Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 169 van de 217 [ 5416 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Lexa eten ze hier ook goed hoor.
Appie is heel kieskeurig met vitaminekorrel,maar lexa vind hij lekker :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-19 14:39 



 
Profiel   

Het ruikt ook heel zoet, ik ben er tot nu toe nog geen enkele tegen gekomen die het niet wilde.
(7 "eigen" paarden + hier en daar een paard die eentje kreeg als snoepje)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-19 14:56 



 
Profiel   

Mijn paard moet op aanraden van de dierenarts 1 emmer luzerne krijgen per dag. Alleen wil hij dit met geen mogelijkheid eten. Nou heb ik al luzerne met melasse gekocht omdat het al een moeilijke eter is maar hij laat het gewoon staan. We hebben het al gemengd met zijn brokken maar dan laat hij en zijn brokken en de luzerne staan. Is er iemand die een tip heeft die wel zou kunnen werken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 10:27 



 
Profiel   

Kim_23 schreef
Mijn paard moet op aanraden van de dierenarts 1 emmer luzerne krijgen per dag. Alleen wil hij dit met geen mogelijkheid eten. Nou heb ik al luzerne met melasse gekocht omdat het al een moeilijke eter is maar hij laat het gewoon staan. We hebben het al gemengd met zijn brokken maar dan laat hij en zijn brokken en de luzerne staan. Is er iemand die een tip heeft die wel zou kunnen werken?


Luzerne ivm extra vezels of ivm extra eiwit? In het tweede geval zou je ook luzerne brok kunnen proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 11:01 



 
Profiel   

Geef je het in 1x?
Hier is een emmer vol teveel,zou ik het verdelen over 3x dan gaat het wel op :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 11:31 



 
Profiel   

als het om meer eiwit gaat kan je ook fetura voeren. Is een grasbrok, ik week het altijd maar een rustige eter kan het ook zo eten.
Als dat ook niet kan, lijnzaad bevat ook veel eiwit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 12:26 



 
Profiel   

carika schreef
Kim_23 schreef
Mijn paard moet op aanraden van de dierenarts 1 emmer luzerne krijgen per dag. Alleen wil hij dit met geen mogelijkheid eten. Nou heb ik al luzerne met melasse gekocht omdat het al een moeilijke eter is maar hij laat het gewoon staan. We hebben het al gemengd met zijn brokken maar dan laat hij en zijn brokken en de luzerne staan. Is er iemand die een tip heeft die wel zou kunnen werken?


Luzerne ivm extra vezels of ivm extra eiwit? In het tweede geval zou je ook luzerne brok kunnen proberen.


Gaat idd om extra eiwit. Hij komt heel moeilijk aan en als hij ook maar even stress heeft (bijv. Naar de dierenarts toe) dan valt hij weer heel snel af :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 12:51 



 
Profiel   

ellepel schreef
Geef je het in 1x?
Hier is een emmer vol teveel,zou ik het verdelen over 3x dan gaat het wel op :j

Nee verdelen het over 2x. Maar als je het in zijn bak doet samen met zijn brok. Dan gaat hij eerst zijn kuil op eten. Heb sinds een paar dagen zijn kuil in een net gedaan zodat hij wat langzamer eet. Maar dan krijgt hij het er na een tijdje niet goed uit of hij heeft te weinig geduld en gaat dan eerst zijn stro eten. :( daarna uiteindelijk toch maar zijn kuil en als dat op is af en toe een hapje brokken gemixt met luzerne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 12:58 



 
Profiel   

Duhelo schreef
als het om meer eiwit gaat kan je ook fetura voeren. Is een grasbrok, ik week het altijd maar een rustige eter kan het ook zo eten.
Als dat ook niet kan, lijnzaad bevat ook veel eiwit.


Hij krijgt ongeveer 2 kilo basisbrok van subli. 300 gram linabrok is een soort lijnzaadolie in brok. En hij krijgt omega gold olie over zijn brokken heen. Plus een schepje zout om meer te drinken. Dus zou genoeg moeten zijn samen met haast de hele dag onbeperkt kuil. Maar mischien dat hij dat grasbrok wel wil eten. Bedankt voor de tip :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 13:08 



 
Profiel   

Euh, grasbrok vinden lang niet alle paarden lekker hoor ! Dus ik zou eerst aan een probeer verpakking proberen te komen voordat je weer met een zak van 20 kilo zit die niet opgegeten wordt.

Misschien kan je anders eens overwegen de basisbrok te vervangen door b.v. 18+ van pavo. Is officieel bedoelt voor oudere paarden, maar bevat wel extra (goede ) eiwitten. Misschien kan je de 18+ eens vergelijken met je basisbrok qua eiwitten ?!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 16:54 



 
Profiel   

Maris schreef
Euh, grasbrok vinden lang niet alle paarden lekker hoor ! Dus ik zou eerst aan een probeer verpakking proberen te komen voordat je weer met een zak van 20 kilo zit die niet opgegeten wordt.

Misschien kan je anders eens overwegen de basisbrok te vervangen door b.v. 18+ van pavo. Is officieel bedoelt voor oudere paarden, maar bevat wel extra (goede ) eiwitten. Misschien kan je de 18+ eens vergelijken met je basisbrok qua eiwitten ?!


Bedankt voor je tip. Ga het zeker vergelijken mischien dat die brok helpt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-01-19 23:40 



 
Profiel   

Kim23 en grasmix? dat vind die van mij wel heel lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 15:24 



 
Profiel   

Hoi! Wie vind het leuk om met mij mee te denken?

Mijn E pony (friesxkwpn) staat sinds 3 maanden op een paddock paradise met ongeveer 17 uur per dag de beschikking over droog hooi uit een hooinet. Ze kwam van een weide waar kuil of gras gevoerd werd, dus ze was flink aan de maat. Sinds de nieuwe stal is ze erg mooi op gewicht en niet meer aan de diarree van het kuil. Ook goed voor haar zomereczeem vermoed ik. Waar ik nu tegen aan loop, is dat ze weliswaar mooi op gewicht is nu, maar dat ik daar toch wel mijn best voor moet doen.

Ik geef haar 5x per week het volgende:
1 voerschep schep speedibeet (ongeweekt)
Pavo vitaminekorrel (handje)
Half tot 3 kwart schep granenmix subli
Flinke scheut zonnebloemolie
Halve emmer luzerne

Wat vinden jullie hier van? Het lieft zou ik haar iets voller willen, en gezien de arbeid wil ik niet dat dit te lijden heeft onder de spieropbouw. Ik zat te denken om wheypoeder te voeren?

Ofwel, ideeën zijn welkom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 18:28 



 
Profiel   

Hoi! Wie vind het leuk om met mij mee te denken?

Mijn E pony (friesxkwpn) staat sinds 3 maanden op een paddock paradise met ongeveer 17 uur per dag de beschikking over droog hooi uit een hooinet. Ze kwam van een weide waar kuil of gras gevoerd werd, dus ze was flink aan de maat. Sinds de nieuwe stal is ze erg mooi op gewicht en niet meer aan de diarree van het kuil. Ook goed voor haar zomereczeem vermoed ik. Waar ik nu tegen aan loop, is dat ze weliswaar mooi op gewicht is nu, maar dat ik daar toch wel mijn best voor moet doen.

Ik geef haar 5x per week het volgende:
1 voerschep schep speedibeet (ongeweekt)
Pavo vitaminekorrel (handje)
Half tot 3 kwart schep granenmix subli
Flinke scheut zonnebloemolie
Halve emmer luzerne

Wat vinden jullie hier van? Het lieft zou ik haar iets voller willen, en gezien de arbeid wil ik niet dat dit te lijden heeft onder de spieropbouw. Ik zat te denken om wheypoeder te voeren? Of grasbrok??

ideeën zijn welkom! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 18:29 



 
Profiel   

Meer hooi is eigenlijk beter als je die mogelijkheid hebt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 19:21 



 
Profiel   

Waarom maar 17 uur per dag hooi? Dat is 7 uut zonder. Is die 7 uur in een stuk of in meerdere stukken? is meer hooi een optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-02-19 22:14 



 
Profiel   

Ellepel en duhelo:
Ik sta op een pensionstal waar dit is wat er wordt aangeboden. Daar kan ik zelf dus niet in veranderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:19 



 
Profiel   

Dan zou ik kijken voor een ruwvoer vervanger.
Seniores priores misschien?-
als je elke dag 1 hele volle voerschep daarvan geeft vervang je al bijna een kilo hooi
Apart zetten en extra laten eten is geen optie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-19 21:35 



 
Profiel   

Hoihoi,

Ik kom hier ook even een vraag stellen. Ik heb een een 25 jarige fjordenmerrie. Die niet perse heel dun is, maar waar ik zie dat de spieren toch vrij gauw verdwijnen. Zeker nu met die sneeuw enzo waardoor we toch wat minder kunnen doen.

Ik las hier op bokt dat sojaschroot misschien wel een optie kan zijn om extra bij te voeren. Ik las dat Fiets uit wenum wiesel het waarschijnlijk ook verkoopt.

Weet iemand of dit handig kan zijn om bij te voeren? En/of Fiets dit nog steeds verkoopt?

Ow ze krijgt al onbeperkt Hooi en luzerne, slobber en 18 plus erbij

Alvast bedankt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-19 09:14 



 
Profiel   

Mijn paard lijkt de winter eens goed door te komen!
Alleen wil ik een vraag de groep in gooien in verband met ca:p verhouding.
Dagelijks geef ik hooi (ongeveer 15kg) en twee kg bietenpulp. Ik ging er van uit dat de scheve ca:p verhouding van de pulp door de hooigift niet extra rechtgezet moest worden.
Nu heb ik echter eens een andere vitaminebrok besteld (in een vlaag van verstandsverbijstering, blijkbaar...), Metazoa Broxxx Timothee i.p.v. Marstall Force. Deze heeft echter zo’n 40g ca per kg tegen 2,7g p. Mijn paard weegt 650 kg dus ik zal zo’n 650g moeten voeren.

Hoe trek ik dit weer goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 16:11 



 
Profiel   

Oh daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Noraafjord.
Ik geef nu sinds een 3 week sojaschroot bij.
Ik bestel het via bol.com.
Is wel duurder,maar dan heb ik het thuis bezorgd(wat handig is want heb geen auto).

Mijn merrie heeft slecht gebit,propt nogal,maar ik zie aan haar dat sinds ik daar ongeveer 300 gram per dag van bij geef dat haar billen ronder zijn geworden en ze over de rug ook wat voller is.
Ik meng het met bijna een kilo grasbrok, en 500 gram bietenpulp,dat laat ik weken en dan gaat er de sojaschroot door en een halve schep musli,want dan eet ze beter alles op

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-19 20:37 



 
Profiel   

Voor degenen die sojaschroot voeren;
Doen jullie dat bij het bereiden van de slobber er al doorheen mengen of pas als de slobber klaar is om te geven?
Zou het verschil maken?

En hoeveel geven jullie per dag?
Ik geef nu (na een week opbouw) sinds 3 weken 300 gram p dag maar zie nog geen verschil. Had stiekem op een wonder gehoopt eigenlijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 22:11 



 
Profiel   

Ik doe er op het laatst doorheen.
Maar als je koude slobber voert zou het denk ik niks uitmaken.
Ik weet niet of het met heet water ook wat doet

Ja ik,weet niet,ik geef denk ik ook 300 gram.
Ik verdeeel het wel over 2 voerbeurten
En zie dat mijn merrie wel ronder in de billen is geworden en de bovenlijn is wat voller

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 22:44 



 
Profiel   

Ik geef een halve voerschep droog over de brok heen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:02 



 
Profiel   

Is sojaschroot ook geschikt voor oude paarden die gevoelig zijn voor spierbevangenheid?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 12:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 169 van de 217 [ 5416 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172 ... 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen