Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoen 24/7 aan?

 
Profiel   

Hi bokkers

Is het mogelijk om een Hoefschoen 24/7 aan te laten door de paddock ondergrond waar het paard op verblijft en te snelle slijtage anders? Het zal voor een periode van 2 weken zijn waar hij niet gereden word.
Ik ben volledig nieuw in Hoefschoen wereld. Welke zouden jullie adviseren?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 08:51 



 
Profiel   

Mijn paard staat wel vaker 24/7 met hoefschoenen. Met de Equine Fusion All Terrain gaat dat altijd goed. Zeer robuuste schoenen die goed blijven volhouden zelfs als er door veelvuldig gebruik slijtage ontstaat. https://www.equischoen.com/Equine-Fusion-All-Terrain

Heel op het begin had ik haar op andere hoefschoenen staat, maar daar kreeg ze wel wondjes in de kootholte van. Ik weet niet meer exact welk merk dat was, maar die claimde ook niet dat ze 24/7 draagbaar waren, dus was eerder mis aangekocht door mij. Dus welk merk je ook aangeraden wordt, kijk altijd of het merk zelf claimt geschikt te zijn voor 24/7.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:36 



 
Profiel   

Ja die zag ik net voorbij komen en die lijken mij wel wat!

Nu wil ik ook een Hoefschoen aan mijn zadel hangen op wedstrijden mocht ik weer een ijzer verliezen onderweg als ‘thuis komertje’ zeg maar. Iemand nog ervaring met renagades?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 09:41 



 
Profiel   

Hier ook geen problemen gehad met schoenen 12 uur of langer per dag aan. Ik had de Equine Fusion ultra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 20:47 



 
Profiel   

Renegades zijn geweldig! Ik ben ook heel blij met scootboot, en heb ook easyboot gehad. Ligt er net aan welke het beste past bij de vorm van de hoeven! Kijk daar goed naar. Anders heb je kans dat ze wat gaan draaien. Mijn huidige paard heeft achter renegades die mijn vorige paard voor aan had, en heeft voor scootboots.
Alledrie niet voor 24/7, wel voor lange ritten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:11 



 
Profiel   

Voor 24/7 worden Equine fusions regelmatig gebruikt, die hebben een mooie zachte bovenkant en een makkelijke pasvorm.

De meeste sport-schoenen zoals de Renegade en scootboots enz valt de pasvorm best nauw. Een thuiskomertje voor als je een ijzer verlies is daarom erg lastig. Is hij net beslagen of er bijna aan toe, heeft hij zijn voeten heel gehouden bij het aftappen, voor en achter meestal een andere maat en dan heb je van sommige merken die echt een linker en een rechter schoen. Dan zou je al 4 schoenen mee moeten hebben voor het geval dat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 21:25 



 
Profiel   

Ik heb voor nu in ieder geval even de equine fusions besteld voor het 24/7 stukje voor de komende 2 weken om te testen Het is even niet anders. Ik denk dat ik hem vooral snachts aan doe omdat hij dan het meeste bij de Hooiruif is. Overdag scharrelt ie vaak naar de wei en is dat probleem al minder. Ik kan dan natuurlijk even testen hoe ze het doen op een korte rit, ze zullen niet langer mee gaan dan 15 km maximaal zeg maar. En ik gooi dan toch mijn tempo omlaag, maar puur bescherming tegen de stenen waar ie al zo gevoelig op is :+

En idd wat je zegt Dennis, 4 schoenen word wat te gortig met ook de kans dat ie net te veel veranderd in hoefstand oid en ze vervolgens 3 jaar ongebruikt in de kast liggen.

Mochten deze nou niet bevallen kan ik altijd nog gaan kijken naar wat kan wel opties bijvoorbeeld. Misschien toch maar weer plak beslag overwegen om niet te veel gaten bij te maken voor de time be. We gaan het zien. Bedankt voor de input!

Hoe trek je de fusions eigenlijk aan? Ik heb de ultra besteld

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-23 22:06 



 
Profiel   

Daar zijn ook wel YouTube filmpjes van.
Goed open maken, teen er eerst in, hiel er in, voet weer op de grond, alles netjes omhoog en recht trekken, klittenbandjes netjes op elkaar en riempjes vast.

Voor het 24/7 gebruik zijn de ultra het fijnst, maar voor het werk ben ik toch meer dan van de active. Die zijn ietsje lager en de sluiting is veel makkelijker (de riempjes is ff prutsen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:21 



 
Profiel   

Super fijn om te horen Dennis! Dan kunnen we die altijd nog eens proberen als dit merk bevalt :D

Schoen moet echt makkelijk aan kunnen gaan. Prutsen met een fit paard dat verder wil is geen optie :evaw: maar wie weet! Dankjewel

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:47 



 
Profiel   

Ik zou ze inderdaad wel geregeld even af doen. Ik heb mijn paard eens een paar dagen 24/7 een schoen aangedaan ivm genezen van een hoefzweer en voor zijn straal was dat niet goed. Was helemaal wak geworden. Maar als je ze overdag uit laat zou dat gaan probleem mogen zijn.

Ik ben verder erg tevreden van Flex boots.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 07:58 



 
Profiel   

Ik heb echt onwijs mijn best gedaan met passen maar hoefschoenen blijven gewoon gezeur :o
Ik heb nog geen maand terug schoenen gekocht(280euro), nog geen 20km in totaal mee gedaan en ze gaan al stuk.
Van alles wat ik nu heb geprobeerd incl duur plakbeslag van de kliniek uit ben ik het meest blij geweest met de kunststof plak 'ijzers' van happy horse.de, was een handigheidje maar bleven dan ook wel echt 4-6 weken zitten. Zijn ongeveer 40/50 euro per compleet setje. Helaas kan mijn pony zijn voet de lijm niet verdragen dus mag ik weer verder zoeken. Ijzers zijn in mijn geval geen optie ivm te kleine voetjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:03 



 
Profiel   

Katyatje schreef
Ik zou ze inderdaad wel geregeld even af doen. Ik heb mijn paard eens een paar dagen 24/7 een schoen aangedaan ivm genezen van een hoefzweer en voor zijn straal was dat niet goed. Was helemaal wak geworden. Maar als je ze overdag uit laat zou dat gaan probleem mogen zijn.

Ik ben verder erg tevreden van Flex boots.


Ja dat is ook een beetje mijn angst. Ik heb ook poeder mee besteld wat hoofwear adviseerde
tirzasarah10 schreef
Ik heb echt onwijs mijn best gedaan met passen maar hoefschoenen blijven gewoon gezeur :o
Ik heb nog geen maand terug schoenen gekocht(280euro), nog geen 20km in totaal mee gedaan en ze gaan al stuk.
Van alles wat ik nu heb geprobeerd incl duur plakbeslag van de kliniek uit ben ik het meest blij geweest met de kunststof plak 'ijzers' van happy horse.de, was een handigheidje maar bleven dan ook wel echt 4-6 weken zitten. Zijn ongeveer 40/50 euro per compleet setje. Helaas kan mijn pony zijn voet de lijm niet verdragen dus mag ik weer verder zoeken. Ijzers zijn in mijn geval geen optie ivm te kleine voetjes.


Ik heb tot op heden ook alleen nog maar ellende gezien met Hoefschoenen :') ze draaien steeds etc. Nog nooit zelf geprobeerd oid maar in de internationale sport zie je ze (met een reden?) niet. Kunstof (plak) ijzers heb ik het ook met mijn smid over gehad maar met de snelheid hoe ik mijn ijzers opeet gaat kunstof het geen 100 km wedstrijd redden. Laat staan 160 en om nu een ijzer wissel te moeten gaan doen op wedstrijd vind ik niks. Dus ook hier weer naar de teken tafel }:0

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 08:18 



 
Profiel   

Mijne hoef ik geen equine fusions 24/7 aan te doen. Echt niet geheid ligt de boel open.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 13:31 



 
Profiel   

Het ligt ook aan het weer. Als het supernat is en ze lopen te soppen, dan wordt de voet helemaal zacht en niet alleen de zool. Krijg je van dat witte soppige bijv bij de hoefballen. Gaat ook stinken. Weet het uit ervaring omdat mijn paard verdacht werd van een hoefzweer, hoefschoen aankreeg en het werd echt vies en ongezond. Dus regelmatig afdoen en zorgen dat de voeten kunnen drogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 16:08 



 
Profiel   

Vergeten te vertellen, ik had dikke vilten zooltjes in mijn schoenen. Deze dagelijks wisselen tegen week worden van de hoef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-06-23 20:17 



 
Profiel   

Mocht je de tip gevonden hebben aan de tekentafel, wil je die hier delen?
Glue shoe las ik veel positieve verhalen over maar als je idd zoveel km maak zal er weinig bestand zijn haha. Ik moet iets fijns hebben voor 10km met mijn pony te kunnen mennen :+ lijkt momenteel echt onmogelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 12:39 



 
Profiel   

Mijn smid zelf is zeer te spreken over glu shoe kunstof ijzer, al dan niet geplakt of geslagen. Alleen minder voor mijn afstanden :+ maar ik deel het zeker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 14:46 



 
Profiel   

Ik heb zelf de flex hoof boots en die zou je in mijn ogen wel makkelijk 1 van mee kunnen nemen voor onderweg. Ik doe hem bij tien verschillende paarden aan als ze een ijzer hebben afgetrapt zodat ze toch op de weide of in de paddock kunnen. Soms past hij dan niet ideaal maar lijken ze er geen last van te hebben. Ik heb er ook nog nooit wondjes van gekregen.
Ik gebruik ze ook gewoon voor buitenritten tussen de 10 en 20 km over de weg/steentjes maar de teen is er wel redelijk snel van doorgesleten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:35 



 
Profiel   

Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 15:49 



 
Profiel   

Mijn ervaring is dat de Equine Fusion ultra's niet ingelopen hoeven te worden. Die zijn mooi zacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-23 21:24 



 
Profiel   

Macs schreef
Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.



Vraagje.. je geeft aan dat de equine fushion wel wat speling kan hebben. Hoeveel is wat?
Ik heb er net gekocht en ze draaien echt van 12 uur richting 2 uur. Dit zou nog binnen de marge zitten. Vind dat echter best veel.
Wat is jouw ervaring hierin?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:35 



 
Profiel   

SjonnieZ schreef
Vraagje.. je geeft aan dat de equine fushion wel wat speling kan hebben. Hoeveel is wat?
Ik heb er net gekocht en ze draaien echt van 12 uur richting 2 uur. Dit zou nog binnen de marge zitten. Vind dat echter best veel.
Wat is jouw ervaring hierin?


Dat hangt dus ook van je paard af. Als hij op zijn blote voeten op 2 uur afrolt en je hebt ronde voeten is het geen ramp dat de schoenen die voorkeur opzoeken en ze dan blijven zitten.
Ze moeten natuurlijk niet op en neer draaien, of draaien naar een plek waar je paard niet afrolt. Of bij heel ovale voeten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 06:58 



 
Profiel   

Dennis schreef
SjonnieZ schreef
Vraagje.. je geeft aan dat de equine fushion wel wat speling kan hebben. Hoeveel is wat?
Ik heb er net gekocht en ze draaien echt van 12 uur richting 2 uur. Dit zou nog binnen de marge zitten. Vind dat echter best veel.
Wat is jouw ervaring hierin?


Dat hangt dus ook van je paard af. Als hij op zijn blote voeten op 2 uur afrolt en je hebt ronde voeten is het geen ramp dat de schoenen die voorkeur opzoeken en ze dan blijven zitten.
Ze moeten natuurlijk niet op en neer draaien, of draaien naar een plek waar je paard niet afrolt. Of bij heel ovale voeten.



Oké helder antwoord, dank je wel. ik ga eens kritisch naar z’n loopje kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:01 



 
Profiel   

[ img ]

Dit viel mij echt alles mee :D schoen had ik zo aan, paard gaf geen kick dat er wat omheen zat en liep er zo (happy) mee weg <3 nu even kijken hoe hij het een halve dag er mee volhoud of ze geschikt zijn als thuiskomertje

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 12:53 



 
Profiel   

Macs schreef
Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.


Precies dit.
Overigens wordt meteen hele dagen, of zelfs uren aandoen niet aangeraden. Je moet dit soort dingen opbouwen. Beginnen met 15 minuten en in enkele weken kan je het dan opbouwen. Dat is tenminste wat mij aangeraden is door Hoofwear. Die gebruiken ook (regelmatig) hoefschoenen voor 24/7 vertelden ze mij, dus misschien kan je daar contact mee opnemen? Zij hebben ook een (zeer fijne) passervice.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 13:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen