Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Hoefschoen 24/7 aan?

 
Profiel   

LoveBodin schreef
Macs schreef
Ik zou een fitter langs laten komen als je problemen hebt er mee. Die kent alle schoenen en kan je icm met de voeten van je paard goed adviseren.
Ik zelf gebruik de equine fusions intensief voor lange ritten op pittige ondergrond en na een jaar zijn ze nog helemaal prima.
In één keer voor lange periode aan doen zou ik sowieso niet doen. Ze moeten wel ingelopen worden.
Als ze eenmaal gewend zijn kunnen ze prima 24/7 aan.
Scootboots en renegades moeten echt wel 100% passen, equine fusion kan wel wat speling hebben en is heel zacht.


Precies dit.
Overigens wordt meteen hele dagen, of zelfs uren aandoen niet aangeraden. Je moet dit soort dingen opbouwen. Beginnen met 15 minuten en in enkele weken kan je het dan opbouwen. Dat is tenminste wat mij aangeraden is door Hoofwear. Die gebruiken ook (regelmatig) hoefschoenen voor 24/7 vertelden ze mij, dus misschien kan je daar contact mee opnemen? Zij hebben ook een (zeer fijne) passervice.



Als het een permanente oplossing zou zijn zeker dan wil ik best laten fitten. Maar om nu een schoen te fitten die over 1,5 week weer in de kast staat en enkel mee gaat als thuiskomer op een wedstrijd vind ik wat sonde van ieders tijd :+
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 14:20 



 
Profiel   

Ik snap je gevoel, maar om iets 24/7 voor een paar weken te kunnen dragen moet het wel super goed passen. Dat mikt nauwer dan wanneer je er 3x per week een half uur mee dressuurt

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 16:48 



 
Profiel   

Maar voor het fitten moet je een pas bekapt paard hebben. Als hij bekapt is heeft ie z’n ijzer weer en kan ie niet gefit worden. Het is voor nu tijdelijke oplossing dat ie nog een beetje hoef overhoud Ipv alles afslijten.

Daarbij vind ik ze best afsluiten dat ik hem niet de hele dag er mee laat staan. Maar iig snachts )geen Zon) en tijdens het stappen aan de hand. Hij is overigens best gevoelig op alles ook een keer een zooltje gehad die hem niet beviel en hij verdomde het om te lopen. Hij stapt hier gelijk mee weg alsof ie nog nooit anders gedaan had. Im trusting my gut!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:15 



 
Profiel   

Mijn shet heeft periodes 24/7 met schoenen gelopen. Voor haar had ik soft rides. Dure schoenen en je kunt er niet mee rijden maar ze boden haar veel comfort tijdens haar bevangenheid. Toen ze een schoen kwijt was heb ik equi fusions besteld maar daar kreeg ze wondjes van en die zolen zijn een stuk minder dik. En die vond ik een stuk lastiger om aan te trekken. Gelukkig vond ik uiteindelijk de schoen terug in de modder (ik had daarvoor al zeker 10x het hele stuk heen en weer gelopen. Meerdere dagen achter elkaar).

Fijn dat jouw paard er meteen lekker op loopt. Hopelijk blijven de wondjes ook bespaard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 19:20 



 
Profiel   

Ja daar ben ik ook wat bang voor, ik behandel alvast z’n kootholtes zoals ik dat ook in de winter doe. Dan krijgt hij met vries weer wat makkelijk scheuren erin dus ik hoop dat dat werkt! Rond 1800 z’n schoen uitgedaan en zag er allemaal goed uit gelukkig.

Gelukkig is het droog weer. Vreselijk zo’n schoen moeten zoeken in de modder :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 21:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen