Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 212 van de 274 [ 6840 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 274  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[INFO]Hoefbevangenheid- deel 4

 
Profiel   

Oh op de kogel kende ik nog niet. Mijn paard heeft ook best wat beharing daar, dus dat lijkt me ook moeilijker voelen.
Soms zie je de ader ook lopen aan de zijkant vd holte, dat is nog makkelijker vinden :)

Wat naar van die zweer. Ik kan me nog herinneren dat ik ging weken in biotex.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 11:30 



 
Profiel   

Petra_O schreef
MarliesV schreef
Petra, is de hoefzweer wel open bij Ivy? Weken met biotex oid een optie (of is dat achterhaalt tegenwoordig)?

Maartje, ik heb ook geleerd waar het gele streepje staat, daar is het hier het makkelijkst te voelen (die van mij heeft sokken en dat maakt het niet makkelijker).

Zuurkool is al van grootmoeders tijd geloof ik, ken dat al van vroeger. Hopelijk brengt het verlichting.



De zweer is helaas niet open. De smid heeft gisteren het beslag verwijderd en gezocht, maar ze kon hem niet open snijden. Nu dus in nat verband met animalintex en hopen dat hij snel doorbreekt


Zou ook niet gaan snijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:15 



 
Profiel   

Soms is snijden kiezen tussen 2 kwaden, liever snijden dan Einschuss natuurlijk of doorbraak boven de hoef ipv aan de onderkant.

Maar goed, nu niet aan orde, hopelijk breekt het snel door Petra!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:36 



 
Profiel   

Marjo89 schreef
Zou ook niet gaan snijden.


Mijn smid heeft inderdaad alleen de zool schoongemaakt en met een hoefnagel in de witte lijn gevoeld. Er was geen duidelijke plek te zien, dus ze is niet verder gaan graven. Ze gaat niet blind snijden, alleen als er al duidelijk iets te zien is.

Nu een paar dagen in nat verband en dan opnieuw kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 13:38 



 
Profiel   

Ik zou juist niet te lang wachten met snijden, ken al 2 mensen die hun paard bijna mochten laten inslapen door een hoefzweer niet uit te snijden.

Hier al behoorlijk vaak een hoefzweer laten uitsnijden, en paard was direct weer oké, nooit nadelige gevolgen gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 20:20 



 
Profiel   

hwn schreef
Ik zou juist niet te lang wachten met snijden, ken al 2 mensen die hun paard bijna mochten laten inslapen door een hoefzweer niet uit te snijden.

Hier al behoorlijk vaak een hoefzweer laten uitsnijden, en paard was direct weer oké, nooit nadelige gevolgen gehad.



Op zich ben ik met je eens dat het veel voordelen heeft om het uit te snijden. Maar als je de locatie niet goed kunt vinden, beschadig je de hoef wel heel erg als je gaat snijden en vooral in een hoef die zwaar bevangen is geweest levert dat best een risico op. Vandaar liever een paar dagen laten broeien en daarna nog een keer kijken.

Hij was er vandaag nog niet uit, maar er zit u wel een duidelijke warme plek aan de binnenkant van de voet. Het been is ook iets opgelopen. Hij zit er volgens mij aan te komen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-21 22:37 



 
Profiel   

Wat Petra schrijft is bij Nicky precies zo. Er is geen overduidelijke plek te vinden.
Ik ga zo weer naar haar toe. Wellicht dat ik dan iets vind. Haar been is ook beetje dik opgelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 06:58 



 
Profiel   

Hier ook even schrikken,
Mijn oude heer van 33 is 25 jaar geleden HB geweest met kanteling LV.
Daarna is hij een keer licht HB geweest zo'n 12 jaar geleden ton ik ze aan huis had en voor eerst weer de wei op ging na járen.
Daarna weer altijd oke.

Nu heeft hij al ruim 2 jaar Equine Sidewinder en krijgt ook al bijna zolang dagelijks 3 capsules predisolon daarvoor. Een bijwerking daarvan kán HB zijn. Maar ik dacht, dat had dan allang moeten gebeuren. Maar dat en weer de wei op is best spannend...

Vorige week was hij op LV niet ok, dus dacht dat hij zich verstapt had, donderdag opeens óók RV niet oke. Maar geen pols in de koot, geen warme voeten, wil heel graag lopen en trekt sprintjes in de wei. Niet wiegen of ontlasten.... maar de bocht komt hij niet om, dan erg kreupel. Geen symptomen maar toch.... 2 voorbenen niet goed, brrr

Direct het land af, in natte paddock, en 2 dagen metacam erin ( wat niks deed) omdat maandag Bodegraven kwam mét toevallig rontgen en direct Chico meegepakt met visite.... de arts vond hem écht niet HB lijken, reageerde niet op tikken, geen pols, en was verbaasd dat hij na 2 jaar predisolon nog zo oke was. toch op mijn verzoek foto's van de voeten gemaakt. Just to be sure.
GEEN kanteling op RV en LV was ongeveer hetzelfde als 25 jaar geleden....pffff.
Dus mag wel zijn eigen weitje op...

Ws heeft hij zich tóch verstapt en is de boel gaan overbelasten....nou, ik hoop het maar.... ik twijfel toch nog...maar goed, hij kreeg pijnstillers ( nu Bute) maar ik wacht daar even mee , anders forceert ie de boel, dat was maar goed ook want kreeg een appje van stal dat hij in galop zijn weitje inging....

Ergens knaagt het een beetje.... niet dat ik de arts niet vertrouw maar toch...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 07:26 



 
Profiel   

ElCamino, logisch dat je het niet vertrouwd, twee voorvoeten en dat voor een HB paard.
Maar ik hoop dat het echt gewoon verstappen is geweest en hij lekker opknapt met wat rust en medicatie.
Gaan maar van het positieve uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 07:44 



 
Profiel   

ja, ik blijf toch met argusoogjes naar hem kijken...pfff hoopt altijd maar weer alleen maar mee te lezen hier maar het blijft een ongelooflijk rottig iets dat HB....
25 jaar geleden, toen tijd niks, toen 12 jaar geleden een keertje licht.... en nu misschien weer iets....
Blijft zeker waar dat je ALTIJD hierop getriggerd blijft bij je paard.
En ook al let je op voer, bewegen, etc etc.... soms kun je helemaal niks aan doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 10:30 



 
Profiel   

ElCamino schreef
ja, ik blijf toch met argusoogjes naar hem kijken...pfff hoopt altijd maar weer alleen maar mee te lezen hier maar het blijft een ongelooflijk rottig iets dat HB....
25 jaar geleden, toen tijd niks, toen 12 jaar geleden een keertje licht.... en nu misschien weer iets....
Blijft zeker waar dat je ALTIJD hierop getriggerd blijft bij je paard.
En ook al let je op voer, bewegen, etc etc.... soms kun je helemaal niks aan doen...


Hopelijk valt het mee en is het een onschuldig iets.

Nicky loopt nog soort van verrot. Het is niet slechter geworden dan gisteren.
Vanavond ga ik haar bekappen en kijken of ik dan kan vinden waar de zweer zit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:37 



 
Profiel   

Hier worden vrijdag foto’s gemaakt. Mijn gevoel neigt nog steeds naar de zolen en niet HB. Maar ik wil het uitsluiten.

Na bekappen (dubbele zool kwam los tot het leven) van twee weken terug moest hij van ver komen. Hij staat nu 1,5 week op bute en is van 4 voeten pulsatie naar 2 voeten pulsatie (en met die regenval laatst zelfs geen een voet). Maar we zijn niet waar ik wil zijn en het zit me niet lekker.

Extra spannend is dat zn artrose voet op de foto gaat. Gezien de hoeveelheid en felheid vh spelen (voor het zool-verhaal), kan ik niet beoordelen of het om ongemak of pijn gaat.

Laatste hb foto’s zijn van 2018. Toen zat er ook wat artrose in een andere voet, passend bij de leeftijd.

Ik vind het erg spannend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:46 



 
Profiel   

Helaas mijn haflinger vorige week moeten laten inslapen ivm hoefbevangen. Vorig jaar al kanteling lv,nu ook in beide achterbenen... Ook de zool erg dun en van de winter liep hij in de kou al erg slecht dat ik m'n twijfels had... Ik had het niet zien aankomen aangezien hij niks geen symptomen aangaf... behalve stijf en laatste dagen alleen maar liggen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 12:52 



 
Profiel   

Mirei schreef
Helaas mijn haflinger vorige week moeten laten inslapen ivm hoefbevangen. Vorig jaar al kanteling lv,nu ook in beide achterbenen... Ook de zool erg dun en van de winter liep hij in de kou al erg slecht dat ik m'n twijfels had... Ik had het niet zien aankomen aangezien hij niks geen symptomen aangaf... behalve stijf en laatste dagen alleen maar liggen...


Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:50 



 
Profiel   

Sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 13:51 



 
Profiel   

Ach jee Mirei, heel veel sterkte!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 14:32 



 
Profiel   

Mirei schreef
Helaas mijn haflinger vorige week moeten laten inslapen ivm hoefbevangen. Vorig jaar al kanteling lv,nu ook in beide achterbenen... Ook de zool erg dun en van de winter liep hij in de kou al erg slecht dat ik m'n twijfels had... Ik had het niet zien aankomen aangezien hij niks geen symptomen aangaf... behalve stijf en laatste dagen alleen maar liggen...


Sterkte.. wat is het toch een rotziekte :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 17:36 



 
Profiel   

Sterkte mirei

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 18:12 



 
Profiel   

Mirei schreef
Helaas mijn haflinger vorige week moeten laten inslapen ivm hoefbevangen. Vorig jaar al kanteling lv,nu ook in beide achterbenen... Ook de zool erg dun en van de winter liep hij in de kou al erg slecht dat ik m'n twijfels had... Ik had het niet zien aankomen aangezien hij niks geen symptomen aangaf... behalve stijf en laatste dagen alleen maar liggen...


Vreselijk :(:) heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:13 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:18 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Mirei. :(:)
Het is en blijft echt een rotziekte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 19:52 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Mirei!

Ook hier gaat het slecht... Ivy kan bijna niet meer staan van de pijn en wilde vandaag niet eten. Net twee zakjes buut erin en toen heeft ze weer even staan eten. Morgen komen ze foto's maken. Als het weer achteruit is gegaan is het klaar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:03 



 
Profiel   

Petra_O schreef
Heel veel sterkte Mirei!

Ook hier gaat het slecht... Ivy kan bijna niet meer staan van de pijn en wilde vandaag niet eten. Net twee zakjes buut erin en toen heeft ze weer even staan eten. Morgen komen ze foto's maken. Als het weer achteruit is gegaan is het klaar...


Ook jij heel veel sterkte :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 20:33 



 
Profiel   

Ah nee Mirei en Petra, wat een nare berichten!

Die van mij heeft vandaag aan de longe lopen crossen en bokken, dus gaat nog steeds de goede kant op. Ze loopt niet loepzuiver op de ene hand, maar dat had ze al voor haar bevangenheid.

Ik heb intussen Hoof Armor liggen, de smid zal die volgende keer aanbrengen. En ik ben aan het rondkijken voor een ruwvoerautomaat, want ze eet zo gulzig en zit dan zo lang zonder eten, niet normaal zoals die kan vreten, en sinds haar dieet wordt het er natuurlijk niet beter op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-21 21:36 



 
Profiel   

Mirei wat vreselijk verdrietig. Sterkte!

Petra, wat erg! Het leek zo goed te gaan hè. Klote ziekte!
Ik duim mee voor je dat het mee mag vallen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-06-21 06:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 212 van de 274 [ 6840 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215 ... 274  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen