Wat heeft jouw voorkeur ter verlichting/ondersteuning van stramme/stijve paarden
Curcuma 2%  2%  [ 2 ]
Boswellia 2%  2%  [ 2 ]
Duivelsklauw 59%  59%  [ 41 ]
Groenlipmossel 13%  13%  [ 9 ]
Combinatie van meerdere 21%  21%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 69

Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Groenlipmossel, Duivelsklauw, Boswellia of Curcuma?

 
Profiel   

Mijn hond zat helemaal vast, kon bijna niet meer lopen, met een boost van METACAM, glucosan (glucosamine/chondriotine/MSM) en Caniguard (groenlipmossel, glucosamine en chondtroitine), loopt hij weer blij zijn wandelingen van ± 8km en komt goed uit zijn mand, heeft geen opstartproblemen meer.

Het is een hond van 30 kg en krijgt al een hele poos de dosis voor 10 kg aan Metacam. Tot heden geen terugval. Hond is oud maar terug levendig en happy.

Hij wordt wel nog ondersteund met de glucosan en 3x per week caniguard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 10:52 



 
Profiel   

Duivelsklauw werkt pinnstillend en ontstekingsremmend, cbd werkt alleen pijnstillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 11:12 



 
Profiel   

marleen_usar schreef
Duivelsklauw werkt pinnstillend en ontstekingsremmend, cbd werkt alleen pijnstillend.


Dat is niet waar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 11:55 



 
Profiel   

er is echt nog niet veel bekend over wat cbd nou precies doet, ze zijn wel bezig met onderzoeken.
maar het valt te proberen, net als alle andere middelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 12:26 



 
Profiel   

ellepel schreef
er is echt nog niet veel bekend over wat cbd nou precies doet, ze zijn wel bezig met onderzoeken.
maar het valt te proberen, net als alle andere middelen


Er zijn op humaan gebied al heel veel onderzoeken gedaan en ook resultaten bekend. Omdat bij humaan gebruik dosering belangrijk is en opbouwen, weten ze nog niet welke doseringen bij paarden juist zouden zijn.
Maar het is geen pijnstiller op zich. Voor acute pijn nemen mensen THC en dat zit niet in cbd. CBD werkt bij reuma/artrose en dergelijke ook op langere termijn.

Bij honden lees je wel al veel resultaten, met name dus bij artrose en letsel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 12:29 



 
Profiel   

Interessante informatie en ervaringen komen er voorbij, heel fijn om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:03 



 
Profiel   

Voor mijn IJslander heb ik ook duivelsklauw gebruikt, voer hem nu Glucosamine/MSM maar merk daar toch veel minder effect van. Binnenkort stap ik dus weer over, heb het wel in vloeibare versie zodat hij het beter eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-19 14:07 



 
Profiel   

Pollewop113 schreef
crow schreef
Ik gebruik zelf regelmatig ook duivelsklauw voor mijn paard maar het is erg belastend voor de lever als je het langdurig geeft. Dus houd daar wel rekening mee.


Hoe lang zou je het mogen geven?
Ik voer het nu een paar maanden, maar kon nergens terugvinden of je een stop- week/maand of iets dergelijks moet aanhouden.

Duivelsklauw heeft zich bij mijn paard erg bewezen vooral nadat we tijdelijk de dosering moesten verhogen toen mijn pechvogel lelijk in de sloot was gevallen :(:) Dit was uiteraard wel in overleg met de kliniek.


Ik zou zelf niet langer aanhouden dan 4 maanden aan 1 stuk. Dan een stop periode van een maand . Een vriendin gaf het al anderhalf jaar, vanwege klachten toevallig ook leverwaardes bepaald. Die waren slecht. De dierenarts gaf aan dat duivelsklauw belastend is voor de lever en niet continu aan 1 stuk gegeven kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 18:20 



 
Profiel   

in 2016 had m’n haf wat verhoogde leverwaarde (niet ernstigs) gaf toen geen Duivelsklauw

2017: ook weer verhoogde leverwaarde gaf ik wel Duivelsklauw ivm atrose, maar volgens da niet ernstig

In dec 2017 een kruidenmix aan laten weten door horsecompletd. M’n paard zou aangegeven dat hij kruiden nodig heeft voor z’n lever
Januarie 2018 bloed laten afnemen en lever waardes waren goed! En geef nog steeds Duivelsklauw. Ik geef het nu dus met combi lever ondersteunde kruiden

100% bewijs is het niet want dan had ik voordat ik de kruiden ging geven hem eerst op z.n lever moeten testen en dan na kruiden weer bloed af moeten nemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-19 18:34 



 
Profiel   

Curcurma heeft bij mijn paard super geholpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:29 



 
Profiel   

Ik heb voor mijn paard bij Ewalia besteld misschien moet je daar eens rond kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:33 



 
Profiel   

nummie schreef
Hallo,

Bij ons op stal staat een paard die wat stijver/korter gaat lopen vanaf het najaar (natter/kouder weer) tot aan het voorjaar. Spieren zijn soepel en zacht. Het zit dus voornamelijk in de gewrichten.

Nu vind ik verschillende producten ter ondersteuning/verlichting. Maar wanneer gebruik/kies je nu wat? Het lijkt allemaal voor hetzelfde bedoeld te zijn?

Over sommige producten staat veel informatie online maar wie heeft er bijvoorbeeld meer ervaring met groenlipmossel en waarom heb je daar voor gekozen? Idem voor de andere producten?


Atrose kan zorgen voor beginstijfheid, maar een goede diagnose is nooit weg.

De verschillende kruiden en producten die je noemt zijn stuk voor stuk net een beetje anders.

Voor alle duidelijkheid: curcuma en groenlipmossel zijn uitstekend onderzocht en in de verste verte geen kwakzalverij. (Al hebben mensenartsen er helaas niets over geleerd in hun opleiding, het zou hen sieren om de opvatting "ik ken het niet dus is het onzin" de deur uit te doen. Leonardo da Vinci schijnt de laatste mens geweest te zijn die alles wist wat op de universiteit geleerd werd.)

Groenlipmossel gebruik ik niet voor mij eigen artrose: het komt van de andere kant van de wereld en is niet vegetarisch.
De optelsom curcuma plus zwarte peper, gember, boswellia en rozemarijn werkt prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 11:46 



 
Profiel   

Maakt het nog uit of je bijvoorbeeld duivelsklauw poeder, stukjes wortel of vloeibaar hebt? Idem voor de andere producten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:42 



 
Profiel   

nummie schreef
Maakt het nog uit of je bijvoorbeeld duivelsklauw poeder, stukjes wortel of vloeibaar hebt? Idem voor de andere producten?


Ik geef de Duivelsklauw in vloeibare vorm, maar meer omdat ik dat zelf makkelijker vind en mijn paard dat dan goed eet :) Poeder moet je vaak weer mengen met wat water of olie zodat het niet weg geblazen wordt als ze het willen eten.

Verder vraag ik me inderdaad ook wel af wat beter opgenomen zou worden, maar lijkt mij dat vloeibaar makkelijker opgenomen wordt dan bijvoorbeeld poeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 14:44 



 
Profiel   

Tincture worden vaak beter opgenomen. Wortel (of blad) in pure vorm is vaak sterker dan poeder. Maar poeders kunnen dan weer goede mixen bevatten waardoor de combinatie van producten weer beter worden gebruikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:08 



 
Profiel   

Mijn merrie geef ik al jaren duivelsklauw, geen stopperiode in haar geval, want dan toont ze binnen 2 dagen weer pijn. Ze is bijna 27, dus ik heb besloten dat als ze dit niet meer kan verdragen, het voor haar gewoon einde verhaal is. Ondertussen doet ze het er al ruim 4 jaar best goed op.
Kurkuma deed niets voor haar.

Mijn andere paard heeft op dit moment zijn tweede opeenvolgende peesblessure, ben nu toch eens aan het kijken naar de mogelijkheden van groenlipmossel voor hem...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 16:27 



 
Profiel   

Achterom schreef
Mijn merrie geef ik al jaren duivelsklauw, geen stopperiode in haar geval, want dan toont ze binnen 2 dagen weer pijn. Ze is bijna 27, dus ik heb besloten dat als ze dit niet meer kan verdragen, het voor haar gewoon einde verhaal is. Ondertussen doet ze het er al ruim 4 jaar best goed op.
Kurkuma deed niets voor haar.

Mijn andere paard heeft op dit moment zijn tweede opeenvolgende peesblessure, ben nu toch eens aan het kijken naar de mogelijkheden van groenlipmossel voor hem...


Welke geef jij?

Ik overweeg ook groenlipmossel. Ik ben erg benieuwd of je daar daadwerkelijk maar twee kuren per jaar van hoeft te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 17:15 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Achterom schreef
Mijn merrie geef ik al jaren duivelsklauw, geen stopperiode in haar geval, want dan toont ze binnen 2 dagen weer pijn. Ze is bijna 27, dus ik heb besloten dat als ze dit niet meer kan verdragen, het voor haar gewoon einde verhaal is. Ondertussen doet ze het er al ruim 4 jaar best goed op.
Kurkuma deed niets voor haar.

Mijn andere paard heeft op dit moment zijn tweede opeenvolgende peesblessure, ben nu toch eens aan het kijken naar de mogelijkheden van groenlipmossel voor hem...


Welke geef jij?

Ik overweeg ook groenlipmossel. Ik ben erg benieuwd of je daar daadwerkelijk maar twee kuren per jaar van hoeft te geven.

De duivelsklauw van pit&pit. Is poeder, dus niet voor ieder paard geschikt denk ik.
https://www.pit-pit.com/duivelsklauw-gemalen.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 17:52 



 
Profiel   

Hoeveel geef je je paard dan van zulk soort poeder? Wat eigenlijk voor menselijke consumptie is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 18:07 



 
Profiel   

Ik ben vandaag gestart met groenelipmossel bij mijn paard. De poeder van horseflex. Ze heeft een bandenblessure (vermoeden nav foto’s en echo).

Met mijn andere merrie gestart met de jointpower van horseflex (glucosamine, msm en chondroitine). Zij zou een botwoekering hebben bij de aanhechting van de pees. Verder niet kreupel, maar wel erg stijg met en na het opstaan na het liggen.

Kurkuma zou voor de laats genoemde eigenlijk effectiever zijn, maar vanwege dracht kan dat niet.

Duivelsklauw heb ik ook gegeven aan meerdere paarden (ook horseflex), dit hielp ook fijn. Zowel bij hoefbevangenheid als artrose als bandenblessure. Echter mag ook dit in de dracht niet, en het hoefbevangen paard is al een tijd weer helemaal beter gelukkig :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-19 18:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen