Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 216  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

mijn paard staat ook regelmatig stijf van stress.
Op een gegeven moment stond ie op 6 kilo krachtvoer en onbeperkt ruw voer om m maar op gewicht te houden.
Hij heeft nu 2 week vakantie gehad en is weer mooi bijgetrokken.
Alleen rijd ik nu weer een week, en het gaat al weer verkeerd.
Heb poeder (relax) bij de paardendrogist besteld. Maar hier word ie helemaal hyper en nog meer gestrest van Verward
Zal ook eens maismeel proberen, mischien dat dat helpt.
En als nog iemand een tip heeft?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-07 22:48 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Ook mijn paard van 26, herstellende van een ernstige schouderblessure, was hierdoor erg ingevallen, het leek wel een zak graten!
Pavo heeft mij geadviseerd hem op Podo Grow te zetten, oftewel veulenbrok.
Een mager paard heeft volgens Pavo meer behoefte aan eiwitten.

Max krijgt het voer nu bijna 5 weken en hij is aanzienlijk aan het bijtrekken! Een aanrader dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-07 09:20 



 

hoi,
ik weet niet of ik het hier in mag zetten maar ik moet het gewoon kwijt want heb der slaaploze nachten van.
bij mij op stal staat mijn allerbeste vriendin met der 3 hengsten een van burggraaf een van inspekteur en een apalosa gekruist met arabier.
haar zus het deze paarden gekocht.
ze moesten eerst weg bij hun vorige stal oppeens toen heb ik zeg kom maar hierheen is nog plak zat je kunt gewoon met stalhouder overleggen en dit was dus opgelost.
maar toen kwam het eerst kwam die zus iederedag.
en mijn vriendin ook want was het zusje.
op een gegeven moment kwam die zus niet meer omdat ze een ander vriendje had.
dus mijn vriendin stonder zelf voor en probeerde alles zo goe mogelijk bij te houden.
ze waren al zwaar ingevallen toen ze hier kwamen te staan.
heb ik ze geadvizeert om kuil te pakken en ze begonnen dikker te worden.
toen op een begeven moment moest een 3 jarig paard ingereden worden de apalosa gekruis arabier.
dit ging goed tot ze 1 dag in de week reden en toen weer 2 weken niet.
mijn vriendin was der afgeketst en had last van der knie waardoor ze niks meer mocht.
en besloot oppeens niet meer te komen.
dus jah ik zag dat de paarden achter uit gingen.
ik gaf ze smorgens gewoon eten maar ik had geen kuil om ze bij te voeren heb zelf niet zo veel geld en deed mijn best.
had der gebelt en ze zij gewoon kom nu nie meer voorlopig mag niet van de dokter.
snap ik dan wel maar wie doen die paarden.
dus ik ze in de binnebak gezet enzo.
die paarden zijn zo smerig dat je om de 4a5 dagen moet mesten.
ik was zelf weg met mijn merrie een paardagen.
toen kwam ik terug en niemand was bij die hengsten geweest ze stonde in der eigen stron hadden geen eten gehad een der van had zijn drinkbak gemolt waardoor die zeker een paardagen geen water heeft gehad.
ik wist niet meer wat ik moest doen ze hadden geen stro geen hooi die eigennaren.
ik zag gewoon hoe die hengsten hun eigen mest aten.
ik wou de dierenbescherming bellen
maar wist niet hoe mijn vriendin zou reageren.
en opeens de dag der op kwamze weer oppeens ik was echt kei kwaad.
ze waren vel overbeen.
wat moet ik doen.
ze kennen het woord paarden houden maar niet het woord paarden verzorgen.
zit hier echt heel erg mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-07 10:57 



 
Profiel   

Hoi

Pffff, wat een verhaal.
Ik snap dat het je vriendin is, maar dit kan echt niet.
Dus mijn advies, toch de dierenbescherming inlichten.
Het kan niet de bedoeling zijn dat jij alle zorgen en kosten voor een paar paarden van een ander moet dragen.
Bel de dierenbescherming en leg het verhaal uit, dan hoor je vanzelf wat je kunt doen.
Wat was de reden dat ze op de vorige stal weg moest???
Misschien had dat daar ook al mee te maken.
En kun je met je verhaal niet terecht bij je eigen pensionhouder, die moet toch ook zien dat dit niet goed gaat.

Ik hoop dat je ons op de hoogte houd hoe dit afloopt.
In ieder geval veel sterkte met de situatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-07 14:25 



 

hoi,
dat is het probleem heb via via gehoort dat die zus der helemaal op een begeven moment niet meer kwam en dat der vriendje toen de auto heeft gevat en naar de paarden is gegaan om ze te voeren want 4 dagen later stond de dierenbescherming daar aan de deur.
ze waren toen al iets dikker en toen hebben ze gezegt dat ze het goed in de gaten moete houden dat de paarden wel eten.
ik had echt zo iets van o mijn god.
doe je toch niet.
heb daar toen strax nog ruzie van gekregen heb gezegt dat ze zelf de paarden moeten doen zelf de bak moeten opruimen als ze der in zijn geweest zelf de stront moeten ruimen uit de binnebak want mijn paard wordt der ziek van.
werdt ze boos allemaal schreeuwen enzo en zegt ze dan oppeens van ik heb het allemaal niet zo breed.
ik werdt me toch link op mijn vriendin.
kreeg te horen van een vriend van mij dat ze toen met der been de hele week met der nieuwe vriendje in de cabrio door de stad reden en te lam was om even naar de paarden te gaan
ik had zoiets van ow neej ze wordt toch niet zo als der zus.
ikke boos op der.
heb me nu nog zoiets van had der op de bek moete rammen maar jah het is wel een maatje van me waar ik nu de duisterekant van zie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-07 17:29 



 
Profiel   

marjootje schreef
iedereen heeft het hier over een behoorlijke hoeveelheid maismeel, maar wat is een normaale hoeveelheid?????
En moet je er dan een papje van maken???????


Er was nog niet geantwoord op deze vraag en ik ben ook wel benieuwd Haha! De paardenvoeder waar ik maismail koop, zegt namelijk dat ik niet meer dan 2x een kopje per dag mag geven (E-pony). Terwijl ze op de ponyclub waar ik werk de pony's 2x per dag een halve voerschep geven en de paarden zelfs 2x 1 kilo.. Zelf voer ik de mail altijd nat, omdat ik bang ben dat het uit gaat zetten in de buik (het zet namelijk flink uit als je het nat maakt). Maar op de ponyclub voeren ze het droog..

Maismail helpt wel om je paard dikker te krijgen! Ik weet alleen niet hoe en hoeveel je moet voeren. Wie wel??

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-07 17:38 



 
Profiel   

myn paard is nooit erg dun.
maar als ik op zomerinstructie weken in ermelo ga,
Moet hy erg hard werken ( hy krygt van my natuurlyk ook 2 kilo extra brok...
niet dat dat veel zin heeft, al het eten wat ik hem daar geef laat hy liggen. hy eet gewoon NIX!
waneer ik dan weer thuis kom denk ik.. laat ik hem een tijdje zoveel door voeren totdatt hy weer lekker rond is.
maar hy eet dan nog niet !!:|
pas na 3 dagen begint hy w\eer te eten.
ik weet niet of et heimwee is, of dat het gewoon ziek is ofzo ?
heel raar..

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-07 14:45 



 
Profiel   

Chicco kreeg altijd ontzettend veel extra wortelen.
En Dries krijgt na het rijden muesli

Dries is nu goed op gewicht, hij is altijd te dun geweest..

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-07 13:23 



 
Profiel   

Citaat
Hij heeft nu 2 week vakantie gehad en is weer mooi bijgetrokken.
Alleen rijd ik nu weer een week, en het gaat al weer verkeerd.
Ik wil je absoluut niet aanvallen en ken natuurlijk ook totaal de achtergrond van jou en je paard niet, maar als ik dit zo lees is de eerste gedachte die bij me opkomt dat er iets in het rijden is wat dit veroorzaakt.
Ik weet dat er paarden zijn die van zichzelf hele erge stresskippen zijn ongeacht wat je doet, is dat bij die van jouw ook of speelt er wat anders. Nogmaals absoluut niet veroordelend richting jou, meer gewoon een vraag.

Die week dat je weer begonnen was met rijden, is dan dan gelijk weer aan het werk of is dat buitenrijden ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-07 23:13 



 
Profiel   

Ons driejarige merrie kwam terug van het zadelmak maken, en haar vel lag tussen haar ribben. Zij was bloednerveus toen zij terug kwam. We hebben haar eerst rustig laten worden op stel en ze staat nu op driekwart biks 3x per dag en ruwvoer.
Voer wortelen en een klein beetje muesli bij met omega olie en zwavel. Ze is 2x per week aan het werk. 2x in de molen en 2x aan de hand wandelen om haar telaten wennen aan vreemde dingen , we zijn nu 6 weken verder en ze is een stuk rustiger , nog wel kijkerig maar dat is ook de bloedlijn.
Dik is ze nog steeds niet, maar niet meer graatmager.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-07 07:00 



 
Profiel   

Ik heb hier ook 2 pony's(grote E) / paard staan die te dun zijn. De een is veel te dun.
Ze krijgen 2 kilo brok en 2 kilo muesli per dag. Dus totaal 4 kilo per dag Knipoog Onbeperkt Kuil/hooi en staan 4/5 uur per dag op de wei. Met vaak veel gras.. De ene loopt alleen maar heen en weer als hij 5 minuutjes heeft gegeten houdt hij op. De tanden zijn bij beide goed en ze hebben goede wormenkuren gehad van de veearts. Maar ze blijven dun. Een half jaar terug hebben we ze ook bierbussel gegeven, maar had geen enkel resultaat. Wat kunnen wij ze nog voeren om ze vet te mesten?!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-07-07 17:37 



 
Profiel   

Maismeel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-07 12:54 



 
Profiel   

Wat is dat precies voor spul? Hoe moet je dat voeren en is het "lang" houdbaar of hoe zit het verpakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-07 14:11 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat jullie voor mijn paard adviseren. Hij is 4 jaar oud, luchtzuiger en stresskip en staat eigenlijk net iets te schraal naar mijn zin. Hij krijgt nu 2 keer daags 2 1/4 schep PAVO basisbrok, 2 maal daags flink hooi en 1x per dag wortelen, na het rijden krijgt hij van mij PAVO slobber bij. Hij heeft de beschikking over een Himalayablok, krijgt na hard werk electrolyten door de slobber. Tandarts en DA komen met regelmaat op stal ter controle. Overdag staat hij buiten, wisselend op een paddock of een vrij schrale wei. Het paard mag absoluut niet heter worden, dan is hij voor mij echt niet meer te rijden. Lucerne lust hij niet. Maismeel heb ik vorig jaar een tijd geprobeerd maar hij werd er niet dikker van. Het voeren wordt door de stal gedaan, aantal keren en merk heb ik geen invloed op. Ik ben dus op zoek naar een toevoeging die ik zelf kan geven, waar hij niet heter of energieker van wordt maar wel ronder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-07 19:57 



 
Profiel   

Wij hebben hier ook een probleemgeval.
Ze heeft nu een veulen, krijgt elke dag 2 keer een schep fokmengeling, een schep zemelen en een schep gerst.
Daarbij krijgt ze hooi en staat ze dag en nacht op de weide.
Ze is ontwormt, heeft geen last van haar tanden en moet niet werken. (Tot ze weer verdikt)

Ik kan helaas niet zoveel doen, het is niet mijn eigen paard, maar wat ik voorstel wordt meestal wel gedaan.
(de eigenaar is een boer die op zijn centen zit, dus alles wat geld kost word al moeilijk Verdrietig )

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-07 20:00 



 
Profiel   

@Urielle: Heb je al eens foene griek over het voer/door de slobber geprobeerd? Naast een werking op de luchtwegen is het ook een conditieverbeteraar en heeft een positieve invloed op de spijsvertering. Wie weet benut hij zijn voeding dan beter, al zal hij sowieso door het stressgedrag wel veel energie verbruiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-07 20:01 



 
Profiel   

Nee, dat heb ik nog niet geprobeerd, ik ga een pot halen Ja

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-07 20:14 



 
Profiel   

Ik heb even een vraagje. Ik heb een merrie van 20 en ze is alleen ingevallen in haar flanken.
Verder is ze overal netjes gelijnt zegmaar.

Ze krijgt sinds 3 weken ongeveer.
1 kg kruidenmuesli per dag en 1 kg basisbrok.
Ze krijgt dit verspreid over 2 keer met een flinke scheut zonnebloemolie.

Na arbeid krijgt ze slobber, bij zware arbeid 1 kg. Bij minder zware arbeid een halve kg.

Verder heeft ze altijd ruwvoer. Op de wei gras en als ze haar stal in gaat altijd kuil.

Na hoeveel tijd kun je verbeteringen zien?

Ze stond hiervoor altijd op alleen onderhoudsbrok 2 kg per dag.
En weinig weidegang

Ben ik nu voldoende aan het bijvoeren of moet ik ook nog iets anders bijvoeren???

Ik heb vandaag seniores priores van Subli gekocht. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-07 17:43 



 
Profiel   

of het voldoende is kan je testen op www.pavo.com en dan de rantsoentest. mijn paard is ook snel dun maar sinds kort eet hij weer heel goed sinds ik nieuwe muslie heb pavo kruidenmelange. hij vindt het heerlijk en komt langzaam maar zeker aan om te zien of je paard echt dikker wordt ben je wel 2 tot 3 maanden verder want als je ze te snel teveel geeft kunnen ze last van koliek krijgen dus rustig opbouwen moet het lukken check ook ff de tips van begin dit topic

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-07 20:09 



 
Profiel   

even een vraagje.. hoe voer je maismeel en maisvlokken.. welke is het best als dikmaker/ het handigst en hoeveel geef je ervan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-07 16:15 



 
Profiel   

Dat wil ik dus ook graag weten, heb de vraag al eerder gesteld maar helaas geen duidelijk antwoord.
Dus wie weet hoe, en hoeveel je van de maismeel mag voeren?????
Volgens mij zit er geen verschil tussen maismeel of vlokken, alleen het ene is meel, en het andere vlokken. (Dacht ik)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-07 23:05 



 
Profiel   

Mijne heb ik 3 maanden terug stevig gekocht, alleen sinds ie hier staat issie heel erg afgevallen, niet tot gratenpakhuis, maar toch heel wat.

Nou kreeg hij daar 2x 2 kilo brok per dag, maar stond ie niet in de wei.
Nu staat ie volop op gras, met 2x 1 kilo brok.

Kuilvoer laat hij liggen, net als hooi. Ik denk dat ik de brokken weer opwaardeer, en even kijk wat er gebeurd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-07 17:38 



 

ik weet nie meer wat ik moet doen mijn beste vriendin heeft de dierenbescherming gebelt omdat het nu echt zo erg was met de hengsten dat het echt zielug was ze stonden 3 hele weken in hyun stront niemand die kwam aten laatste resjes stro met stront
en toen hebben ze alles opgeruimd staan ze der naar een week weer zo bij en nu moete ze weg maar hun reageren niet eens

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-07 17:50 



 
Profiel   

Vaillant schreef
of het voldoende is kan je testen op http://www.pavo.com en dan de rantsoentest.



dit is een datingsite Knipoog www.pavo.nl is de site van het bekende voedermerk....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-08-07 20:00 



 
Profiel   

Als je weet dat het paard medisch in orde is kan je bietenpulp gebruiken, daar worden ze wel redelijk snel dik van,
maar wel zorgen dat het nat genoeg is (anders zet het uit in de maag!) en je moet er niet te veel van voeren, want dan kunnen ze er koliek van krijgen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-08-07 15:17 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 216 [ 5380 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 216  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen