus vooral als er wat uitlopers/paarse plekken op zitten dan is het niet meer echt gezond.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 10:48 



 
Profiel   

Ik geef wel af en toe een gekookte aardappel, maar de meeste lusten dit niet. Schijnt nogal aan te zetten.
Net als brood.
Maar dat zijn allemaal dingen die wel eens als extra'tje kunnen, maar ik niet echt serieus in grote hoeveelheden zou willen voeren.

Brood hielp bij mijn hengst wel altijd goed. Hij heeft een tijdje bij een boer gestaan die er gewoon 2 broden bij gooide omdat hij 'zo mager' (lees: heel ietsje schraal door het dekken) was. Maar als je shet in knie hoog gras staat en er nog rustig 2 broden bij krijgt(terwijl hij toen niets meer te dekken had) groeit hij vanzelf dicht Knipoog.

Ik vind energiekern mix van Subli geweldig. Al mijn pony's krijgen het voor de keuring een beetje bij, en de gene die slecht op gewicht te houden zijn krijgen het het hele jaar door.


PS. mijn 3 jarige kleuter waar ik het op de 1e pagina op had is overleden. Het 'virusje' bleek droes te zijn wat naar binnen is geslagen (geen bekende bult gezien bij haar, bij 5 van de 6 ziek geweeste pony's niet!).

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 14:44 



 
Profiel   

Dennis schreef
Ik geef wel af en toe een gekookte aardappel, maar de meeste lusten dit niet. Schijnt nogal aan te zetten.
Net als brood.
Maar dat zijn allemaal dingen die wel eens als extra'tje kunnen, maar ik niet echt serieus in grote hoeveelheden zou willen voeren.

Brood hielp bij mijn hengst wel altijd goed. Hij heeft een tijdje bij een boer gestaan die er gewoon 2 broden bij gooide omdat hij 'zo mager' (lees: heel ietsje schraal door het dekken) was. Maar als je shet in knie hoog gras staat en er nog rustig 2 broden bij krijgt(terwijl hij toen niets meer te dekken had) groeit hij vanzelf dicht Knipoog.

Ik vind energiekern mix van Subli geweldig. Al mijn pony's krijgen het voor de keuring een beetje bij, en de gene die slecht op gewicht te houden zijn krijgen het het hele jaar door.


PS. mijn 3 jarige kleuter waar ik het op de 1e pagina op had is overleden. Het 'virusje' bleek droes te zijn wat naar binnen is geslagen (geen bekende bult gezien bij haar, bij 5 van de 6 ziek geweeste pony's niet!).


Ach gossie wat erg voor je veel sterkte Ach gut

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 19:19 



 
Profiel   

He getver Dennis Scheve mond. Heel veel sterkte Ach gut.

Ik wist niet dat gekookte aardappel ook dik maakte Haha!. Volgens mij kan ik dat echt niet naar binnen krijgen bij Paardlief Haha!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 19:25 



 
Profiel   

mischien een stomme vraag.. moet je die aardappel wel af laten koelen toch??

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-07 22:11 



 
Profiel   

Ja, dat raad ik wel aan Knipoog.

Ik ben ze allemaal flink aan het bij voeren omdat er dus 5 herstellende van droes zijn.
De enige die er niet van te leiden gehad heeft is mijn hengst, die ben ik meteen toen hij koorts kreeg extra gaan voeren, maar hij heeft wel de hengstigheid van zijn merrie(die was hengstig toen ze zelf ziek was en de laatste 2 dagen was Dennis ziek Knipoog ) gemist en werkt al 1,5 week niet. Dus die begint nu zelfs wat aan te zetten Bloos. Ach, liever dit bij een ziek paard dan dat er niets van over blijft Knipoog,terug zetten in voer doe ik pas als hij er weer helemaal boven op is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-07 14:35 



 
Profiel   

Djilan schreef
Bietenpulp, maisproducten en zelfs foene griek helpen bij het aankomen Knipoog

hee,
ik heb een vraagje ook mijn pony is te dun maar waar halen jullie maismeel Bloos

alvast bedankt
Pling

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-07-07 10:44 



 
Profiel   

iedereen heeft het hier over een behoorlijke hoeveelheid maismeel, maar wat is een normaale hoeveelheid?????
En moet je er dan een papje van maken???????

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-07 12:55 



 
Profiel   

Nou ik had ook gepost op pag 1 dattie niet dikker werd, blijkt achteraf te kloppen!!

DA gebeld, heeft bloed getapt en mest onderzocht, was allebei prima in orde.. Tandarts is geweest, bleek er een afgebroken kies ontstoken te zijn, daardoor doet t kauwen zeer, er kwam allemaal pus uit... Maandag wordt hij geopereerd om de rest van de tand en de ontsteking te verwijderen! dus weer duimen!!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-07-07 13:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 217 [ 5417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen