Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 211 van de 217 [ 5416 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 217  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO] paarden die te dun zijn

 
Profiel   

Geen idee, ik heb hem nooit laten testen ergens op. Hij loopt verder prima, is zelfs iets te graag aan het werk, heeft een goed herstel. Nooit last van zijn spieren in de zin van strak staan. Alleen hij heeft veel moeite om zowel vet en spier erop te houden bij meer arbeid. Vooral als ik kijk naar mijn andere shet, nu is die ook heel anders gebouwd. Dat is meer een traditionele tank shetlander qua bouw. En deze is gewoon wat smaller. Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een betere eiwitbron/langzame energie bron voor als ze veel aan het werk moeten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 17:41 



 
Profiel   

Gewoon eitwitpoeder geven, erwteneiwit is prima. Maargoed ik vind hem op geen enkele foto te mager in vet. De foto van mei? Dat jij zegt ja nog niet vet genoeg daar is die alweer te dik zou die zo een bsc score van + 1 voor krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 17:46 



 
Profiel   

In mei en tijdens Epe kon ik zijn ribben nog zien. Kont was puntig, nek heel erg arm. Maar dan vertekent de foto gewoon veel. Dit was augustus/september.
[ img ]

Hiervan vond de dierenarts bij de mendurance dat hij nog steeds wel iets dikker mocht, zat hij nog op iets van -0.5. Ik vind hem zoals hij nu is ergens tussen de 0.5 en 1 zitten qua vet. Maar ik heb ze liever wat spekkiger nu, des te beter kunnen ze straks de extra training en verharing opvangen. Ik ga eens kijken of ik dat eiwitpoeder hier in de buurt kan vinden. Hoeveel moeten ze daar eigenlijk van hebben?

Ze staan verder op onbeperkt onbemest kruidenhooi, wat dit jaar van betere kwaliteit lijkt dan vorig jaar. Vorig jaar was echt heel arm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 18:05 



 
Profiel   

Dat kan je online bestellen ik geen 60 gram aan een paard van 550 kilo.

Is je hooi getest? Het meeste hooi nu zit bizar laag in eiwitten namelijk. En hoog in suikers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 18:27 



 
Profiel   

Nee, maar de balen zijn van meerdere weilanden dus ook heel wisselend van structuur/geur/etc. Ze hebben nu heel erg fijn hooi, wat ze ook erg lekker vinden. Dus ik geloof wel dat deze baal hoger in suiker zit dan die van 2 weken terug die juist heel erg grofstengelig was en wat ze niet graag aten. Dat gaat voor de mijne wel lastig doseren worden, dan moeten ze ongeveer 10-15 gram hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 18:45 



 
Profiel   

Jorex, het valt me op dat hij regelmatig op foto's wat bol staat met zijn rug, dat geeft meestal aan dat ze buikpijn hebben. Ik zou het dus medisch zoeken bij hem voordat je er van alles in stopt :P Dat is vooral op de eerste foto goed te zien, dan heeft hij zo'n rechte rug vergeleken met anders foto's. En dat vind ik op de laatste foto ook weer goed zichtbaar. Het kan zand zijn, maar ook maagzweren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-01-23 19:11 



 
Profiel   

Eiwit isolaat helpt idd heel goed, probeer wel een beetje rustig op te bouwen als hij last heeft van luzerne enzo want erwt is natuurlijk enigszins in dezelfde familie van planten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-01-23 16:22 



 
Profiel   

Hebben jullie tips voor voer waarmee ik mijn jonkie wat meer kan laten aankomen zonder dat ze druk wordt?
Ze is net twee maanden ingereden en krijgt nu weer twee maanden vrij, maar ze blijft wat ingevallen.
Per dag krijgt ze dit: een schep florian basic pure, 400gr vimiplus vitaminebrok en kwart schep mijten bodybuilder.

Uiteraard dacht ik als eerst aan bietenpulp, maar normaal gezien zet ik het voer 1x per weer klaar voor de stalhouder om te voeren. Maar volgens mij is het niet zo goed om bietenpulp dagen te laten staan..

Hebben jullie tips?

Edit: oja en onbeperkt hooi uit een grote verpakte baal met net er omheen :) .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 16:01 



 
Profiel   

Ja, ik ga ze alleen het eiwit bijvoeren als ze ook echt een rit hebben gereden. Masseur was gisteren wel zeer tevreden over hoe ze er nu voor staan, vooral de jongste, die staat erbij als een jonge god desondanks dat ie bijna niks doet. Alex mag nog wel meer spieren ontwikkelen, maar die zat ook weer wat vast. Er gaat ook weer een kuurtje zandweg in zodra dat geleverd is. In april vorig jaar zat hij inderdaad absoluut niet goed in zijn vel, de onderste foto is vooral een rare hoek waardoor zijn rug zo recht lijkt. Zou het handig zijn om dat gewoon eerst de helft van de hoeveelheid die ze nodig hebben te voeren bij het werk alleen, dus 5 gram?

@Josien, lastig, ik kan je mijn voer niet aanraden, want dat moet bij meer dan een handje ook geweekt worden. Maar die van mij hebben er sinds dat ik equifyt gold erbij voer nog nooit zo goed uitgezien in de winter. Ik ben over het algemeen erg tevreden over equifyt als basisvoer voor de mijne.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-23 16:17 



 
Profiel   

Inderdaad lastig, kan het wel bijvoeren op de dagen dat ik er zelf ben maar dat is dan enkele keren per week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-01-23 12:13 



 
Profiel   

Mijn paard is veel afgevallen en heeft ook zijn spieren opgegeten. Hij staat onder controle van de dierenarts en die adviseerde een supplement met gamma oryzanol voor zijn spieren. Nu zie ik hele dure varianten (bijv. Synovium Megabol) en gewoon rijstkiemolie (bijv. equipower rijstkiemolie).

De één moet je wat meer van geven dan de ander, maar dat staat niet in verhouding tot het prijsverschil. Is dit ook echt een giga kwaliteitsverschil, of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit als je gewoon iets meer geeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-23 16:07 



 
Profiel   

Hippalgo Bodybuilder is een optie maar bij mij heeft Pavo fibrebeet met beetje lijnzaadolie en handje sojaschroot uiteindelijk wonderen gedaan. Zijn wormen uitgesloten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-23 16:17 



 
Profiel   

mavantos schreef
Mijn paard is veel afgevallen en heeft ook zijn spieren opgegeten. Hij staat onder controle van de dierenarts en die adviseerde een supplement met gamma oryzanol voor zijn spieren. Nu zie ik hele dure varianten (bijv. Synovium Megabol) en gewoon rijstkiemolie (bijv. equipower rijstkiemolie).

De één moet je wat meer van geven dan de ander, maar dat staat niet in verhouding tot het prijsverschil. Is dit ook echt een giga kwaliteitsverschil, of maakt dat eigenlijk niet zoveel uit als je gewoon iets meer geeft?


Mijn paard was net als jou paard veel afgevallen en is grotendeels zijn bespiering kwijtgeraakt, bij hem kwam het door maagzweren. Op advies van de veearts ben ik overgestapt naar cavalor fibreforce gastro hier zit wat meer procent vet in ten opzichte wat ik hem hiervoor voerde. Ook heb ik hem ongeveer 3 cavalor wholegain gegeven, dit is een vet balancer. In 1 maand was mijn paard weer op een gezond gewicht.

Wat betreft de bespiering ga ik straks de vitAmino ook van cavalor proberen. Hier zit 35% eiwit in. Dit ga ik hem pas geven als we iets verder zijn in het oppakken van de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-23 23:56 



 
Profiel   

Mag ik even tonen wat rijstzemelen voor mijn paard heeft gedaan op enkele weken!

Het was even zoeken, want niets leek te helpen. 2 jaar geleden is ze erg ziek geworden door Lyme en bloedwormen. Het is heel lastig haar op gewicht en gespierd te houden. Voor de zomer was ze opnieuw plots haar spieren over heel de bovenlijn kwijt. Bloedonderzoek wees niets uit…
Ze kreeg bovenop weidegang een balancer met extra eiwitten, hooi, 4 droge scheppen Fiber Mash (Lannoo), 1/2 schep Muscle Plus (Lannoo) en lijnzaadolie.

Sinds 3 weken heb ik de muscle plus ingeruild voor puur rijstzemelen (wel lastig te verkrijgen!). Heel blij om te zien dat ze eindelijk vooruitgang heeft geboekt, zeker nu de winter voor de deur staat.

Deze foto is van 5 oktober:

[ img ]

Deze is van vandaag 25 oktober:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 05:15 



 
Profiel   

wat fijn! welk merk geef je dan en hoeveel?
verder nog iets veranderd in de voeding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 09:10 



 
Profiel   

ellepel schreef
wat fijn! welk merk geef je dan en hoeveel?
verder nog iets veranderd in de voeding?


Ze krijgt 500gr per dag van Lannoo.

Heb gebeld met Lannoo en gevraagd of ik enkel rijstzemelen kon bestellen omdat de Muscle Plus mij te duur uitkwam. De producent zei dat dit zelfs moeilijk te verkrijgen was voor producenten maar dat ze het wel konden leveren (is een leverancier in de winkel van mijn ouders).

Dit is het etiket. Het kost 33 euro voor 25 kg.

[ img ]

[ img ]

Verder heb ik in voeding niets veranderd. Ze krijgt nu dus 10kg hooi + 400gr jpgf hi support + 4 droge scheppen fiber Mash + 1/2 schep rijstzemelen + 2 pompjes lijnzaadolie.

Haar weidegang is wel veranderd. Nu staat ze enkel nog op haar eigen kale weide met inloopstal.
Ervoor stond ze overdag op een wei met gras/bosgrond. Ik vroeg toen ook om 10kg hooi bij te geven maar had geen zicht erop of dit altijd ook gedaan werd. Is dus een mogelijkheid dat het ook daardoor komt, maar puur speculatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 15:08 



 
Profiel   

sspinoy schreef
ellepel schreef
wat fijn! welk merk geef je dan en hoeveel?
verder nog iets veranderd in de voeding?


Ze krijgt 500gr per dag van Lannoo.

Heb gebeld met Lannoo en gevraagd of ik enkel rijstzemelen kon bestellen omdat de Muscle Plus mij te duur uitkwam. De producent zei dat dit zelfs moeilijk te verkrijgen was voor producenten maar dat ze het wel konden leveren (is een leverancier in de winkel van mijn ouders).

Dit is het etiket. Het kost 33 euro voor 25 kg.

[ [url=m/zrQGKX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0eyDkU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder heb ik in voeding niets veranderd. Ze krijgt nu dus 10kg hooi + 400gr jpgf hi support + 4 droge scheppen fiber Mash + 1/2 schep rijstzemelen + 2 pompjes lijnzaadolie.

Haar weidegang is wel veranderd. Nu staat ze enkel nog op haar eigen kale weide met inloopstal.
Ervoor stond ze overdag op een wei met gras/bosgrond. Ik vroeg toen ook om 10kg hooi bij te geven maar had geen zicht erop of dit altijd ook gedaan werd. Is dus een mogelijkheid dat het ook daardoor komt, maar puur speculatie.


Ik heb er hetzelfde goede resultaat mee :)
Maar ik geef wel een volle schep per dag :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 15:26 



 
Profiel   

xxx88 schreef
Ik heb er hetzelfde goede resultaat mee :)
Maar ik geef wel een volle schep per dag :+


Dat was de volgende stap :D als ik nog steeds geen verschil zag, dan ging ik de hoeveelheid verdubbelen. Maar tot mijn verbazing zie ik nu al verschil! Ondanks ze maanden geen vooruitgang boekte en ik toen al de muscle plus op basis van rijstzemelen gaf. Maar daar zit ook vanalles aan toegevoegd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 15:39 



 
Profiel   

Een vergelijkbaar product voor dit is bijv Equi Jewel, dat is echt alleen maar rijstvoeder. Weet niet hoe goed dat verkrijgbaar is in NL :+ Maar daar heb ik zelf ook goede ervaringen mee :j Mijn paard is verder heel goed op gewicht gekomen met lijnzaadbrok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 16:14 



 
Profiel   

waarom heb je voor rijstzemelen gekozen en niet voor sojaschroot?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 16:58 



 
Profiel   

YvonneV schreef
waarom heb je voor rijstzemelen gekozen en niet voor sojaschroot?


Ik heb ook gevraagd naar sojaschroot maar dat had Lannoo niet. Ik zou sojaschroot van Mijten kunnen halen onderweg van het werk naar huis, als het tuincentrum het voor mij zou willen bestellen. Maar ze is al hengstig genoeg op zichzelf dus wou eerst de rijstzemelen proberen. Had namelijk gelezen dat het wel invloed kan hebben op de hormonen.

Is er behalve de prijs een ander voordeel van soja ten opzichte van rijst?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 18:32 



 
Profiel   

is toch wel wat verschil tussen rijstzemelen en soja.
soja is hoog eiwit en rijstzemelen is hoog in vetten.
en dit voer van lannoo bevat nog meer ingredienten dan alleen de rijstzemelen,dus zou ze niet vergelijken.

denk dat als je wat hoog vet wilt gaan voeren je ook terecht kunt komen bij iets als coolstance copra?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 18:38 



 
Profiel   

Ja klopt de soja zit hoger in eiwitten en dus zou ik er minder van moeten geven en komt het goedkoper uit. Maar de vetten uit de rijstzemelen zijn inderdaad nodig, zowel om energie uit te halen als om bij te komen. Dat is voor mij net een voordeel ten opzichte van de soja.

Coolstance copra is hier niet te verkrijgen. Maar ook niet nodig want de rijstzemelen lijken nu prima hun werk te doen.

Stel je een alternatief voor omdat je denkt dat wat ze nu krijgt onvoldoende gaat zijn voor de bespiering dan? In de balancer die ze krijgt zitten ook wel extra eiwitten (jpgf hi support).

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 19:05 



 
Profiel   

volgens mij zit sojaschroot ook hoog in vetten. Ik zal morgen eens een foto van het label maken

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 19:39 



 
Profiel   

YvonneV schreef
Regelmatig zie ik hier de vraag voorbij komen waar je sojaschroot kan kopen. De soja die ik voer komt van de fa. Fuite die ook Action horsefood levert. Nu kwam ik op hun site een lijstje van alle dealers tegen. Waarschijnlijk kunnen die het voor je bestellen. Ik betaal 12.50/25kg.

http://www.actionquality.nl/nl/verkrijgen/


Is inmiddels 16.50/25kg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-23 19:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 211 van de 217 [ 5416 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214 ... 217  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen