[INFO] paarden die te dun zijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 22:58

ellepel schreef:
xxx88 schreef:

Ja, kan perfect ernaast gegeven worden. Bodybuilder is een goed idee alleen geef ik van de rijstzemelen wel veel meer dan wat er op de zak van bodybuilder staat. Die van mij krijgt dagelijks een volle (pavo) schep rijstzemelen en dat zijn kleine brokjes (zoals de bodybuilder) en dat weegt toch wel wat.
Ik denk dat er op de zak van bodybuilder staat tot Max 500g/dag terwijl ik volgens mij meer dan 1kg geef.



ik zou wel uitkijken met overdoseren?
er zit in de bodybuilder namelijk meer dan alleen rijstzemelen.
er is vitamine E toegevoegd, de gamma oryzanol zit er in.
ik zou het echt aan de aanbevolen hoeveelheid houden.

Ik twijfel ook nog over de bodybuilder omdat hij ook vit e al bij krijgt.... en naast alles wat hij al krijgt ook vitamine brok is misschien een enkelvoudige voeder een beter idee

xxx88
Berichten: 328
Geregistreerd: 16-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 23:27

ellepel schreef:
ik zou wel uitkijken met overdoseren?
er zit in de bodybuilder namelijk meer dan alleen rijstzemelen.
er is vitamine E toegevoegd, de gamma oryzanol zit er in.
ik zou het echt aan de aanbevolen hoeveelheid houden.


Ik zeg toch nergens dat je moet overdoseren? Ik heb mij bij de bodybuilder altijd aan de max dosis gehouden.
Alleen geef ik nu enkel rijstzemelen en daarvan geef ik meer en heb ik een beter en sneller resultaat van.

En zit er niet standaard veel vitamine E in rijstzemelen? Dit is bij rijstolie toch ook het geval?
Ik zou beide producten eigenlijk wel eens naast elkaar willen zien

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 09:12

en ik zeg ook niet dat jij dat zegt.
ik zeg het in het algemeen dat je met de bodybuilder niet moet overdoseren.

info van beide producten vind je wel op internet denk ik

monsera
Berichten: 3075
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-22 10:18

Merlesimone

Ik lees niets over hooi.
Hoeveel geef je daarvan? Zeker omdat er op de wei niet zo veel staat zeg je.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 14:55

Heb voeradvies ingewonnen bij paardenvoer en die geven aan 2.5kg sereen, 1 kg seniores, luzerne door de brok om voersnelheid te vertragen en zo veel mogelijk hooi omdat het gras niks meer bevat. En voor de vacht is het mooi om lijnzaadolie bij te gaan voeren.
Hier gaan we nu mee beginnen

suwis
Berichten: 62
Geregistreerd: 24-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:14

Zamba schreef:
Heb voeradvies ingewonnen bij paardenvoer en die geven aan 2.5kg sereen, 1 kg seniores, luzerne door de brok om voersnelheid te vertragen en zo veel mogelijk hooi omdat het gras niks meer bevat. En voor de vacht is het mooi om lijnzaadolie bij te gaan voeren.
Hier gaan we nu mee beginnen


Ik zou die hoeveelheid sereen persoonlijk niet voeren. Zetmeel en suiker vind ik echt te hoog en dan meteen 2.5 kilo ook. Maar goed, laat even weten hoe het bevalt, ben benieuwd. Hoop dat het jouw paard helpt!

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-22 13:38

Hi, ik kan mijn antwoord niet echt vinden als ik zoek in het topic. Ik zie de vraag wel meerdere keren terug komen, maar nog geen eenduidig antwoord.

Ik wil opnieuw sojaschroot gaan voeren. Nu zit er wat prijsverschil tussen de 44/7 en 47/3.8 variant van sojaschroot, €0,20 per kilo.

De goedkoopste die ik heb kunnen vinden:
- €22/20kg (dus €1,10 per kg) voor de 44/7 variant incl verzenden
- €26/20kg (dus €1,30 per kg) voor de 47/3.8 variant gratis verzenden


Is de HiPro dus iets duurdere variant beter? Maakt dit echt verschil? Waarom wel/niet?

Het prijsverschil vind ik erg klein namelijk, maar als er geen wezenlijk verschil zit tussen beiden ga ik toch liever voor de iets goedkopere.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:49

Hoi, weten jullie een plek waar je makkelijk erwten isolaat kunt krijgen?

Ik zoek een heel hoogwaardige eiwitbron dat ik bij de fibrebeet kan geven. Liefst in een klein volume. Helaas eet mijn paard geen soyaschroot, zelfs een minischepje in haar geliefde bak fibrebeet merkt ze en wilt het dan niet meer..

Spenk
Berichten: 21771
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 10:51

Sintara schreef:
Hoi, weten jullie een plek waar je makkelijk erwten isolaat kunt krijgen?

Ik zoek een heel hoogwaardige eiwitbron dat ik bij de fibrebeet kan geven. Liefst in een klein volume. Helaas eet mijn paard geen soyaschroot, zelfs een minischepje in haar geliefde bak fibrebeet merkt ze en wilt het dan niet meer..

Bulk of Myprotein.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 11:09

Thanks *\o/*

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:53

Mijn paard begint weer wat af te vallen.

Krijgt nu:
24/7 weide ( maar daar staat uiteraard niets voedzaams meer op )
24/7 onbeperkt hooi in zijn stal en op 3 plekken in de wei
1x per dag 1/2 kg luzerne brok + 1/2 dosis Pavo vital + 1 kg endurance 14

Ik twijfel nu of ik bodybuilder ga toevoegen weer ( kreeg voorheen 400 gram per dag en daar stond hij netjes op ) of een andere eiwit bron.

Zamba
Berichten: 722
Geregistreerd: 04-12-12

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:43

Als hij het daar goed op deed zou ik dat erbij gaan geven. Anders evt iets van soja of evt seniores?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 14:58

Zamba schreef:
Als hij het daar goed op deed zou ik dat erbij gaan geven. Anders evt iets van soja of evt seniores?


Ik ga inderdaad eens soja uitproberen. Seniores zou een extra voer beurt gaan betekenen en wil het liefst op 1x per dag blijven.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 19:06

maak van die luzerne een hele schep?
is ook buikvulling, en meer hooi?
of beter hooi?

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:20

ellepel schreef:
maak van die luzerne een hele schep?
is ook buikvulling, en meer hooi?
of beter hooi?


Hij staat op hoog eiwit hooi en echt onbeperkt. Onbeperkter gaat gewoon niet.

Meer luzerne krijgt hij niet in een keer op.

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 17:59

Ik weet niet of het iemand helpt, maar mijn paard dat soyaschroot niet eet vindt erwten isolaat heerlijk. Besteld bij bulk:). Op naar wat meer spiertjes

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 18:16

Sintara schreef:
Ik weet niet of het iemand helpt, maar mijn paard dat soyaschroot niet eet vindt erwten isolaat heerlijk. Besteld bij bulk:). Op naar wat meer spiertjes

En hoeveel geef je per dag?

Sintara

Berichten: 7397
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 19:14

Ik begin nu met 100 gram per dag

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:31

Omdat ik er toch niet helemaal uitkom.

Ik heb een merrie van 23,5. Is afgelopen jaar 2x flink ziek geworden (koliek en corneabeschadiging icm kreupelheid). Ze heeft dus ook een tijd weinig tot geen training gehad (op het land gelopen). Ze is door beide keren aardig ingevallen in zowel vet als bespiering. Krijgt naast meer ruwvoer (voordroog) ook het volgende qua krachtvoer: 250 gr balancer, ruim 500/600 gr vitalbix Breed & Grow en 1 flinke voerschep argrobs myo proteïne flakes. Daarnaast krijgt ze magnesium en joint compositum van phytonics.
Nu zet ze wel iets aan, maar dit mag qua spiermassa ook echt wat beter. Wat raden jullie aan? Ik lees zelf over sojaschroot wisselende verhalen, daar twijfel ik dus ook.
Ook zie ik rijstzemelen voorbij komen, dit heb ik nog niet uitgezocht.
Esparcette & Luzerne heb ik geprobeerd, hier begint ze van te hoesten (door stof tussen deze strootjes). Esparcettebrok begin ik niet meer aan (oorzaak van koliek geweest)
de argrobs wil ik blijven geven, maar kan daar nog iets naast puur voor spieropbouw? Vooral voor de bovenlijn. Ik kan haar nu weer optrainen gelukkig.
Ze krijgt geen onbeperkt voordroog, is op stal helaas niet mogelijk. Wel komt er een extra voerbeurt bij en krijgt ze al veel.
Ze zet dus wel iets aan, maar mag qua spiermassa dus echt beter worden.

misschien nog extra info: tandarts komt in oktober. Door cornea beschadiging (en fout van dierenarts hier in, lang verhaal) ziet ze links niets meer. De hele behandeling hier omheen heeft ruim 3 maanden geduurd en veel stress opgeleverd, dat is ook 1 van de redenen geweest dat ze af is gevallen.

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 14:56

Ik heb die van mij aan de mais lijnzaadbrok van Horsefood gehad. Moet zeggen dat hij er mooi van is opgeknapt. Alleen twijfel ik een beetje aan het hoge zetmeel gehalte van 53%. De zak is nu op en weet nog niet of ik nog een zak zal gaan geven.

ellepel

Berichten: 47339
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 20:44

mielo en een grasbrok dan?
mijn merrie vond de fibrenuggets niet zo lekker door de seniores priores.
dus was ik mee gestopt en gaf ik haar luzernebrok.
maar ze krijgt er blijkbaar dus dunne mest van.en ze valt toch weer af.
dus gestopt en toch weer terug ip de fibernuggets.
is een mooie groffe grasbrok .
of de bodybuilder van mijten proberen??

mavantos

Berichten: 3595
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: [INFO] paarden die te dun zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:01

Mijn paard mag geen speedibeet en sojaschroot meer van de osteopaat. Wij zijn nu over naar Agrobs Myo Protein Flakes en Phytonics Muscle Support.

Ps. Mocht iemand een gratis zak sojaschroot willen hebben, stuur maar een pb. Ophalen in Zuid-Holland nabij Den Haag.

MieLo

Berichten: 2506
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 22:14

ellepel schreef:
mielo en een grasbrok dan?
mijn merrie vond de fibrenuggets niet zo lekker door de seniores priores.
dus was ik mee gestopt en gaf ik haar luzernebrok.
maar ze krijgt er blijkbaar dus dunne mest van.en ze valt toch weer af.
dus gestopt en toch weer terug ip de fibernuggets.
is een mooie groffe grasbrok .
of de bodybuilder van mijten proberen??


Volgens mij is de afgrobs die ik geef al een grasbrok. Body builder van mijten ga ik even uitzoeken!

spokey schreef:
Ik heb die van mij aan de mais lijnzaadbrok van Horsefood gehad. Moet zeggen dat hij er mooi van is opgeknapt. Alleen twijfel ik een beetje aan het hoge zetmeel gehalte van 53%. De zak is nu op en weet nog niet of ik nog een zak zal gaan geven.


Maïs lijnzaadbrok heeft niet echt mijn voorkeur, maar ik kan het zeker even uitzoeken!

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-22 09:04

mavantos schreef:
Mijn paard mag geen speedibeet en sojaschroot meer van de osteopaat. Wij zijn nu over naar Agrobs Myo Protein Flakes en Phytonics Muscle Support.

Ps. Mocht iemand een gratis zak sojaschroot willen hebben, stuur maar een pb. Ophalen in Zuid-Holland nabij Den Haag.


Waarom mag ie dat niet (meer) hebben? Puur interesse hoor, onze osteo en fysio hebben er nog nooit wat over gezegd..

Bix
Berichten: 679
Geregistreerd: 05-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 13:31

Hier voer ik mijn 21-jarige shetlander, naast onbeperkt hooi, één keer daags een mix van Agrobs Myo Proteïne Flakes, Fibrebeet en Vitalbix Nutrimash. Wordt hier met smaak gegeten!