nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-18 19:02

Gaaf Pien dat ze je zo bevallen.

Ik moet eerst nog twee renegades opslijten, heb nieuwe megasussen besteld waar iknu bijna een jaar op wacht, die moeten dan nog opslijten en mijn easyboots kunnen ook nog heel lang mee als ik reparatiesetjes bestel... Hhahaha, ik stel het nog even uit dus.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:17

pien_2010 schreef:
Nou vooruit alvast een fotootje van haar voetjes in close up. Dit is gemaakt na onze 1ste wandeling aan de hand en dat ging goed. Vandaar de modder want hier is het op sommige plekken nog erg modderig.

[ [url=m/ndKFT1.jpg]Afbeelding[/url] ]


He Pol krijgt luxe dames schoenen, de merens koningin krijgt het toch eindelijk in de bol :D :D
En ook nog vier unieke exemplaren.

Maar heel fijn dat het weer in opbouwende lijn gaat met Pollie, en dat ze met dit schoeisel niet meer op eieren loopt.
Je kijkt al uit naar weer probleemloos erop uit te kunnen in je omgeving met H&P ohz zeker ?

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 20:37

Peetstap schreef:
Je kijkt al uit naar weer probleemloos erop uit te kunnen in je omgeving met H&P ohz zeker ?
Nog niet, maar voorzichtige hoop komt. Maar ik wil eerst met haar terwijl ik op Hercule rijdt echte tochten kunnen maken met Polie aan de hand, in stap, draf en galop.
Ik wil haar zien draven en galopperen in de wei. Als het al ooit zover komt tenminste, want dat doet ze nog steeds niet, en ook al is ze recht, dat is dus nog niet goed. Polie is zelf na al die pijn ook echt onzeker geworden en super voorzichtig met haar zelf, en dat begrijp ik.
Pas als ze dat allemaal kan en doet,ga ik er zelf op en dan begin ik ook weer met 300 meter erop en bouw dit langzaam op. Dit gaat dus stapje voor stapje. Nu conditie opbouwen en kijken of ze recht blijft.
Maar door de schoenen kan ik eindelijk de pezen gaan revalideren en gaan we nu al verder dan we ooit gedaan hebben en is ze deze week echt vooruit gegaan. Gisteren liep ze zeer vlot veel op de weg. Vandaag toch weer moeizamer. Dus morgen rustdag en dan weer gaan wandelen in stap. Dit gaat heel veel tijd vragen. Maar als je denkt dat je paard afgemaakt moet worden en ik kan dan in stap al zo met haar wandelen en stukjes in draf doen, zijn we al verder als ik ooit had gedacht te komen.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 09:56

Gisteravond is onze Franse smid geweest. Hij volgt alles op de voet en hij had een NL vriend bij zich die ook zeer geïnteresseerd is want heeft grote pensionstalling in Nederland. Ik had hem gevraagd of hij toch mee wilde kijken, want ik vond het toch allemaal erg ruim, ook al gaat Polie als een tierelier.
Hij was super verbaasd om te zien hoe mooi Polie al aan de longe draafde. Dat had hij nooit verwacht en het verschil is echt groot met paar weken geleden.
Hij heeft de schoenen goed bekeken en toch de schoenen van achteren naar voren gezet en aangedaan en mij laten zien hoe ik dat moet doen. Als ik de voeten in een bepaalde stand hou en achter klein beetje druk geef om te helpen in de schoen te gaan dan gaat de hoef echt tot voren in de schoen en past de schoen ook en sluit veel mooier. Het aantrekken gaat iets moeizamer dan de grotere maat maar dat is logisch. Polie zet zelf haar voeten goed nee waardoor de schoen dicht getrokken kan worden.
Het is inmiddels 4 weken geleden dat Polie bekapt is en ze heeft nog een randje over. Tevens liet hij zien hoe ik de schoenen beter kon sluiten opdat de schoen mooi aansluit. Het is een prachtig gezicht en toen liep ze nog vlotter en gemakkelijker. Hij heeft meegekeken in de maat tabel en we gaan nu voor achteren 15 slim. Dus de 16 gaan naar Nederland terug en we gaan ruilen.
Inmiddels al contact gehad met hoofwear. Fijne man, die iedere keer snel terug reageert en meedenkt. De schoenen gaan, door Nederlandse familie a.s. maandag op de post gedaan, aangetekend retour en er wordt gratis terug de andere schoenen opgestuurd. Ik vind het een fijn bedrijf.
De vrouw van de smid die er ook was, grapte gisteren dat ze nieuw bedrijfje ging beginnen, namelijk hoefschoenen verkopen. Maar zonder te dollen, ik denk dat er wel interesse zal zijn hier voor de schoenen. Dus ik hou jullie op de hoogte. Ik zal kijken of ik straks van de kleinere schoenen vóór nieuwe foto's kan maken.
Onze smid vind de active geweldig mooie hoefschoen en ingenieus bedacht.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-18 12:13

Hey wat een goede update pien! Gaaf dat iedereen zo met je meedenkt en zo lief is met helpen. Klinkt als een heel klantgericht bedrijfje, zo kom je ze niet zo vaak meer tegen!

En bovenal is het natuurlijk geweldig dat Polie zo goed gaat. Wie had dat ooit kunnen denken! Heerlijk! Voor haar vooral natuurlijk, maar ook voor jullie uiteraard.

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:15

Vraaaaaggg hoe heeten die schroefjes boven achterop de scootboot ik mis er 1 en wil bestellen maar weet niet welke

zuma1

Berichten: 735
Geregistreerd: 26-04-11
Woonplaats: alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:19

zuma1 schreef:
Vraaaaaggg hoe heeten die schroefjes boven achterop de scootboot ik mis er 1 en wil bestellen maar weet niet welke

Heb het al

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:44

De schoenen van achteren nr 15 active hebben we nu naar voren gezet. Als de smid van de week komt om te bekappen hopen we dat hij er in de breedte nog iets af kan halen zodat haar voeten beter naar voren kunnen schuiven in de schoen voor, want dan passen ze perfect (hopen we). Helaas blijft de schoen bovenop voor de beentjes wat groot en ook rechtsvoor draait de schoen nu hetgeen hij ook deed toen hij rechts achter zat. Dus wij zijn benieuwd of dit nu aan de schoen ligt of niet want de beide schoenen 16 voor (en dus veels te groot) draaiden niet. Het is altijd de zelfde schoen die draait zowel toen hij rechtsachter als rechtsvoor zat.
Vandaag kwamen de 15 slim binnen, die we besteld hadden voor achter (de 15 zijn naar voren gegaan en de 16 hebben we gebruik gemaakt van de inruilservice) en dat past echt super zo lijkt het. Morgen gaan we weer revalideren. Je kunt zien dat nu de bovenschoenen achter bij de 15 slim wel mooi aansluiten en het ziet er nu uit zoals op de foto's en filmpjes. Toen we de slim probeerden om voor aan te doen, was duidelijk dat dit echt helemaal niet ging. Dus we hebben nu wel de goede maten en als we rechts voor het draaien kunnen oplossen met hulp van onze hoefsmid zijn we erg gelukkig.
Maar zelfs met draaien zijn we blij met de schoenen, want Polie is echt veel beter aan het bewegen al.
Enne de dame heeft een eigen schoenen plankje gekregen in de schuur. Enne omdat er nog wat ruimte over is mogen die van mij er ook bij.

Afbeelding


Afbeelding

Wel ben ik dan weer zo dankbaar dat we merens hebben. Ze is zo geduldig en zo verschrikkelijk braaf met passen en echt behulpzaam. Grapt mijn vriendin (vrouw van de smid die even was komen helpen met passen en kijken, zodat ze haar man instructies kan geven voor het bekappen als het om de schoenen beter te laten passen gaat), als ze het fysiek zou kunnen dan zou ze gewoon haar pootjes achter haar oren leggen omdat wij dat graag hebben. Het is zo'n schatje, je kunt gewoon de schoenen passen zoals bij een mens (aan → uit, achter uit → naar voren, dat ging dus niet dus weer van voren naar achteren met de schoen, voren weer de schoen aan, kijken of we rechtsvoor een lapje ertussen kunnen doen zodat de schoen beter aansluit → hmmmm → niet dus, dus schoen weer uit en weer gewoon gepast. Polleke, hield pootje hoog, naar voren, gebogen naar achteren ging erop staan als we het vroegen, tilde weer op als het niet goed zat, zo geestig, we waren echt een goed geolied team en paardje vond het nog gezellig ook→ lekker ding <3 ).

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 19:26

Polie weet vast en zeker precies hoe die schoenen moeten, dus helpt ze je mee ze aandoen. Nog even en je kunt de schoenen neerzetten en stapt ze er zelf in! Maar wel fijn dat het steeds beter met haar gaat!

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 21:44

Met Polie gaat het echt goed. Vandaag met de 4 schoenen weer aan de hand gestapt en veel gedraafd. Ik word ook handiger met de schoenen aan doen. Voor het eerst draaide rechts voor niet! Polie is gewoon recht en alleen daarom al voel ik een enorme dankbaarheid dat deze hoefschoenen bestaan. De vooruitgang sinds we de schoenen hebben is enorm.

Afbeelding

Zodra het filmpje is upgeload zal ik het plaatsen.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 11:50

Dit filmpje van bokker Jans op Hercule met Polie aan de hand mag ik plaatsen op Bokt. Je ziet de schoenen heel goed. Polie is hartstikke recht ook al lijkt dit niet een gedeelte in het filmpje. Dat komt omdat ze een stuk in de berm en met de andere kant op de weg loopt. Omdat ik het zeker wilde weten heb ik haar later thuis nog aan de longe laten draven en zichtbaar was dat ze 100% recht was en is. Jans, die eerder foto en filmpje heeft gezien van haar geloof ik, was enorm verrast dat Polleke zo goed al was en is nog positiever over haar toekomst als ik. Ik blijf voorzichtig. Het niet draaien van rechtsvoor komt omdat we de lip niet meer recht omhoog hebben getrokken maar totaal de andere kant op hebben getrokken en hopelijk is dit de oplossing voor het draaiprobleem en blijft het nu voortaan zonder draaien goed gaan. Het draaien van r-voor vond ik niet echt een probleem maar zonder draaien is natuurlijk veel fijner!
https://photos.app.goo.gl/zsu3PkQHt1Xw78My1

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:08

Wat fijn dat het zo goed met haar gaat. Ben echt blij voor je. Natuurlijk ben je voorzichtig optimistisch, je hebt al zo lang met haar getobt. Maar nu heeft ze weer veel meer plezier door de schoenen! Ik wilde het filmpje kijken maar als ik klik beweegt er niets, er staat ook photos, doe ik iets fout?

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:36

Ben op bruiloft. Morgen kijk ik ernaar Mo.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:39

o wat leuk, veel plezier op de bruiloft.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 11:56


Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:06

ja deze doet het goed. Wat een heerlijk gezicht dat ze weer zoveel plezier heeft! En zo'n prachtig plaatje ook zo'n Frans landweggetje met het geluid van krekels op de achtergrond! En wie rijdt Hercule? Ben jij dat nou, ik herken je helemaal niet?

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:25

Nee, dat is Jans van Bokt. Ik mag dit filmpje plaatsen. Knappe Jans die 3 jaar geleden voor het laatst gereden heeft op lieve Hercule. Ze reed er zo op weg. Dus trots op haar en mijn lieve paardjes die dit mogelijk hebben gemaakt door gewoon braaf te zijn en mee werkend.
Je ziet aan Polie inderdaad dat ze het heel gezellig vindt en geen pijn of iets ervaart. Zo fijn en is zo anders geweest.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:04

Aha, ik daggal, wat is Pien veranderd. Echt heel hoopgevend dit! Superfijn dat hoefschoenen (een deel van) de oplossing zijn. Ik weet nog toen je hier was dat je het er al over had. Top!

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:17

We gaan nu een jaar met haar aan de hand met hulp van de schoenen revalideren Mo (dus tot 1 april 2019). Uiteraard laten we haar nog twee keer behandelen door osteopaat (tevens dierenarts en de beste van Frankrijk), want je ziet wel dat haar natuurlijke scheefheid zich verergerd. Wel staat ze nog steeds goed en gemakkelijk vierkant dus zoals de dierenarts al had aangegeven kunnen we haar nu 2x per jaar laten behandelen, dus om het half jaar. Pas na groen licht dierenarts/ osteopaat en uiteraard een echt goede Polie die ook weer zelf in de wei draaft en galoppeert, ga ik revaliderend vanaf 1 april er op rijden, beginnend met 300 meter de 1ste keer net zo langzaam opbouwend als dat we nu bezig zijn geweest.
Als dit niet meer kan, dan hopen we dat ze gewoon zo fijn aan de hand blijft en dan kunnen we toch de paarden mee nemen op onze uitjes zo samen met zijn vieren.

Monique1963

Berichten: 8636
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 15:24

Klinkt als een goed plan. Zeker dat jullie nu al weer plezier met zijn viertjes kunnen hebben is al heel fijn! En dat galopperen door het land, rustigjes aan, anders blesseert ze weer wat. Ik zou ze daarom altijd maar een klein stuk geven van dat land bij jullie aan de overkant, dus afpalen met een schrikdraadlintje lijkt me geen slecht plan. Maar sowieso dat jullie al met haar kunnen wandelen en draven aan de hand is geweldig.

pien_2010

Berichten: 43251
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 16:00

Mo, ze staat op de grote wei, maar galoppeert helemaal niet of zelfs draaft ze nog niet. Ze is zelf erg voorzichtig en door ze grote ruimte te geven, bewegen beide paarden veel en dat is goed tegen hoefbevangenheid.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 17:41


SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 00:30

Nee geen ervaring. Mn eerste gedachte is wel dat lijkt mij totaal niet werken met zand / modder ect

DubbelFun

Berichten: 88665
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 09:11

En lijm op een hoefwand lijkt me ook geen goed idee.

Mandy_89
Berichten: 1360
Geregistreerd: 23-06-07

Re: nieuwe modellen easyboot schoenen! (edge,glove,glue-on,rx)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 15:47

Wil misschien na het wedstrijd seizoen als de ijzers eronderuit zijn deze eens gaan proberen.
Zelfde idee als de megasus horserunners. Maar makkelijker op maat te maken.