Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 197 van de 217 [ 5417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Ik lees aandachtig mee over soja maar ik heb ook een vraag.

Ik zoek een senioren slobber (of nat te voeren brok/muesli) die aanvullend is aan zo’n 800 gram Pavo InShape (volle overschep) en 200ml lijnzaadolie. Nat voeren is belangrijk omdat paard nogal snel droge mest heeft en dan koliek krijgt.
In heb wel SP gevoerd of bietenpulp en nu voer ik Pavo slobber (ivm gemak doordat ikzelf een periode niet kon voeren). Dat raakt op en wil toch weer investeren in iets dat nog meer bijzet. Over SP ben ik niet heel tevreden.

Paard is 26 en staat in een groep met dikkere paarden, hooi is dus arm en wordt uit netten gegeven. Gebit is erg goed. Ze staat iedere dag minimaal 1x volledig apart voor 1,5 - 2 uur met haar bakje en onbeperkt hooi en dan nog 4 uren met één ander paard en flinke hooinetten.

Nu wordt er tegenwoordig zo veel seniorverpleegkundige aangeboden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. En hoewel ik met liefde veel geld aan haar voer uit geef wil ik dan wel graag echt verschil merken, anders houd ik het bij pulp voor de vocht en zoek ik de eiwitten en vetten ergens anders. Wat zijn jullie ervaringen met seniorslobbers vergeleken met SP? Welke is de moeite waard?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:17 



 
Profiel   

Ik ben hier heel erg tevreden over de Fibrebeet. Dat zet aan als een tierelier bij mijn 25jarige.
Ik heb dit afgelopen winter gevoerd in combi met sojaschroot, en paard is aan de volle kant de winter uitgekomen terwijl ze er mager in ging (met 1 volle voerschep per dag en onbeperkt hooi ernaast)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:39 



 
Profiel   

Hi allemaal,
Interessant topic dit! Ik heb de laatste 10 pagina's even teruggelezen.
Ik heb een bijna 7 jarige volbloed arabier, die mede vanwege zijn ataxie erg schraal blijft en achterblijft in spieren.

Hij heeft beschikking over 24/7 ruwvoer (hooi van eigen land). Voorheen voerde ik Pavo, maar daar werd hij helaas niet beter van.
Inmiddels zijn we over op de kruidenmix van HorseComplete, een paar handjes Pavo voor de smaak, (oude mix van 21+, topsport en Energy control) 400g Vitalbix daily complete en 500g Coolstance Copra. Of nou ja, die 500g is het doel, want echt smakelijk vindt hij het niet.. -O- Ik gok dat we nu op ong. 200g per dag zitten wat hij wil eten.

Als andere aanrader kregen we 400g Balancer Pro plus van Je paard gezond en fit en 1,2kg Equifyt Gold, maar dat hebben we dus nog niet geprobeerd. Eerst proberen of die Coolstance Copra er toch gewoon in gaat.. Toch ben ik nieuwsgierig naar jullie meningen en tips!

Paard in kwestie:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 12:56 



 
Profiel   

Mijn paard vond coolstance copra niet te nassen. Zou letterlijk liever verhongeren dan dat eten. Equifyt Zupa en pavo fibrebeet hebben het hier gedaan. Van beide 2 scheppen per dag, verdeeld over 4 voerbeurten. Daarnaast nog 4 voerbeurten krachtvoer. Overdag op een volle weide en ‘s avonds onbeperkt hooi. Gaf ook lijnzaadolie bij, maar of dat echt een verschil heeft gemaakt durf ik niet te zeggen. Volgens mij maakte het de mest vooral wat dun, maar aanzetten deed het niet. Mijn paard was overigens een stuk schraler dan die van jou, ribben waren te tellen.

Ik geef nu af en toe de fibrebeet als slobbertje na het rijden. Zit zo goed als niets in dus ik geef dit liever dan de andere slobbers vol troep. Paard doet er echt een moord voor ;). Inmiddels weer mooi op gewicht en zeker met het weideseizoen dat net begonnen is, ben ik al een maand of twee gestopt met bijvoeren. Dus nu gras, ‘s avonds hooi en 3x krachtvoer per dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:46 



 
Profiel   

Theoretisch gezien zou de Fibrebeet voor ons niks moeten toevoegen, aangezien bietenpulp en lucerne ook gewoon ruwvoer is. Ik ben daarnaast eigenlijk ook een beetje klaar met Pavo. :')

Naast ongeveer 3u per dag volle wei en verder onbeperkt hooi ter beschikking zou nog meer ruwvoer niet zo heel veel moeten doen lijkt me? Lijnzaadolie krijgt mijn paard ook, die van Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 13:55 



 
Profiel   

ik dacht dat ook hoor, ik gaf al bietenpulp, zemelen, grasbrok hoog in eiwit, luzerne en een vitaminebrok. In totaal kreeg ze 3-4 kilo droog
Van de fibrebeet kreeg ze mss 1.5 kilo maximaal, en je zag haar aankomen, moet toch iéts inzitten dat het doet. Toen ik de sojaschroot toevoegde zette het nog meer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:03 



 
Profiel   

Nouja, je vroeg om tips, dus ik geef aan wat voor ons werkt. :D Mijn paard kreeg ook onbeperkt ruwvoer aangeboden maar daarmee zou hij het gewoon niet redden. Dan had ik hem deze winter kunnen laten inslapen.

Wat voor gehaltes zit er in je hooi? Heb je het laten testen? Waarom ben je klaar met pavo?

Ik heb ook Equifirst gevoerd. Gaf zelf de omega 3 mix maar ze hebben nog veel meer. De linamix hoor ik veel goeds over, maar die zitten al in de omega 3 mix verwerkt dus die heb ik niet los gevoerd. Nu heb ik wel een paard met een hoge energiebehoefte dus daar kan ik behoorlijk wat in stoppen. Andere paarden zouden dan enorm gaan stuiteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:03 



 
Profiel   

Sok schreef
Theoretisch gezien zou de Fibrebeet voor ons niks moeten toevoegen, aangezien bietenpulp en lucerne ook gewoon ruwvoer is. Ik ben daarnaast eigenlijk ook een beetje klaar met Pavo. :')

Naast ongeveer 3u per dag volle wei en verder onbeperkt hooi ter beschikking zou nog meer ruwvoer niet zo heel veel moeten doen lijkt me? Lijnzaadolie krijgt mijn paard ook, die van Vitalbix.



en wat dan als je gewoon die 3 uur wei langer maakt?
het zou mijn voorkeur wel hebben,in gras en kruiden zit vaak zoveel meer dan in supplementen.
kun je niet eerst eens kijken naar bijvoorbeeld 5 uur gras?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 16:57 



 
Profiel   

Zijn er mensen die voor mij eens willen kijken. Ik voer momenteel atleet van subli bij voor wat eiwitten, nu ga ik over naar sojaschroot. Hier lijkt het eiwit even hoog, dus zou ik 1:1 over kunnen. Wie heet hier meer verstand van? Voer nu 500 gram atleet, kan ik dan overstappen op 500 soja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 18:56 



 
Profiel   

Weet je zeker dat de sojaschroot die je gaat voeren maar 41% ruw eiwit heeft? 46-48% is veel gebruikelijker (het staat op de zak). 500g sojaschroot is vrij veel, maar het kan zijn dat je een reus hebt. Om een indicatie te geven: de Groninger die we hebben staan is 1.80 en heeft een ideaalgewicht van 750-800kg. Hij kreeg van de winter op graszaadhooi (dus extreem arm hooi) 400g sojaschroot, omdat hij met 300g iets inteerde. Toen hij 1 uur op het gras stond (half maart) begon bij zijn maatje de stal snel te stinken (onze stallen stinken normaal nooit). Ze zijn toen allebei 100g sojaschroot minder gaan krijgen en de bespiering is intact gebleven (De stank is wel weg).

Sojaschroot is ongeveer 90% verteerbaar eiwit, dus 47% ruw eiwit = 42% vrep = 420g vrep. Atleet zit op 306g vrep, dus ruim een kwart minder. 500g atleet zou dan dus gelijk zijn aan 375g sojaschroot. Maar ik zou zelf eerder beginnen met 300g sojaschroot.

Ik bestel het overigens hier: https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 19:40 



 
Profiel   

Mizora schreef
Weet je zeker dat de sojaschroot die je gaat voeren maar 41% ruw eiwit heeft? 46-48% is veel gebruikelijker (het staat op de zak). 500g sojaschroot is vrij veel, maar het kan zijn dat je een reus hebt. Om een indicatie te geven: de Groninger die we hebben staan is 1.80 en heeft een ideaalgewicht van 750-800kg. Hij kreeg van de winter op graszaadhooi (dus extreem arm hooi) 400g sojaschroot, omdat hij met 300g iets inteerde. Toen hij 1 uur op het gras stond (half maart) begon bij zijn maatje de stal snel te stinken (onze stallen stinken normaal nooit). Ze zijn toen allebei 100g sojaschroot minder gaan krijgen en de bespiering is intact gebleven (De stank is wel weg).

Sojaschroot is ongeveer 90% verteerbaar eiwit, dus 47% ruw eiwit = 42% vrep = 420g vrep. Atleet zit op 306g vrep, dus ruim een kwart minder. 500g atleet zou dan dus gelijk zijn aan 375g sojaschroot. Maar ik zou zelf eerder beginnen met 300g sojaschroot.

Ik bestel het overigens hier: https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/


Dankjewel voor de info, heb die van forfarmers, staat bij 480 g/kg ruw eiwit

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 22:15 



 
Profiel   

Zamba schreef
Mizora schreef
Weet je zeker dat de sojaschroot die je gaat voeren maar 41% ruw eiwit heeft? 46-48% is veel gebruikelijker (het staat op de zak). 500g sojaschroot is vrij veel, maar het kan zijn dat je een reus hebt. Om een indicatie te geven: de Groninger die we hebben staan is 1.80 en heeft een ideaalgewicht van 750-800kg. Hij kreeg van de winter op graszaadhooi (dus extreem arm hooi) 400g sojaschroot, omdat hij met 300g iets inteerde. Toen hij 1 uur op het gras stond (half maart) begon bij zijn maatje de stal snel te stinken (onze stallen stinken normaal nooit). Ze zijn toen allebei 100g sojaschroot minder gaan krijgen en de bespiering is intact gebleven (De stank is wel weg).

Sojaschroot is ongeveer 90% verteerbaar eiwit, dus 47% ruw eiwit = 42% vrep = 420g vrep. Atleet zit op 306g vrep, dus ruim een kwart minder. 500g atleet zou dan dus gelijk zijn aan 375g sojaschroot. Maar ik zou zelf eerder beginnen met 300g sojaschroot.

Ik bestel het overigens hier: https://www.grevers-winkel.nl/product/9 ... o%29-20kg/


Dankjewel voor de info, heb die van forfarmers, staat bij 480 g/kg ruw eiwit

Oh, waar haal je die? Die van mij krijgt van de Heus maar da's 44/7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:53 



 
Profiel   

Voert er hier iemand lijnzaadschilfers? Volgens de fabrikant (Arie Blok) zou ik 100 tot 200 gram per 100 kg paard moeten voeren. Is dat niet veel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-21 21:54 



 
Profiel   

Hoi, ik ben nog steeds een beetje aan het rondkijken. Mijn paard mag er nog wat vetjes bij en zijn nu bezig met spieropbouw. Ze krijgt nu 1,5 schep Subli Zonder en 1,5 schep Subli Granenmix+ per dag. Overdag volle weide en 's nachts onbeperkt goede kwaliteit hooi. Heb een paard dat zeer gevoelig reageert op eiwitten, maar ik heb het idee dat ze met overdag weide en de brok goed aan haar behoefte komt. Ga ik eiwit toevoegen, staat ze met bulten. Het is geen luzerne-allergie want dat krijgt ze niet. Sojaschroot oid ga ik niet aan beginnen. Ik wil eigenlijk van de granenmix af en heb nu twee verschillende soorten voer gevonden die me wel wat lijken:

Subli Omega 3-6-9 en Masters Omega Plus. Is er toevallig iemand bekend met een van deze twee? Het is beide een aanvullend voeder zag ik, dus niet de bedoeling om er kilo's van per dag te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-21 22:14 



 
Profiel   

Ik vroeg mij af of jullie mij advies kunnen geven. Mijn merrie van 27 staat op pensioen op 8 hectare grond en wordt met alleen gras en als er niet genoeg gras is hooi niet dikker. Ze is op een rusthuis waar ze eerder stond mager geworden en ze krijgt het er niet bij gegeten. Wormonderzoek wil ik nog doen maar dat valt niet mee omdat ze in een kudde staat. Ze is niet gevoelig voor HB en haar gebit is nog perfect. Wat zou ik haar kunnen bijvoeren?

Voordat ze naar het rusthuis ging

[ img ]

Nu

[ img ]


Eerder heb ik haar wel is dikker gekregen met speedibeet en luzerne maar speedibeet wordt nu lastig ivm dat andere mensen het voor mij gaan voeren en dat moet weken eerst.

Dit is mijn lijstje nu:
Merrie brok of subli atleet met luzernebrok of grasbrok of luzerne of gras mix (weet niet zo goed wat de pluspunten zijn van elk) met olie. Zou ze dan nog een vitaminebrok nodig hebben of red ik dat genoeg met de merrie brok of de subli atleet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-21 13:10 



 
Profiel   

Hoi! Op de laatste post is eigenlijk niet gereageerd, maar ik denk dat dit wel het best passende topic is voor mijn vraag. Hopelijk is er iemand die met me mee zou kunnen denken :)

Ik heb een 13-jarige Friese merrie die met een peesblessure staat. Ze staat 24/7 op een stukje weide met haar vriendin (ook met peesblessure), afgezet in een grote wei dus ik kan het stukje steeds opschuiven dus ze hebben genoeg gras om te eten.
De laatste 2 weken is ze enorm ingevallen en lijkt ze af te vallen. Eerst dacht ik door stress na kliniekbezoek/pijn, maar stress zou ik verwachten dat inmiddels weg zou zijn en ik heb haar een week metacam gegeven maar ook dit maakte geen verschil wat betreft ingevallen flanken. Ook een zandweg kuur gegeven voor het geval dat.
Nu moesten ze ivm koliek van haar maatje een paar nachtjes in de paddock (uitloopstal) waar ze gewoon ruwvoer gevoerd werden, en mijn paard leek niet per se aan te vallen op het ruwvoer, dus ik krijg niet het idee dat ze toch enorm honger heeft ondanks het gras.
Ik ben haar gaan bijvoeren. Ze kreeg 1 schep Vitalbix brokjes + 1 schep Vitalbix active+ + (normaal na arbeid) 1 schep slobber van cavalor. Dit heb ik inmiddels verdubbeld, maar ze blijft afvallen. Nu denk ik dat het deels spieren zijn die ze kwijt raakt, maar ik kan dr ribben inmiddels voelen…

Hebben jullie nog een tip voor iets dat goed aanzet, maar niet heet maakt (gezien ze zich rustig moet houden)? Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

Wormonderzoek staat op de planning als voer niet werkt, maar lijkt onwaarschijnlijk (begin van het weideseizoen is alles onderzocht en heeft mijn paard een spuit gehad).

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:42 



 
Profiel   

Kever schreef
Hoi! Op de laatste post is eigenlijk niet gereageerd, maar ik denk dat dit wel het best passende topic is voor mijn vraag. Hopelijk is er iemand die met me mee zou kunnen denken :)

Ik heb een 13-jarige Friese merrie die met een peesblessure staat. Ze staat 24/7 op een stukje weide met haar vriendin (ook met peesblessure), afgezet in een grote wei dus ik kan het stukje steeds opschuiven dus ze hebben genoeg gras om te eten.
De laatste 2 weken is ze enorm ingevallen en lijkt ze af te vallen. Eerst dacht ik door stress na kliniekbezoek/pijn, maar stress zou ik verwachten dat inmiddels weg zou zijn en ik heb haar een week metacam gegeven maar ook dit maakte geen verschil wat betreft ingevallen flanken. Ook een zandweg kuur gegeven voor het geval dat.
Nu moesten ze ivm koliek van haar maatje een paar nachtjes in de paddock (uitloopstal) waar ze gewoon ruwvoer gevoerd werden, en mijn paard leek niet per se aan te vallen op het ruwvoer, dus ik krijg niet het idee dat ze toch enorm honger heeft ondanks het gras.
Ik ben haar gaan bijvoeren. Ze kreeg 1 schep Vitalbix brokjes + 1 schep Vitalbix active+ + (normaal na arbeid) 1 schep slobber van cavalor. Dit heb ik inmiddels verdubbeld, maar ze blijft afvallen. Nu denk ik dat het deels spieren zijn die ze kwijt raakt, maar ik kan dr ribben inmiddels voelen…

Hebben jullie nog een tip voor iets dat goed aanzet, maar niet heet maakt (gezien ze zich rustig moet houden)? Of zie ik nog iets anders over het hoofd?

Wormonderzoek staat op de planning als voer niet werkt, maar lijkt onwaarschijnlijk (begin van het weideseizoen is alles onderzocht en heeft mijn paard een spuit gehad).


Kunnen idd spieren zijn opzich is de ribben kunnen voelen maar niet kunnen zien juist goed maar dan moet je wel weten waardoor ze afvalt. Ik zou zo uit je verhaal geen oorzaak kunnen herleiden.. Heb je een voor en nu foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 08:51 



 
Profiel   

Ik zou eigenlijk een bloedonderzoek laten doen, om uit te sluiten dat er niet bijv een ontsteking in de darmen zit waardoor ze afvalt. Mocht daar niets uit komen dan kun je kijken naar ruwvoervervangers: seniores priores, fibrebeet. Equifyt Zupa is een fijne slobber om dik te maken. Coolstance copra kun je proberen. En anders iets van ollie? Mijn paard krijgt omega 3 mix bij van subli, dat is olie in vaste vorm. Vindt hij erg lekker.

Als ze stil staat zullen de spieren gaan verdwijnen. Dan lijkt t ook ineens een heel ander paard. Heb je idd fotos?

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:24 



 
Profiel   

Voer je andere ruwvoer? Ik merk dat het gras hier ook minder energie heeft, waar ze eerder dik werden van het gras vallen ze nu iets af terwijl ze nog wel op het gras staan.
Daarnaast voer ik nu ruwvoer wat ook iets minder energie bevat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-21 09:43 



 
Profiel   

Als gras niet genoeg doet zou ik toch ook op de wei hooi gaan bijvoeren. Bij voorkeur ook geanalyseerd hooi, waarvan je weet dat ze er energie uit kan halen. Kan inderdaad ook zijn dat de darmen de voedingsstoffen niet goed op kunnen nemen en dat ze daarom niet aankomt. Gezien ze een peesblessure heeft gok ik dat ze stil staat? Dan zou ik sowieso stoppen met de Active+, dat heeft ze dan niet nodig. Een paard laten aankomen doe je met ruwvoer, niet met krachtvoer. De Cavalor Mash & Mix is geen gezond product, dus dat zou ik ook weglaten. Als je dat verdubbelt gaan de darmen van je paard het alleen maar moeilijker krijgen. Je zou inderdaad Equifyt Zupa kunnen geven om haar aan te laten komen. Is er recent een mestonderzoek gedaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 08:42 



 
Profiel   

Bedankt voor het meedenken!
Ik ben me ervan bewust dat ze in eerste plaats ruwvoer moeten krijgen in plaats van krachtvoer. Helaas valt ze ook niet aan op het ruwvoer. Het is kuil, maar zo goed als hooi, komt eveneens uit de ruwvoeranalyses die we regelmatig doen. Er staat genoeg gras, haar weidemaatje staat wel constant te grazen.

Ik heb een mestonderzoek aangevraagd om dat in ieder geval uit te kunnen sluiten.
Ik kan me slecht voorstellen dat het iets van binnenuit is, omdat het invallen de dag na de kliniek is begonnen (2 weken geleden). Ook van een wormenbesmetting zijn ze natuurlijk niet in een paar uur ingevallen. Maar een bloedonderzoek is iets wat ik nog in gedachten zal houden mocht het niet bijtrekken.

Olie vond ik ook een goeie tip, ik heb lijnzaadolie gehaald om toch iets meer kcal te voeren. Equifyt Zupa ga ik eens opzoeken!

Ik heb weinig goede standfoto's merk ik, hopelijk schetst dit een beeld.

Dit is 2017
[ img ]

September 2020
[ img ]

Hierna hebben we gedoe gehad met een niet passend zadel waar ze rugpijn door kreeg en zijn we tot februari 2021 uit de running geweest.

Maart 2021
[ img ]

Nu, afhankelijk van de hoek en het licht zie je goed hoe ingevallen ze is bij de flanken.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-21 17:26 



 
Profiel   

Kever, is de tandarts al geweest? Kan ook zijn dat ze toch van iets in de mond last heeft en daarom minder eet.

Daarnaast is lijnzaadolie inderdaad wel een goede voor extra calorieën
Mijn paard is uiteindelijk het beste aangekomen van Sojaschroot toevoegen aan de slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 08:52 



 
Profiel   

ze heeft op de kliniek gestaan en heeft metacam gehad?
denk dat je misschien ook even moet kijken naar iets wat de maag ondersteund.
kan echt zomaar zijn dat ze wat zweren heeft ontwikkeld.
metacam is best heftig spul namelijk wat wel irriteert .

die slobber van cavalor,welke is dat?

ik ben donderdag met mijn ruin in utrecht geweest,daar voerden ze ook allemaal seniores priores bij aan paarden die geen ruwvoer kregen.
ook stond daar sojaschroot brok. heel interessant!
kijk anders eens of je de cavalor slobber kunt vervangen door de seniores priores?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:03 



 
Profiel   

Kever schreef
Bedankt voor het meedenken!
Ik ben me ervan bewust dat ze in eerste plaats ruwvoer moeten krijgen in plaats van krachtvoer. Helaas valt ze ook niet aan op het ruwvoer. Het is kuil, maar zo goed als hooi, komt eveneens uit de ruwvoeranalyses die we regelmatig doen. Er staat genoeg gras, haar weidemaatje staat wel constant te grazen.

Ik heb een mestonderzoek aangevraagd om dat in ieder geval uit te kunnen sluiten.
Ik kan me slecht voorstellen dat het iets van binnenuit is, omdat het invallen de dag na de kliniek is begonnen (2 weken geleden). Ook van een wormenbesmetting zijn ze natuurlijk niet in een paar uur ingevallen. Maar een bloedonderzoek is iets wat ik nog in gedachten zal houden mocht het niet bijtrekken.

Olie vond ik ook een goeie tip, ik heb lijnzaadolie gehaald om toch iets meer kcal te voeren. Equifyt Zupa ga ik eens opzoeken!

Ik heb weinig goede standfoto's merk ik, hopelijk schetst dit een beeld.

Dit is 2017
[ [url=m/GeZ7L1.jpg]Afbeelding[/url] ]

September 2020
[ [url=m/lnflEV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hierna hebben we gedoe gehad met een niet passend zadel waar ze rugpijn door kreeg en zijn we tot februari 2021 uit de running geweest.

Maart 2021
[ [url=m/vOHj1F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nu, afhankelijk van de hoek en het licht zie je goed hoe ingevallen ze is bij de flanken.
[ [url=m/FUjrik.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Luq6jV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Kan je de ribben voelen? Want die zie ik niet op de foto's. Ik vind dr vooral bespuering kwijtgeraakt maar dat is logisch bij de situatie die je omschrijft. Ik zou afwachten of het stabiel blijft en als je dalijk weer gaat rijden evt een spieropbouwend supplement geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 09:23 



 
Profiel   

Bedankt weer voor het meedenken!
Daphara: de tandarts komt minimaal elk jaar en is in het voorjaar nog geweest. De dierenarts heeft kort geleden ook in haar mond gekeken en vond het er allemaal netjes uitzien.

Ellepel: ik ben al eens eerder naar de kliniek geweest omdat ik dacht aan maagzweer, maar de dierenarts zei toen dat hij werkelijk nog nooit een paard heeft gehad wat doorkortdurig gebruik van metacam een maagzweer had gezien, dus daar ga ik eerlijk gezegd niet vanuit.
De slobber is de Mash & Mix als ik het goed heb.
Seniores priores wellicht ook nog een goeie!

Blaze: ik kan ze voelen, maar nog niet extreem hoor. Ik maak me vooral zorgen om de ingevallen flanken die niet bijtrekken. Dat heeft ze nog nooit gehad, en nu al 2,5 week enorme kuilen. Maar gezien metacam geen verschil maakt, vermoed ik niet dat het een reactie op pijn is. Maar wat dan wel…

Ik verwacht vandaag uitslag van wormonderzoek, haar weidegenootje was helemaal schoon dus dat verwacht ik bij haar eerlijk gezegd ook.

We puzzelen verder..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-21 11:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 197 van de 217 [ 5417 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 ... 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen