Stuk uit hoef

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Re: Stuk uit hoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 20:40

Afbeelding
Nu ziet het er zo uit

J_emma

Berichten: 811
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 20:43

PeanutGuapa schreef:
Hoi ik heb weer een vraagje want mijn paard zijn achterhoef zit een stuk los is dit iets ernstigs want dan laat ik de hoefsmid komen

[ [url=m/tVdw5p.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7rkePt.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/59yEmd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wanneer is ie voor het laatst bekapt?

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 20:44

3 of 4weken geleden

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:12

Vraag je smid om volgende bekapbeurt kwartierboogjes te maken. Waar het nu een stuk weg is is thv de kwartieren, dit komt doordat er teveel druk op de hoefwand staat en dan gaat die of flaren (dus breed uitwaaieren) of bartsen zoals nu is gebeurd.

Ik zou nu eigenlijk ook dit deel even netjes bijvijlen. Is er niemand die dit even kan doen?

Sintara

Berichten: 7492
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Stuk uit hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:14

Hoefsmid fotos sturen en bellen

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 21:18

Art_Ificious schreef:
Vraag je smid om volgende bekapbeurt kwartierboogjes te maken. Waar het nu een stuk weg is is thv de kwartieren, dit komt doordat er teveel druk op de hoefwand staat en dan gaat die of flaren (dus breed uitwaaieren) of bartsen zoals nu is gebeurd.

Ik zou nu eigenlijk ook dit deel even netjes bijvijlen. Is er niemand die dit even kan doen?

Oké zal ik doen volgende week komt de dierenarts voor mijn andere pony voor zijn gebit zou die mischien ook zijn hoef een beetje kunnen vijlen?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:21

Ik heb geen idee of jouw dierenarts dat kan.

Mijn dierenarts kan dat wel, heeft opleiding hoefsmid erbij gedaan. Zij is dus ook mijn hoefsmid. Maar ik ken uw dierenarts niet.

Doe sowieso een berichtje of belletje naar uw smid. Kan zijn dat hij een plekje vrij heeft en eerder kan komen. Er kan sowieso wat van die hoefwand afgeknipt worden als ik de foto's van de onderkant zo zie.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 21:30

Art_Ificious schreef:
Ik heb geen idee of jouw dierenarts dat kan.

Mijn dierenarts kan dat wel, heeft opleiding hoefsmid erbij gedaan. Zij is dus ook mijn hoefsmid. Maar ik ken uw dierenarts niet.

Doe sowieso een berichtje of belletje naar uw smid. Kan zijn dat hij een plekje vrij heeft en eerder kan komen. Er kan sowieso wat van die hoefwand afgeknipt worden als ik de foto's van de onderkant zo zie.

Oké is goed ik laat maandag eerst even de dierenarts ernaar kijken en dan als zij zegt dat hij naar de hoefsmid moet of dat ze het niet kan ofzo dan bel ik de hoefsmid

Celebi
Berichten: 3882
Geregistreerd: 04-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-23 21:39

Mijn paard had net voor de vorige beurt zijn ijzer eraf getikt. De nagelgaten waren ingescheurd en een heel stuk hoef net zoals bij jou was eraf. Zag er niet uit! Reactie hoefsmid: oh geen zorgen dat fixen we wel. Iets korter bijgevijld, ijzer weer eronder, nu 8 weken later weer wat bijgevijld en nieuwe ijzers en nu zijn er nog maar wat kleine hapjes te zien. Het kan meestal niet zoveel kwaad, maar even een fotootje doorsturen naar de smid helpt voor je eigen gemoedstoestand omdat het meevalt en de smid/bekapper kan inschatten of een eerdere afspraak beter is in jouw situatie of dat dat niet nodig gaat zijn. :)

Bij mij was toen het advies de hoeven niet te nat maar vooral ook niet te droog te houden vanwege het brokkelen. Goed nat maken met afspuiten en ik heb Duo Hoef gebruikt om te smeren. Hij zei me dat invetten niet perse iets deed, maar dat als ik iets wilde gebruiken ik dat het beste kon kiezen vanwege de samenstelling.

PeanutGuapa
Berichten: 248
Geregistreerd: 22-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-23 21:49

Celebi schreef:
Mijn paard had net voor de vorige beurt zijn ijzer eraf getikt. De nagelgaten waren ingescheurd en een heel stuk hoef net zoals bij jou was eraf. Zag er niet uit! Reactie hoefsmid: oh geen zorgen dat fixen we wel. Iets korter bijgevijld, ijzer weer eronder, nu 8 weken later weer wat bijgevijld en nieuwe ijzers en nu zijn er nog maar wat kleine hapjes te zien. Het kan meestal niet zoveel kwaad, maar even een fotootje doorsturen naar de smid helpt voor je eigen gemoedstoestand omdat het meevalt en de smid/bekapper kan inschatten of een eerdere afspraak beter is in jouw situatie of dat dat niet nodig gaat zijn. :)

Bij mij was toen het advies de hoeven niet te nat maar vooral ook niet te droog te houden vanwege het brokkelen. Goed nat maken met afspuiten en ik heb Duo Hoef gebruikt om te smeren. Hij zei me dat invetten niet perse iets deed, maar dat als ik iets wilde gebruiken ik dat het beste kon kiezen vanwege de samenstelling.

Dan zal ik toch maar voor de zekerheid even een fotootje naar de hoefsmid doorsturen en af en toe zijn hoeven afspuiten en dan heb ik toch ook wel meer duidelijkheid ja het is toch gratis om een berichtje te sturen