Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cavallo CLB of Floating boot mini

 
Profiel   

Ik heb jaren bij mijn oude pony Equine fusions gehad, super!

Nu zoek ik voor een shetlander schoentjes om wat verder mee te wandelen. Hij loopt niet graag in de berm .

Nu twijfel ik tussen de Cavallo CLB of de Floating boots. Ik ga nu niet voor de equines fusions vanwege de prijs, ik zal er alleen wat mee wandelen en ik denk dat ze wat lomp zijn bij de hele kleine voetjes.

Heeft iemand ervaring met de cavallo CLB of de Floating boots?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:36 



 
Profiel   

judithM schreef
Ik heb jaren bij mijn oude pony Equine fusions gehad, super!

Nu zoek ik voor een shetlander schoentjes om wat verder mee te wandelen. Hij loopt niet graag in de berm .

Nu twijfel ik tussen de Cavallo CLB of de Floating boots. Ik ga nu niet voor de equines fusions vanwege de prijs, ik zal er alleen wat mee wandelen en ik denk dat ze wat lomp zijn bij de hele kleine voetjes.

Heeft iemand ervaring met de cavallo CLB of de Floating boots?



Geen ervaring met die, maar ik ben heel tevreden over scootboots! Tenzij je pony echt ondersteuning vab de zool nodig heeft dan zijn ze misschien iets te weinig

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:55 



 
Profiel   

maar zijn de scootboots zo klein te krijgen dan? het gaat over een shet van nog geen meter,

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 07:57 



 
Profiel   

judithM schreef
maar zijn de scootboots zo klein te krijgen dan? het gaat over een shet van nog geen meter,


Ja geloof van wel. Ik heb een Shet van 1.12 en die draagt maat m3. Dus zijn genoeg opties
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:10 



 
Profiel   

[ img ]

Stond ook nog m0 en m00 bij dus moet kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 08:13 



 
Profiel   

Dank je, maar ik zoek een goedkoper schoentje, anders zou ik zeker weer Equine fusions nemen. Het is alleen voor het wandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 09:16 



 
Profiel   

De floating boot is een heel zacht schoentje. Tot nu toe alleen klanten gehad die ze therapeutisch gebruiken, pony staat normaal op CLB in het werk. Ik denk dat ze redelijk hard kunnen slijten (en dan bedoel ik vooral de bovenkant, de kunststof zool zal soort gelijk zijn aan de andere merken, maar de neopreen zit ook aan de binnenkant op de zool).

CLB heeft een redelijk harde boven kant, als het past echt een meer dan prima schoentje, maar eentje je veel sneller schuur plekken geeft dan de Equine fusions. CLB moeten echt netjes ingelopen worden.

Scootboots is een top schoen, maar ze vallen erg groot. Mijn merrie zou met de tabel makkelijk in de M1 passen, maar loopt op M0 en zou net bekapt ook prima de M00 passen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:36 



 
Profiel   

Oke dank je, zal nog eens nadenken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:53 



 
Profiel   

Ik heb deze schoenen begin maart voor mijn hoefbevangen pony gekocht en net een hele review geschreven voor hoofwear (nog niet zichtbaar, weet ook niet of ze hem gaan plaatsen) dus ik zal hier ook mijn ervaring neer pennen voor wie hier op zoek is...

Om met de korte samenvatting te beginnen: Super comfortabel, schuurt niet, heel vergevingsgezind qua pasvorm maar absoluut niet duurzaam, houd er rekening mee dat ze bij therapeutisch (dus 24 uur per dag aan) gebruik na een half jaar echt op zijn qua bovenwerk.
Ik heb ze daarbij niet 24/7 gebruikt omdat ik ze de meeste tijd ook in afwisseling met een ander paar schoenen gebruikte, dus gemiddeld zo'n 4 dagen per week.

Na 4 weken vertoonde het neopreen wat binnenin over de zool loopt al gaten, met name bij de hielen omdat een HBpony nou eenmaal meer achterop hangt. Dit wordt door de verkopers en fabrikant afgedaan als normale slijtage maar persoonlijk vind ik het knap waardeloos en niet acceptabel als er na 4 weken al echt gaten in je zolen zitten, dat is geen 'slijtage' dat is gewoon 'stuk'.
Dit neopreen gaat zich ook naar de voet vormen, vult dus op den duur de straal op, wat juist druk kan verzoorzaken waar je'm niet wilt. Ik vind dit neopreen over de zool dus geen toegevoegde waarde, eerder een nadeel en langer dan 2 maanden houdt het 't ook niet uit, na ongeveer 2 maanden heb ik de restanten van de zool gesloopt want toen was zeker de helft al stuk en weggesleten en zat het juist nog op plekken waar het extra druk veroorzaakte bij m'n pony. Waardeloos aspect in het hele ontwerp als je het mij vraagt.
Het bovenwerk blijft dan nog steeds goed aan de zool zitten en je hebt gewoon een gladde zool in de schoen dus wat dat betreft blijft de schoen goed bruikbaar.

Ander zwak punt is het stiksel middenvoor. Ze laten zien hoe je de schoen om aan te trekken helemaal binnenstebuiten kunt keren, dat zou ik niet doen! Het stiksel ging bij mij al vrij snel los en begon uiteindelijk ook uit te scheuren, waardoor je het ook niet kunt fixen. Dit gebeurde ondanks dat ik ze dus nooit binnenstebuiten gekeerd heb om aan te trekken, ik trek ze min of meer als een sok aan zeg maar.
Door het gebruik wordt het neopreen sowieso al steeds slapper dus het hele bovenwerk komt langzaam steeds losser te zitten. Dat gaat nog wel een tijdje goed doordat je de pasvorm mede door het klittenband kunt vormen, maar ook dat stuk wordt steeds minder.

Ook het klittenband is een zwak punt in het ontwerp vind ik.
Het klittenband moet zich hechten aan het neopreen, er is dus geen 'vrouwtjesklittenband'. Door het gebruik - en ja, ik heb ze steeds goed schoon gehouden en onderhouden, zowel schoenen als klittenband - wordt de hechting van het klittenband op het neopreen toch steeds slechter. Het neopreen gaat wat pillen en wordt gladder aan het oppervlak dus er is minder hechting mogelijk, waardoor je met het losse klittenbandje aan de voorkant de schoen ook niet meer goed dicht houdt.
De bandjes achterlangs blijven het goed doen maar vooral dat kortere voorste stukje verliest langzaam steeds meer z'n functie.
Sowieso vind ik met name dat losse klittenbandje aan de voorkant nogal suf en onhandig, de plaatsing bepaalt behoorlijk hoe goed de schoen blijft zitten en bij uit doen raak je die losse stukjes vrij makkelijk kwijt. Ik heb wel een paar keer moeten zoeken waar zo'n klittenbandje gebleven was nadat het uit m'n zak gevallen was terwijl ik schoenen aan of uit doe bijv. Goed opletten waar je ze laat dus want je krijgt geen reservebandjes bij aanschaf en zonder blijven ze zéker na een aantal weken niet meer aan.

Inmiddels gebruik ik sinds een paar weken ducktape om het voorste klittenband op z'n plek te houden (eigenlijk zou ik die weg kunnen laten en gewoon ducktape over de voorkant plakken, bedenk ik nu...) en daarmee de schoen op z'n plek. Maar zelfs dat blijkt nu niet meer genoeg.
Ik heb ze nu op 4 dagen na een half jaar in gebruik. Ik laat haar minstens een uur luchten elke dag en heb ze het grootste deel van dat halve jaar in afwisseling gebruikt dus laten we zeggen 23/4 in plaats van 24/7 en nu blijven ze ook met ducktape niet meer op hun plek en heb ik m'n pony deze week al een paar keer met gedraaide schoenen aangetroffen. De rek is er nu letterlijk uit...

De binnenkant van het neopreen wordt met name rond de hiel/ballen van de voet ook slechter, er komen oppervlaktescheurtjes in en wordt daardoor lastiger schoon te houden, maar dat vind ik het minste probleem.
De schoenen zijn zacht, knellen nergens dus ook als ze liggen knellen de schoenen niet in de kootholtes bijv. Dat vind ik bij hoefbevangen pony's wel een groot pluspunt (doorbloeding is sowieso al 'een dingetje'.. daar wil je niks bij hebben wat daar ook nog aan bij draagt).

Ondanks de korte levensduur overweeg ik ze toch weer te kopen vanwege het comfort. Het is alleen iets waar je dus wel rekening mee moet houden. Ja, ze zijn goedkoper dan de meeste andere merken, maar per saldo dus toch 'duurder in gebruik', de cavallotjes en equine fusions die ik ooit had voor m'n vorige pony kon ik na 1,5 jaar gebruik echt als nieuw verkopen, dat gaat je met deze niet lukken.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-23 13:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen