nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:14

oeh akelig, nee geen goed plan dus. Ik ga zo ff opmeten

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 13:25

Hij is 140. Mocht je toch belangstelling hebben, er zit ook nog een nieuwe reserve klittenband bij én de klittenbandsluiting met achterkant van de renegade die ik kwijt ben geraakt. Het laatstgenoemde zat nog om haar voet, maar die schoen is dus pleite. Nooit meer kunnen vinden.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:56

Ik heb nog een reserve onderkant van de renegade viper in 140x140(dus echt alleen de zool). Had deze gekregen omdat mijn paar een defect vertoonde aan de zool, maar helaas niet kunnen gebruiken omdat toen ik deze eindelijk ontvangen had mijn paard uit de maat is gegroeid.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:58

@ Monique1963: Je gaf aan dat je gaiter van je easyboot glove weer kapot was. Nu heb ik op facebook al een aantal reacties gehad van mensen die de gaiter van de TK hoefschoen op de schelp van de easy boot glove hebben gezet, is dat voor jouw geen optie? Het ziet ernaar uit dat die biotane banden van de TK sterker zijn dan de gaiter van de easyboot.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:24

xxVon schreef:
Niet erg extreem ondergrond. Wel extreem gebruik. 66 km endurance. De easy boots bevallen me niet want ze slijt de teen super snel open. Nu hebben die TKs een open teen en daaromheen versteviging.
Zou je ook kunnen vragen waar je kennis ze gekocht/bestelt heeft?

Dit was m’n terug gevonden schoen. Helemaal heel maar gaiter gescheurd en rubbertje van de boven strap af. Maar zowel de gaiter als die strap had ik al reserve liggen.

[ [url=m/3DLXXp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Von je schoen heb ik gegoogeld. Daar hangt toch een duur prijskaartje aan en ik vind eigenlijk dat dit dan niet mag gebeuren. Zo zonde joh!

Mijn schoenen zijn onderweg. 24 uur later kwam de barcode gelukkig alsnog per mail. Ik was zo bezorgd, want menig ondernemer heb ik blij gemaakt met mijn succes pogingen om verloren/ kwijtgeraakte pakketjes terug te krijgen. Dan ben ik een echte3 terriër en mijn Frans is er gelukkig goed genoeg voor. Dat gebeurt hier nog al eens dat postpakketjes kwijtraken en ik schrok heel erg toen bleek dat pakketje verzonden was maar ik nog geen barcode had ontvangen. Zonder code kan ik natuurlijk ook niets meer.
Hopelijk komen ze morgen.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:30

pien_2010 schreef:
xxVon schreef:
Niet erg extreem ondergrond. Wel extreem gebruik. 66 km endurance. De easy boots bevallen me niet want ze slijt de teen super snel open. Nu hebben die TKs een open teen en daaromheen versteviging.
Zou je ook kunnen vragen waar je kennis ze gekocht/bestelt heeft?

Dit was m’n terug gevonden schoen. Helemaal heel maar gaiter gescheurd en rubbertje van de boven strap af. Maar zowel de gaiter als die strap had ik al reserve liggen.

[ [url=m/3DLXXp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Von je schoen heb ik gegoogeld. Daar hangt toch een duur prijskaartje aan en ik vind eigenlijk dat dit dan niet mag gebeuren. Zo zonde joh!

Mijn schoenen zijn onderweg. 24 uur later kwam de barcode gelukkig alsnog per mail. Ik was zo bezorgd, want menig ondernemer heb ik blij gemaakt met mijn succes pogingen om verloren/ kwijtgeraakte pakketjes terug te krijgen. Dan ben ik een echte3 terriër en mijn Frans is er gelukkig goed genoeg voor. Dat gebeurt hier nog al eens dat postpakketjes kwijtraken en ik schrok heel erg toen bleek dat pakketje verzonden was maar ik nog geen barcode had ontvangen. Zonder code kan ik natuurlijk ook niets meer.
Hopelijk komen ze morgen.


Bedoel je nu mn swiss galopers? Ja daar hangt een duur prijskaartje aan, maar in het jaar dat ik ze heb ben ik ze dus 1 keer verloren. En met de slijtage kunnen ze nog wel een jaar mee. 2 jaar voor 250 euro heb ik liever dan elke 8 weken voor 120 euro beslaan.

Mn reserve paar heb ik met korting gekocht, dus dat scheelde ook weer *D

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:40

Ok, je hebt dus geen 4 schoenen maar twee?
Vierkant beslaan kost hier 50 euro. Bekappen 25,--.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:42

SuperAssie schreef:
Ik heb nog een reserve onderkant van de renegade viper in 140x140(dus echt alleen de zool). Had deze gekregen omdat mijn paar een defect vertoonde aan de zool, maar helaas niet kunnen gebruiken omdat toen ik deze eindelijk ontvangen had mijn paard uit de maat is gegroeid.


Heb je daar een foto van, Assie? Misschien kan ik je ervan af helpen zodat ik weer een set compleet heb.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:45

xxVon schreef:
@ Monique1963: Je gaf aan dat je gaiter van je easyboot glove weer kapot was. Nu heb ik op facebook al een aantal reacties gehad van mensen die de gaiter van de TK hoefschoen op de schelp van de easy boot glove hebben gezet, is dat voor jouw geen optie? Het ziet ernaar uit dat die biotane banden van de TK sterker zijn dan de gaiter van de easyboot.


Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, wat bij mij dus gebeurt als ze rodeoot dat ze met haar achterhoeven op de achterrand van de easyboot van de voorhoeven gaat staan.
Wat er dan gebeurt is dat de stof van het rubber afscheurt. Die kun je nieuw kopen in een reparatieset.
Ik weet niet hoe die mensen dan een tk op de easyboot vastmaken? Is dat dan hetzelfde systeem?
Heb je misschien een link naar die fb-post waar ze dat vertellen? Dank.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 13:06

pien_2010 schreef:
Ok, je hebt dus geen 4 schoenen maar twee?
Vierkant beslaan kost hier 50 euro. Bekappen 25,--.


Ik heb 1 paar renegades aan dr voorvoeten en een paar swiss galopers aan dr achtervoeten. vierkant beslaan is hier in de randstad ietsjes duurder ;)


Monique1963 schreef:
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, wat bij mij dus gebeurt als ze rodeoot dat ze met haar achterhoeven op de achterrand van de easyboot van de voorhoeven gaat staan.
Wat er dan gebeurt is dat de stof van het rubber afscheurt. Die kun je nieuw kopen in een reparatieset.
Ik weet niet hoe die mensen dan een tk op de easyboot vastmaken? Is dat dan hetzelfde systeem?
Heb je misschien een link naar die fb-post waar ze dat vertellen? Dank.


In de facebook post vertelde ze niet veel meer dan dit. je kan de TK biotane bovenkant los betellen en dan op de easy boot vastschroeven. Ik heb deze 2 plaatjes via google gevonden.


Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 16:00

hey dank voor je moeite van het zoeken en de plaatjes plaatsen. Poehé, het ziet er nog groter uit dan met de gewone constructie van easyboots. Daar gaat ze geheid op trappen met gek doen. Ik zie ook niet hoe ze het dan vast hebben moeten maken want ik zie niet de gewone kabelgeleiders en zo. de schoen lijkt een heel ander type easyboots dan ik heb.
Geloof niet dat dit bij mij gaat werken. Maar thanks voor de info en moeite!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:40

Monique1963 schreef:
hey dank voor je moeite van het zoeken en de plaatjes plaatsen. Poehé, het ziet er nog groter uit dan met de gewone constructie van easyboots. Daar gaat ze geheid op trappen met gek doen. Ik zie ook niet hoe ze het dan vast hebben moeten maken want ik zie niet de gewone kabelgeleiders en zo. de schoen lijkt een heel ander type easyboots dan ik heb.
Geloof niet dat dit bij mij gaat werken. Maar thanks voor de info en moeite!


Jij hebt waarschijnlijk de easyboot epic, met clip aan de voorzijde? Dit zijn de onderschoenen van de glove, die zijn anders idd.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 21:04

ja klopt, skischoen dingen voorop. Dus daar gaat deze truc denk ik niet mee.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 00:22

oh ja excusses, ik heb eerder de easy boot gloves gehad, dus de schelp daarvan zit in mijn geheugen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:39

geeft niet, het is leuk om te lezen wat andere mensen voor oplossingen bedenken en ook goed te lezen dat er meer mensen met dit probleem kampen.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 11:56

Donc (dus), de nieuwe schoenen van Equine fusion range, de active zijn gearriveerd. We blijken de eerste te zijn met deze nieuwe schoenen in Nederland. Dus uitgebreid verslag. Volgende week komt hier een fotograaf toevallig logeren en dan vraag ik of hij foto's wil maken van Polie in actie met de schoenen. Omdat we de eerste zijn wil ik goede foto's hebben.
De schoenen blijven!
Polie heeft moeilijke hoeven. De zolen zijn zeer groot (maat 16 voor en 15 achter), voor rond, de hoeven zijn plat met een dun voetje, beentje erop. |( Dus geen ideale combinatie voor het "mooie". Ik vond bij uitpakken de schoenen huge :oo , en dacht helemaal fout gemeten. Maar dat hebben we dus niet, want als we de 15 van achteren naar voren doen, dan past dit helemaal niet. De schoenen krijgen we dan totaal niet aan. Dus de maat is goed en schoenmaatje had ons al gewaarschuwd dat dit moeilijke voeten zijn voor welk merk hoefschoen dan ook.

De schoenen gaan super gemakkelijk aan en Polie vindt het allemaal best. Ik heb ze eerst 2 aangedaan en eventjes laten lopen en de benen tilde ze heel hoog op. toen was het over. Gelijk achter omgedaan en hetzelfde. Na paar minuutjes was het over. Niet fiepen of zo, het voelt goed voor haar en vol vertrouwen stapt ze er op weg. Naarmate onze wandeling vordert (aan de hand wordt Polie gerevalideerd) valt op dat ze gemakkelijker op de weg blijft lopen en eigenlijk niet meer naar de berm trekt! Dus uit haar systeem moet nu gaan dat harde ondergrond pijn betekent. Gezien de harde ondergrond hier in de zomer is dit pure winst. Dat zal wel eventjes tijd nodig hebben maar het begin is hoopgevend.

Mijn man heeft met haar als handpaard ook in draf gereden samen met Hercule. De schoenen bleven zitten, draaiden niet. Ook na de rit haar hier op het gras eventjes gelongeerd (heel kort want revalideren en longeren vind ik niet samen gaan) en daar liep ze verbazingwekkend goed zelfs in draf *\o/* .

De schoenen laten zich goed aan en uittrekken (ik ben er zo mee klaar) en Polie wist het al bij de derde voet hoe het werkte ;) , zo geestig. Ze worden gemakkelijk schoon weer, onder de kraan met de borstel. Ze mogen op 40 graden in de wasmachine en zacht temperatuur in de droger (maar dat doe ik het liefste zo min mogelijk). Het hele klitten systeem is ingenieus en laat zich gemakkelijk strak trekken. Omdat de schoen aan de bovenkant wat groot is (heeft ze nodig anders kunnen ze niet over de hoef) omdat haar voeten wat klein zijn, zie je de schoen ruimte over hebben van boven waardoor die ietsjes bolt. Dat is niet mooi, maar ik ben bang dat er te veel ruimte inzit als ik hem mooi dicht maak zonder aan te trekken want dan denk ik dat ik hem verlies. Het is wel super functioneel. Want ze kon er goed mee lopen, geen gedraai of geprul onderweg, niets verloren. Maar wij doen natuurlijk ook niet heel gek, want er wordt rustig gerevalideerd.

Wij hebben deze schoen gekozen, omdat de onderzool schokken absorbeert (heel belangrijk voor de blessure van Polie, knie en collateraal bandje). We kunnen nu omdat ze wel over het harde kan en durft, voorzichtig de peestraining op gaan nemen, stappen op de harde ondergrond. De zool is ruw dus ze glijdt niet uit, ze heeft goede grip. Toch zijn de ribbels zo smal dat er niet allerlei steentjes tussen kunnen. Ik had in één schoen een piep klein steentje, die ik er zo uit kon wippen.
Tevens hebben wij deze schoen gekozen omdat hij super gemakkelijk aan en uitgaat. Voor mijn rug zo belangrijk en de hele binnen schoen super zacht is gemaakt en de paarden er zo op weg lopen. Polie had geen enkel wondje of wat dan ook en liep er zo op weg.

Volgende week komt de fotograaf en wil ik proberen wat foto's hier te plaatsen. Omdat wij namelijk de 1ste zijn met deze schoenen wil ik alleen mooie foto's rond hebben zwerven op internet. Wij zijn tevreden en blij! Met dank aan schoenmaatje en hoefwear voor het advies en het onderhouden van fijn contact.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 21:12

Dat is een hoopgevend verslag Pientje! Goed gedaan. Ik ben blij voor Polie en voor jou natuurlijk ook. Heerlijk dat ze er nu mee kan lopen. Zou zo fijn zijn als je nu écht echt kunt gaan revalideren! Het heeft lang genoeg geduurd. Veel succes!

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:39

Mo het is zo geestig dat paarden kind van mij met die grote pannekoeken hoeven met die schuiten te zien wandelen. :=

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:16

Dat wil ik wel zien, Pien! Heb je foto's?

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:41

Monique1963 schreef:
Dat wil ik wel zien, Pien! Heb je foto's?



Bedankt voor het interessante stukje.
Ja ik ben nu ook benieuwd naar de foto's van de fotograaf. Wel snel posten als je ze hebt *\o/*

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 22:20

Nou vooruit alvast een fotootje van haar voetjes in close up. Dit is gemaakt na onze 1ste wandeling aan de hand en dat ging goed. Vandaar de modder want hier is het op sommige plekken nog erg modderig.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 06:37

Stoer! Ze zien er comfortabel en zacht uit! helemaal geen grote voeten hoor.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 08:07

Monique1963 schreef:
Stoer! Ze zien er comfortabel en zacht uit! helemaal geen grote voeten hoor.

Ik heb de foto gepakt waarop je niet kunt zien dat ze pannekoeken heeft waardoor de schoen van boven te royaal is (lol ). Zelfs de pannekoek voetjes van mijn kind moet natuurlijk elegant weergegeven worden op Bokt.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 09:26

Mo als Callas wat normalere voeten heeft vergeleken met Polie, en jij tassen hebt verkocht (lol) is het zeker iets voor jullie. Ze zal deze niet gauw verliezen.

pien_2010

Berichten: 43281
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 15:45

Vanochtend gerevalideerd. 1 achter schoen draaide wat en onderweg snel even opnieuw aan gedaan. Was voor het eerst. Maar, ik ben zo gelukkig. Polleke heeft hele stukken op de weg gelopen zonder te trekken naar de berm, uit haar zelf en ze stapte goed door. Ze kwam zelfs in een drafje langs en ik paar stappen mee gerend. Ze was recht op de harde weg in draf. Mijn kleinkind gaf aan dat oma erg gelukkig keek en erg verbaasd. Dus de training van de pezen kan nu echt beginnen. We gingen door het riviertje en water stroomde er mooi uit en schoenen bleven zitten. Morgen weer anderhalf uur lopen (vandaag 50 minuten ) en dan weer dagje vrij. Natuurlijk zijn we al 3 maanden aan de hand op het zachte op aan het bouwen anders had dit nooit gekund. Het geeft de burger moed!